۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

دوربین‌های حفاظتی حرارتی مقرون به صرفه شده‌اند

عصر جدید نظارت تصویری: دوربین‌های حفاظتی حرارتی مقرون به صرفه شده‌اند

همانطور که تولیدکنندگان سعی دارند خود را در بازار نسبت به سایر رقبا متمایز سازند، فناوری‌های رده‌بالای نظارت تصویری برای طیف وسیع‌تری از مشتریان و کاربران، قابل دسترس می‌شود. یکی از این فناوری‌ها، تصویربرداری حرارتی است. دوربین‌های حرارتی که اولین بار برای مصارف نظامی در اواسط قرن بیستم طراحی و تولید شدند، انرژی حرارتی، یا گرما را به نور قابل مشاهده تبدیل می‌کنند و امکان آنالیز صحیح یک شیء، شخص یا صحنه‌ی به‌خصوصی را در محیط‌های کم نور یا فاقد نور فراهم می‌سازند. تصاویر حرارتی به صورت آنی ما را نسبت به محیط و شرایط آگاه می‌کنند و می‌توانند با نرم‌افزار آنالیتیک یکپارچه شوند تا اطلاعاتی دقیق و صحیح ارائه دهند. از آنجا که قیمت و هزینه‌ی دوربین‌های حفاظتی حرارتی کاهش یافته، قابلیت سازگاری این دوربین‌ها برای کاربران نهایی غیر دولتی و با حساسیت و ضرورت کمتر با افزایش چشمگیری مواجه شده است. در نتیجه عصر جدیدی از تصویربرداری حرارتی به‌وجود آمده که کل صنایع را متحول می‌کند. به عنوان مثال، اجرای قانون از تصویربرداری حرارتی برای نظارت، جستجوی افراد مظنون، عملیات‌های تفحص و نجات و محافظت از مرزها بهره می‌برد.

نظارت عمومی در محیط‌های صعب‌العبور

تسهیلات نظارتی واقع در محیط‌های صعب‌العبور نیازمند سخت‌افزار حفاظتی به‌خصوصی است که برای تحمل اختلاف دماها، باد و رطوبت شدید (یا حتی نبود رطوبت) قدرت و مقاومت کافی را داشته باشد. مزارع خورشیدی یکی از صنایعی هستند که در آن دوربین‌های حرارتی به طور فزاینده‌ای استفاده می شوند.

این محیط‌ها ممکن است دارای دماهای شدید باشند، بنابراین دوربین‌های حرارتی گزینه‌ی بهینه‌ای برای مقاومت در برابر تابش شدید نور خورشید و گرمای آن خواهند بود. از آنجا که مزارع خورشیدی خالی از سکنه و سرنشین هستند، در اولویت اهداف سارقین قرار دارند. دوربین‌های حرارتی نــظارت‌تصویــری 24ساعته و  تشخیص فوری افراد مزاحم را به ارمغان می‌آورند. هنگام به خطر افتادن امنیت، نیروهای حفاظتی و امنیتی در هر زمان از شبانه‌روز و در هر وضعیت آب و هوایی، قادرند به کارکنان بخش اجرای قانون از راه دور و به درستی هشدار دهند.

پیشبرد و ایمن‌ نگاه داشتن حمل و نقل

تصویربرداری حرارتی به منظور حفظ ایمنی و حفاظت در موقعیت‌ها و تسهیلات حمل‌ونقل متنوع و حساس، در بخش‌های گوناگون پر کاربردتر شده است، از پل‌ها و تونل‌ها گرفته تا بنادر و ایستگاه‌های قطار. هدف از گسترش کاربری این دوربین‌ها، حفظ و افزایش امنیت و پیشگیری از بروز هرگونه اتفاق ناخوشایند در این محیط‌ها می‌باشد. در هر صورت، اطلاعات آشکار شده به واسطه‌ی نظارت حرارتی 24 ساعته، خطرات امنیتی را پیشاپیش تشخیص می‌دهد تا کارکنان بخش حفاظت بتوانند قبل از بروز خطر عکس‌العمل درست را نشان دهند. این اطلاعات همچنین به تازگی در تشخیص هوشمند حوادث، رانندگی در مسیر اشتباه و تشخیص حیاط وحش، مورد استفاده قرار گرفته است.

تشخیص کارکنان غیر مجاز در محیط‌های محدود شده

در موقعیت‌های محدود شده، که یک فنس پیرامونی غیر کاربردی یا بی‌فایده است، همچون معادن یا زمین‌های ناهموار، دوربین‌های حرارتی به یک ابزار امنیتی تبدیل شده‌اند تا ورود افراد غیرمجاز را تشخیص داده و مانع آن شوند. یک مزیت ویژه‌ی تصویربرداری حرارتی قابلیت تشخیص افرادی است که در تاریکی یا در میان شاخ و برگ درختان، استتار کرده‌اند.  لنزهای حرارتی در فواصل دور نیز می‌توانند مساحت زیادی از زمین را پوشش دهند. فناوری حرارتی جدید موجب شده تا کارکنان بخش حفاظت بتوانند به‌راحتی تفاوت بین فردی که روی زمین سینه خیز می‌رود تا تشخیص داده نشود را با حیوانات کوچکی که بعضاً در منطقه مشاهده می‌شوند تشخیص دهد. دوربین حرارتی همچنین فناوری بی نقصی است برای یکپارچه شدن با رادار تا حفاظت پیرامونی محیط‌های بسیار وسیع و گسترده را بهتر تحت پوشش قرار دهند.

امنیت دریایی و ناوبری شبانه

در صنعت حمل و نقل دریایی، دوربین‌های تصویربرداری حرارتی امنیت و ناوبری شبانه را به طور چشمگیری ارتقا می‌بخشند. موانعی همچون اجسام شناور، سایر قایق‌ها و اشیای مانع به‌راحتی قابل تشخیص هستند که قایق‌رانی شبانه را ایمن‌تر از همیشه می‌سازند. مجریان قانون می‌توانند به راحتی کشتی‌های مشکوک را یافته، ردیابی نموده و عملیات‌های جستجو و نجات را انجام دهند.

سیستم‌های تصویربرداری حرارتی پیشرفته‌ی امروزی، همچنین مجریان قانون را قادر می‌سازند تا در شب به نظارت بپردازند در حالی که خودشان کاملاً غیر قابل تشخیص باقی می‌مانند که این قابلیت ایمنی کارکنان را ارتقا می‌بخشد.

نظارت 24 ساعته برای پروژه‌هایی که به صورت شبانه‌روزی اجرا می‌شوند

امکانات زندان ها محیط دیگری را در اختیار افراد قرار می‌دهد که در آن اهمیت بالای تصویربرداری حرارتی بیش از پیش اثبات می‌گردد. در قلمروهای کم‌نور، که در آن سایه‌ها مانع از مشاهده‌ی حرکات زندانیان می‌شوند، تصویربرداری حرارتی می‌تواند نشانه‌های گرمایی افراد و اشیا را آشکار سازد، فارغ از شدت تاریکی که بر محیط حکم‌فرماست.

دوربین‌های حرارتی از طریق دود صحنه را نمایش می‌دهند، بنابراین موقعیت زندانیان و مسئولین زندان ها همیشه مشخص است، حتی در یک موقعیت نجات حریق. بیرون از زندان‌ها، در آب و هوای نامساعد یا تاریکی شب، مسئولین زندان می‌توانند بر دروازه‌های زندان‌ها و فضای پیرامون‌ آن بدون استفاده از چراغ‌ و روشنایی، نظارت داشته باشند.

دوربین‌های تصویربرداری حرارتی به جنگ با سارقین فروشگاه‌ها می‌روند

سارقین فروشگاه‌ها همواره دغدغه‌ای جدی برای فروشندگان بوده‌اند. فروشندگان با به‌کارگیری آینه‌های دوطرفه و دوربین‌های مداربسته گرفته تا استفاده از کارآگاهانی که ظاهراً مشتری هستند، ابزارهایی را به کار می‌گیرند تا در عمل با سارقین به مبارزه برخیزند. اما در حالی که این استراتژی‌ها در دستیابی به سارقین در حین سرقت بسیار مؤثر است، زمانی که یک وسیله‌ی به سرقت رفته در لباس یا کیفی پنهان شده باشد، تشخیص سرقت مشکل خواهد شد. اگرچه دوربین‌های حرارتی نمی‌توانند اشیای پنهان شده در میان لباس‌ها را تشخیص دهند، اما این قابلیت را دارند که تفاوت دمای میان سطح لباس و اشیای پنهان شده در جیب یا هر جای دیگر لباس را آشکار سازند. دوربین‌های تصویربرداری حرارتی با نرم‌افزار آنالیز ردیابی بصری می‌توانند سارقینی را که در اطراف فروشگاه پرسه می‌زنند دنبال کنند. آزمایشات روی این دوربین‌ها نشان داده که فناوری حرارتی می‌تواند تعداد اقلام به سرقت رفته را تا 60 درصد کاهش دهد.

نمایشگر دود، همه چیز را آشکار می‌کند

سال‌هاست که دود در کسب و کارهایی همچون بانک‌ها، جواهرفروشی‌ها و جایگاه‌های سوخت به منظور محافظت از اموال و افراد در مقابل مزاحمان به کار می‌رود. در این شیوه، ابرهای غلیظی از دود در فضا منتشر می‌شوند که با کاهش شفافیت فضا و قابلیت مشاهده‌ی محیط به نزدیک صفر، افراد مزاحم را دلسرد می‌کند.

از آنجا که تصویربرداران حرارتی می‌توانند اشیای پنهان شده در میان دود را نیز تشخیص دهند، ترکیب تکنیک‌های دود با دوربین‌های حرارتی، به مسئولین اجازه‌ می‌دهد تا به‌راحتی بر روی شرایط و محیط، کنترل داشته باشند. اپراتورهای کنترل از راه دور می‌توانند موقعیت نفوذ را تأیید نموده و به پلیس یا هر مسئول دیگری اجازه دهد تا بداند چه اتفاقی دقیقاً در حال انجام است، همچنین می‌تواند با موقعیت دقیق افراد مزاحم ارتباط برقرار کند. به طور خلاصه، افزودن دوربین‌های تصویربرداری حرارتی مسئولان را قادر می‌سازد تا خطرات و تهدیدات را خنثی نمایند.

دوربین‌های تصویربرداری حرارتی نصب شده روی پهپادها

نصب دوربین‌های تصویربرداری حرارتی بر روی پهپادها قابلیت‌های جدیدی را برای تعدادی از صنایع به ارمغان آورده است؛ از جمله صنایع حفاظت، اجرای قانون، آتشنشانی، عملیات‌های جستجو و نجات و حفاظت از منابع طبیعی و حیات وحش.

توانایی در قرار دادن یک دوربین تصویربرداری حرارتی دارای رزولوشن بالا تقریباً همه جا می‌تواند آگاهی نسبت به شرایط را برای طیفی از فعالیت‌ها گسترش دهد؛ از ردیابی و تعقیب یک فرد مظنون از فاصله‌ای ایمن، بازرسی خطوط برق، برج‌ها و پل‌های سلولی گرفته تا مدیریت دقیق کشاورزی و حیات وحش. این فناوری آنقدر پیشرفت کرده که یک اپراتور می‌تواند پهپاد را به پرواز درآورد در حالی که یک اپراتور مجزا دوربین را کنترل می‌کند تا به نتایج مطلوبی برسد. این کاربردهای جدید فناوری تصویربرداری حرارتی، علاوه بر آسان‌تر و اثربخش‌تر کردن اجرای وظایف قدیمی، چالش‌های جدید را نیز حل خواهد کرد. به عصر جدید تصویربرداری حرارتی خوش آمدید. بعد از این دوست دارید کجای این صنعت را در ‌دست بگیرید؟

ثبت یک پاسخ