۹ فروردین ۱۴۰۳ |
IoTمقالات

نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های نظارت تصویری

به گزارش دنیای حفاظت، کمپانی آلمانی BOSCH، یکی از فعال‌ترین و قدرتمندترین کمپانی‌های جهان در زمینه‌ی تولید و ارائه‌‌ی تجهیزات و راه‌کارهای نظارت تصویری و حفاظتی می‌باشد. بوش با تلاش مداوم تیم تحقیق و توسعه‌ی خود و نیز با برخورداری از دانش روز دنیا، توانسته به فناوری‌های پیشرفته‌ و نوینی دست یابد. شرکت کاراطیس، توزیع‌کننده‌ی رسمی محصولات نظارت تصویری بوش در ایران نیز به تیمی متخصص و دوره دیده مجهز است که قادرند خدمات این کمپانی را به کاربران و مشتریان ارائه نمایند. کاراطیس به منظور ارتقای سطح دانش فنی کاربران، اقدام به معرفی جدیدترین دستاوردهای کمپانی بوش می کند. در این مطلب پیرو یکی از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا که نقشی کلیدی در صنعت حفاظت یافته (اینترنت اشیا)، جدیدترین دستاوردها و فناوری‌های IOT بوش را معرفی و تشریح می‌نماییم.  اینترنت اشیا دروازه‌ای است به سوی آینده‌ی جهانی یکپارچه که با بهره‌گیری از سنسورهای هوشمند، ارتباط بین تجهیزات فیزیکی را با دنیای مجازی فراهم می‌سازد. کمپانی Bosch به عنوان یکی از پیشگامان بین‌المللی فناوری و خدمات، طی چند سال اخیر فعالیت گسترده‌ای را در حوزه اینترنت اشیا آغاز نموده است. در چشم انداز آتی این کمپانی، کلیه‌ی محصولات تولیدی از طریق بستر وب قابل مدیریت و دسترسی خواهند بود. ارتباط یکپارچه بین اشیاء مدل‌های کسب و کار و سرویس‌های قابل ارائه در سال‌های آتی را متحول خواهد ساخت. تا به امروز بیش از 5.1 میلیون دستگاه از بسترIoT  بوش استفاده نموده و بیش از 150 پروژه بین‌المللی در حوزه‌های حمل و نقل، انرژی، خطوط تولید، ساختمان، مدیریت شهری و کشاورزی در سطح دنیا انجام شده است. با توجه به ارتقای کاربری سیستم‌های نظارت تصویری از دوربین به سنسورهای هوشمند با قابلیت پردازش تصویر، سیستم‌های نظارت تصویری نقش پررنگی در زمینه‌های مختلف حوزهIoT  بر عهده دارند.

ایجاد فرصت‌های جدید در کسب و کار

بشر با خلق اینترنت اشیا وارد دوره‌ی جدیدی از نوآوری در فناوری‌های جهانی شده است. IoT اشیای فیزیکی را به شبکه متصل می‌کند تا سیستم‌های سایبری-فیزیکی هماهنگ شده‌ای را بسازد. این سیستم‌های جدید و شبکه‌هایی که به وجود می‌آیند، تغییراتی چشمگیر در بیشتر فعالیت‌های بشر ایجاد خواهند کرد. علاوه بر این، زیرساخت سایبری-فیزیکی، فرصت‌های کسب و کار جدیدی فراهم خواهد کرد و پتانسیلی عظیم برای ایجاد تحولاتی بنیادین در سبک زندگی بشر خلق می‌کند.

خلق مدل‌های کسب و کار جدید برای IoT

مدل‌های کسب و کار IoT با مدل‌های سنتی کاملاً متفاوت هستند. در اینترنت اشیا شاهد تحولی از جریان‌هایی به سوی ارزش گذاری در تعداد زیادی از سهام‌داران هستیم. بنابرایــن روش‌های جدیدی از جریان‌های ارزشی در اکوسیستم به وجود خواهد آمد. به عبارت دیگر زمانی که مدل‌های کسب و کار را تعریف می‌کنیم، تمرکز از سطح کمپانی به سطح اکوسیستم تغییر می‌یابد؛ در نتیجه تمام سهامداران و شرکا تلاش می‌کنند تا مزایا در گروه‌های هدف به حداکثر برسد.

متصل کردن اشیا، کاربران، شرکا و سیستم‌ها

اینترنت اشیا جهان فیزیکی را با دنیای مجازی ترکیب و تلفیق می‌کند. کمپانی BOSCH هم اکنون در هر دو مورد، قدرتمند و متخصص است و محصولاتی قابل اطمینان و با کیفیتی بالا تولید می‌کند که به نرم‌افزارهای پیشرفته نیز مجهز هستند. با دو فناوری BOSCH IoT Cloud و BOSCH IoT Suite این کمپانی می‌تواند به شکلی کامل مزایای کلیدی و اصلی اینترنت اشیا یعنی برقراری اتصال میان کاربران، صاحبان کسب و کار، دستگاه‌ها، ماشین آلات و سایر سیستم‌های شرکت‌ها با یکدیگر را ارائه کند.

BOSCH IoT Cloud : خانه‌ای امن و مطمئن برای راه‌کارهای اینترنت اشیا

BOSCH IoT Cloud عاملی اصلی در فعال سازی راه‌کارهای IoT بوش می‌باشد. این راه‌کار متشکل از یک زیرساخت مبتنی بر ابر است تا تولید، تست، راه‌اندازی و مقیاس‌بندی برنامه‌های تولیدکنندگان IoT را برایشان سریع‌تر و آسان‌تر کند. این زیرساخت به عنوان پایه و اساسی است که به تولیدکنندگان سیستم‌های اینترنت اشیا در تولید و ارائه‌ی راه‌کارهای IoT کمک می‌کند.

اعطاي رتبه فناوري پيشرو به BOSCH IoT Suite

طی تحقیق اخیر تحت عنوان تست 2016/IoT Vendor Benchmark 14.0 در آلمان، گروه Experton رتبه‌ی فناوری پیشرو را به فناوری جدید BOSCH IoT Suite ارائه داد. در نتیجه این مؤسسه اعلام کرد که نوآوری‌های نرم‌افزار بوش جایگاه مهمی در بازار را به خود اختصاص داده است.

BOSCH IoT Suite:  یک جعبه ابزار در ابر برای ایجاد برنامه‌ها و راه‌کارهای IoT

BOSCH IoT Suite یک پکیج نرم‌افزاری مبتنی بر ابر برای خلق فرصت‌هایی در اینترنت اشیا می‌باشد. این پکیج به عنوان پلتفرمی عمل می‌کند که بر روی آن بوش و مشتریانش، طیف وسیعی از راه‌کارها و پروژه‌ها را اجرا می‌نمایند. بیش از پنج میلیون دستگاه و ماشین آلات در حال حاضر با کمک BOSCH IoT Suite به شبکه متصل هستند. هم اکنون خدمات BOSCH IoT Suite در بازار بـــــا BOSCH IoT Cloud یکپارچه‌سازی شده‌اند.

خدمات BOSCH IoT Suite نه تنها سرعت تولید برنامه‌های IoT را تا حد چشمگیری افزایش می‌دهد، بلکه دستگاه‌ها را نیز به شکلی قابل اطمینان به هم متصل خواهد کرد. از جمله قابلیت‌های این فناوری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 BOSCH IoT Hub: پیام رسانی برای یک ارتباط به عنوان نقطه‌ی اتصال برای رابط‌های گوناگون

 BOSCH IoT Remote Manager: مدیریت وظایف دستگاه مانند اتصال به شبکه، پیکربندی، نظارت و غیره.

 BOSCH IoT Things : مدیریت سرمایه‌ها، خواندن داده‌ها، کنترل سرمایه‌ها و غیره

 BOSCH IoT Integrations : یکپارچه‌سازی با خدمات و سیستم‌های شخص ثالث

 BOSCH IoT Rollouts: مدیریت آپدیت‌های firmware یا نرم‌افزار دستگاه چه با اتصال کابلی و یا به صورت بی‌سیم

 BOSCH IoT Permissions: مدیریت کاربر و کنترل دسترسی چندگانه‌ برای برنامه‌های IoT

مزایای فناوری BOSCH IoT Suite به قرار زیر می‌باشد:

  • مقرون به صرفه

مشتریان BOSCH IoT Suite می‌توانند کاملاً بر روی توسعه‌ی برنامه‌ی IoT تمرکز کنند که ارزش و سود را بیش از تولید و نگهداری پلتفرم IoT افزایش می‌دهد. این ویژگی بازگشت سرمایه را (RoI) به حداکثر خواهد رساند.

  • نوآورانه

BOSCH IoT Suite از مدل‌های کسب و کار نوآورانه‌ای مبتنی بر توزیع سود سهام حمایت می‌کند تا ریسک کسب و کار مشتریان را به حداقل برساند. همچنین مدل‌های کسب و کار اصلی را با دسترسی سیستمی و پایدار به دستگاه‌های بوش و شخص ثالث فراهم می‌کند.

  • آماده به کار

دریافت خدمات BOSCH IoT Suite برای استفاده در پروژه‌های IoT تنها چند دقیقه به طول می‌انجامد. قابلیت‌ها و خدمات جدید را می‌توان به سرعت به دست آورد. برای تولید راه‌کارهای IoT می‌توان از داشتن پلتفرمی با دسترسی بالا به خدمات بهره‌مند شد.

  • سیستمی باز و منعطف

BOSCH IoT Suite طراحی شده تا رویکردهای باز و مبتنی بر استاندارد را پشتیبانی کند و با سایر خدمات اصلی یکپارچه شود. این فناوری همچنین نیازمندی‌های متعددی را با توجه به هزینه، قابل بازگشت بودن، شفافیت و کنترل، پاسخ مــی‌دهــد. BOSCH IoT Cloud، زیرساخت‌های ابری شخصی مشتری، در یک محیط ابری عمومی می‌باشد.

  • مطمئن و ایمن

در علایق کاربران و مشتریان نهایی، کمپانی بوش به دنبال بالاترین استانداردهای حفظ حریم داده‌ها است. طبق سیاست‌ها و برنامه‌های حریم داده‌ها کمپانی بوش موظف است برای کاربران، بررسی اجمالی واضحی از داده‌های تولید شده را ارائه دهد و به آنان گزینه‌ای عرضه کند تا تصمیم بگیرند که چگونه داده‌هایشان به کار رود. BOSCH IoT Suite به فناوری پیشرفته و کاملی مجهز است که می‌تواند مستقیماً در تولید برنامه استفاده شود. کمپانی BOSCH به طور ویژه بر اتصال ایمن حسگرها، فعال سازها و سیستم‌های ادغام شده تمرکز دارد.

ثبت یک پاسخ