۹ فروردین ۱۴۰۳ |
رویدادهارویدادهای خارجیمقالاتنظارت تصویرینمایشگاه

شرکت دورنگر و دوربین های سرسخت Spark

به گزارش دنیای حفاظت، دورنگر، مجموعه‌ای فعال در راستای ارائه‌ی خدمات حفاظتی، امسال در نمایشگاه اینترسک 2018 و در غرفه‌ی کمپانی Spark میزبان بازدیدکنندگان ایرانی بود. شرکت دورنگر، دارنده‌ی نمایندگی انحصاری برند اسپارک ایتالیا در ایران می‌باشد و طی سه سال اخیر، با اجرای پروژه‌های بزرگی در ایران، توانسته دوربین‌های سرسخت و قدرتمند Spark را به همراه سایر محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این کمپانی، ارائه و نصب نماید. اسپارک، یکی از کمپانی‌های اروپایی جوان اما قدرتمند در صنعت نظارت تصویری می‌باشد. این کمپانی ایتالیایی، علاوه بر تولید دوربین‌هایی رده بالا و مقاوم در برابر شرایط محیطی سخت و طاقت‌فرسا، به تولید و عرضه‌ی نرم‌افزارهای نظارت تصویری نیز می‌پردازد. آقای Giovanni Parisi، مدیر فنی کمپانی Spark به منظور معرفی قابلیت‌های این کمپانی با دنیای حفاظت گفت‌وگو کرد.

دوربین‌هایی با کیفیت در شرایط حساس

آقای Parisi در ابتدا اسپارک را اینگونه معرفی نمود: کمپانی Spark یک کمپانی ایتالیایی می‌باشد که دفتر رسمی آن در یکی از شهرهای شمالی این کشور به نام امیلیا (Reggio Emilia) واقع شده است. ما از سال 2012 فعالیت خود را با این هدف آغاز کردیم که دوربین‌هایی حفاظتی با کیفیت بسیار بالا تولید نماییم. کیفیت بالا از نظر ما به معنای طراحی دوربین‌هایی با اجزایی حرفه‌ای نظیر سنسور تصویر رده بالا و حرفه‌ای می‌باشد، که این سنسورها عموماً برای سایر دوربین‌ها در مقاصد و صنایع دیگری همچون صنعت سینما نیز به کار می‌روند. اما حساسیت دوربین‌های حفاظتی بسیار بالاتر است؛ چرا که دوربین‌های حفاظتی می بایست بصورت ۲۴ ساعته در شب و روز و البته در محیط های بسیار کم نور نیز تصویربرداری نمایند. بنابراین یک دوربین حفاظتی باید تمامی نور موجود در محیط را دریافت و بهره‌برداری کند.

دوربین های اسپارک مخصوص محیط‌های سخت و دشوار

وی بــه آخریـــن محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری Spark اشاره نموده و گفت: کمپانی اسپارک در حال بهبود بخشیدن به خط تولید محصولات خود می‌باشد و تلاش می‌کند راه‌کارهای استانداردتری را عرضه کــند، هـــمچون تولید دوربیــن‌هــای Full HD و 4K در فرم‌های بولت، PTZ و مینی دام که در محیط‌های سخت و دشوار قابل کاربری باشند، چرا که در منطقه‌ی خاورمیانه با محیط‌هایی دشوار روبرو هستیم. به عنوان مثال، دوربین‌های اسپارک می‌بایست در محیط‌هایی با دمای بسیار بالا مقاوم باشند و به همین منظور ما دوربین‌های مختص این مکان‌ها را طراحی کرده‌ایم، دوربین‌هایی که گواهینامه‌های EP و IK را کسب کرده‌اند. در بازار خاورمیانه، بالا بودن کیفیت دوربین‌ها، اولویت اول عمده‌ی مصرف‌کنندگان است. کاربران این منطقه خواستار محصولاتی با کیفیت همراه با گواهینامه‌ها و تأییدیه‌های بسیار و قابلیت دوام و طول عمر بالا هستند. بنابراین ما بر روی این خواسته‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم تا سهم بازار خاورمیانه را افزایش دهیم. امسال دوربین‌های بسیار بزرگی مخصوص جاده‌ها و راه‌ها عرضه کرده‌ایم تا در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهیم.  این سری محصولات علاوه بر تعدادی دوربین، بخش نرم‌افزاری نظارت تصویری را نیز شامل می‌شوند. راه‌کارهای نرم‌افزاری اسپارک برای ضبط ویدئو، ذخیره‌سازی داده‌ها، ویدئوآنالیتیک و رابط کاربری می‌باشند. بنابراین تمام تلاش ما ارائه‌ی مجموعه‌ای کامل از راه‌کارها برای کاربر است. تأکید و تمرکز ما بر روی تولید دوربین‌هایی منحصر به‌فرد و همزمان مجموعه‌ای کامل از نرم‌افزارها می‌باشد. این مجموعه نرم افزارها تمامی سری دوربین‌های ما را پشتیبانی می‌کنند. ما معتقدیم کمپانی اسپارک باید راه‌کارهایی باز و سازگار با تمامی محصولاتمان تولید نماید. دوربین‌های ما با پروفایل Onvif سازگاری دارند. همچنین نرم‌افزارهای ما پلتفرم‌هایی باز دارند و در تمام دوربین‌های اسپارک قابل نصب و راه‌اندازی می‌باشند.

تجهیزاتی مناسب با نیازهای گوناگون

تلاش کمپانی اسپارک تولید محصولاتی کارآمد و مناسب برای کاربری‌های متعدد و گوناگون و متناسب با نیازهای روز دنیا است. همچون کاربری در استادیوم‌ها، فرودگاه‌ها و مراکز و صنایع دیگری از این دست. به عنوان مثال، در سالی که گذشت در ایتالیا سه استادیوم جدید را مجهز ساختیم. در سال جاری کمپانی Spark بر روی حفاظت پیرامونی نیز فعالیت خواهد داشت؛ چرا که با یک کمپانی ایتالیایی دیگری به نام Cias همکاری و توافقاتی را آغاز کرده‌ایم. کمپانی Cias راه‌کارهای حرفه‌ای و ارزشمندی در زمینه‌ی حفاظت پیرامونی ارائه می‌کند. فناوری‌های Cias مبتنی بر امواج مایکرو و رادارها می‌باشد و ما مایل هستیم این فناوری‌ها را با راه‌کارهای خود ترکیب و تلفیق کنیم.

مناسب ترین تجهیزات و راه کارها در اختیار مشتریان ایرانی

مدیر فنی کمپانی Spark ضمن اشاره به بازار خاورمیانه افزود: ما سه سال است که در بازار خاورمیانه و از جمله در ایران فعالیت می‌کنیم. محیط و فضای ایران، از نظر شرایط آب و هوایی و دمای محیط به دوربین‌هایی با قابلیت سازگاری با شرایط گوناگون، پیچیده و سخت نیازمند است. در چنین محیطی نیاز به راه‌کارهای جدید و با کیفیت و نیز راه‌کارهای End-to-End به‌شدت احساس می‌شود. بنابراین ما این مسائل را در نظر گرفته‌ایم و با توجه به آن تلاش می‌کنیم مناسب‌ترین تجهیزات و راه‌کارها را در اختیار مشتریان ایرانی قرار دهیم. وی در ارتباط با شرکت دورنگر و ارزیابی فعالیت‌های این شرکت در راستای توزیع محصولات Spark در ایران گفت: برای یک برند جدیدی همچون اسپارک، آنالیز نمودن فضای یک بازار، کار ساده‌ای نیست. بنابراین هر دو کمپانی اسپارک در ایتالیا و دورنگر در ایران، سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند تا این برند و نام جدید را ارتقا بخشند. در همین راستا ما در حال رسیدن به هدفی بسیار مهم هستیم و هر دو شرکت، آینده‌ای روشن و بسیار پر ثمر خواهند داشت.

ثبت یک پاسخ