۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |
کنترل دسترسیمقالات

با برنامه‌های جدید، راحت‌تر پارک کنید

برنامه‌های ALPR روز به روز رایج‌تر و محبوب‌تر می‌شوند. کمپانی‌های ارائه دهنده‌ی تجهیزات و فناوری‌های تشخیص پلاک خودرو، به مشتریان امکان استفاده از این فناوری را می‌دهند تا کارهایشان را راحت‌تر و سریع‌تر انجام دهند.

ALPR یا شناسایی خودکار پلاک، روز به روز رواج بیشتری می‌یابد و آن را می‌توان در موقعیت‌های متنوعی نظیر شمارش مجموع تلفات، اجرای قانون، اتوماسیون ساختمان و مدیریت محوطه‌ی پارکینگ به کار برد.

تولیدکنندگان و ارائه دهندگان راه‌کارهای ALPR، سعی دارند در سال 2018 گامی فراتر برداشته و به فناوری‌های جدیدی برای افزایش سرعت و دقت در این راه‌کارها دست یابند و ALPR را مطابق با نیاز و تقاضای مشتریان تولید نمایند.

مدیریت پارکینگ با رابط کاربری ساده

به نقل از Vlad Georgescu مدیرعامل کمپانی Metrici، نمونه‌ای از این فناوری‌های جدید، یک راه کار جدید ALPR می‌باشد. این فناوری به افرادی که در محوطه‌ی پارکینگ جایی را اجاره کرده‌اند، اجازه می‌دهد تا وسایل نقلیه‌ی خود را با یک رابط کاربری ساده مدیریت کنند. «به عنوان مثال، یک محوطه‌ی پارکینگ بزرگ می‌تواند 200 جای پارک رزرو شده برای یک کمپانی داشته باشد. این کمپانی ممکن است بخش‌ها و دپارتمان‌های مختلفی داشته باشد (به عنوان مثال، پنج دپارتمان که هر کدام 40 اتومبیل دارند) و هر دپارتمان گروه‌ها و تیم‌های گوناگونی داشته باشد. به عنوان مثال، دو تیم که هر کدام 20 اتومبیل داشته باشند.

Georgescu گفت: هر یک از آنان ممکن است بر اساس نیاز خود وسیله‌ی نقلیه‌، گیت‌های دسترسی، برنامه زمانی و شماره پلاک مخصوص به خود را داشته باشد. شاید هر فردی که جایی را اجاره کرده، خودش آن را به شخص یا اشخاص دیگری اجاره داده باشد و این شایدها و احتمالات بدون محدودیتی وجود دارند. هر رابط کاربری، منحصر به فرد است و به سایر رابط‌ها هیچگونه وابستگی ندارد، اما در نرم‌افزار قابل مشاهده است. به عنوان مثال نرم‌افزار Metrici قادر است به طور اتوماتیک قیمت را بر اساس رده‌ی اتومبیل مشخص کند. همچنین راه‌کارهای ANPR ارائه می‌شود که با ایستگاه‌های مخصوص وزن کردن اتومبیل‌ها یکپارچه می‌شود.

سازگاری با سخت افزارها

این نرم‌افزار با دستگاه‌های سخت‌افزاری متعددی نیز سازگاری دارد؛ از دوربین‌ها گرفته تا راه‌کارهای مرزی و کنترل دسترسی. وی به فناوری telematics نیز اشاره کرد و اظهار داشت که این فناوری قرار است با هوش مصنوعی یکپارچه‌سازی شود و در این میان فناوری ALPR نقش مهم و چشمگیری را بازی خواهد کرد. «در آینده اتومبیل شما با محوطه‌ی پارکینگی که در نزدیکی مقصد شماست، ارتباط برقرار خواهد کرد. با استفاده از LPR، اتومبیل می‌تواند به سوی یک جای پارک هدایت شود، بدون اینکه شما به زحمت بیفتید. علاوه بر این، با کمک ALPR شهرها می‌توانند ترافیک خود را بدون دخالت عوامل انسانی مدیریت نمایند.

چراغ‌های هوشمند ترافیک، راه‌کارهای LPR هوشمند و مدیریت ترافیک، اتومبیل‌ها را در میان شهرها راهنمایی و هدایت خواهند کرد. این‌ها تنها تعداد محدودی از مزایای نرم‌افزار مذکور می‌باشند. فناوری‌های تشخیص پلاک خودرو با سرعت زیادی در حال پیشرفت هستند اما راز میان تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان چنین خدماتی آن است که پیش‌بینی کنند و با سرعت بیشتری به رشد و پیشرفت ادامه دهند.

ثبت یک پاسخ