۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

را ه حل های پاناسونیک در سیستم تشخیص چهره

از گذشته سیستم های مانیتورینگ زنده در سیستمهای نظارت تصویری آنالوگ از اهمیت خاصی برخوردار بود. با ورود سیستم های تحت شبکه، علاوه بر افزایش کیفیت مانیتورینگ، کیفیت معقول و قابل استناد در حالت باز بینی تصاویر نیز ایجاد گردید. نکته بسیار مهم یافتن سوژه مورد نظر در بین این همه تصاویر و دوربین های متعدد بود که زمان بسیار زیادی را از اپراتورها گرفته و گاهی جستجوی موضوع و سوژه مورد نظر به نتیجه نمی رسید. البته استفاده از موشن دتکشن در جستجوی تصاویر تاثیر داشت  اما مشکلات کماکان پا برجا بود.

با پیشرفت فناوری و ایجاد سیستمهای موشن هوشمند یا ویدئو آنالایتیک، کاربری بهتر و ساده تر سیستمها حتی در مانیتورینگ، جهت داشتن آلارمهای صحیح به وقوع پیوست. نسل جدید سیستم های تشخیص چهره موجب انقلاب عظیمی در بازبینی موارد مورد نظر و پیدا کردن اشخاص در کوتاه ترین زمان شد.

در سیستمهای تشخیص چهره نیز بدون شک موارد و مشکلاتی وجود دارد که برخی از کمپانی ها با تحلیل و بررسی مشکلات مطرح شده، به نتایج مثبتی دست یافتند.

راه حل های کمپانی Panasonic  در سیستم های تشخیص چهره

در این مطلب دنیای حفاظت به بررسی و تجزیه و تحلیل سیستم تشخیص چهره کمپانی پاناسونیک پرداخته است.

یکی از این مشکلات سیستم های تشخیص چهره زاویه افقی وعمودی صورت(چهره) می باشدکه در پاناسونیک این زوایا در حالت عمودی تا 30 درجه و افقی تا  45 درجه می باشد.

مورد بعدی در خصوص استفاده از عینک علی الخصوص عینک دودی و یا استفاده از ماسک و یا تغییر سن فرد مورد نظر است که در این ارتباط  کمپانی پاناسونیک راه حل های جامعی را برای مصرف کنندگان طراحی و اجرا نمود.

مورد بعدی که  بسیار حایز اهمیت است تعداد محدود دوربین تشخیص چهره برای هر سرور می باشد که این موضوع نیز در برند پاناسونیک با تکنولوژی BEST SHOTیا ارسال بهترین عکس از عکسهای گرفته شده به سرور و کاهش پروسس تا 20 دوربین برای هر سرور افزایش پیدا می کند.

زمان بر بودن تنظیم دوربین ها در سیستم تشخیص چهره با توجه به شرایط نوری متفاوت و  … از مشکلات دیگر می باشد که این موضوع نیز با دوربین های سری EXTREME پاناسونیک مجهز به iA inteligent Auto به راحتی حل شده است.

در سیستم تشخیص چهره WV-ASF950 پاناسونیک شما می توانید تا 30.000 نفر در لیست آلارم نرم افزار دسته بندی نمایید. این سیستم همخوانی کاملی با سیستم های رکوردینگ و مانیتورینگ پاناسونیک اعم ازNVR  و نرم افزار مانیتورینگ WV-ASM300 و یا سیستم VMS و مانیتورینگ VI PLUS  را جهت بازبینی ویدئویی بعد از پیدا کردن سوژه را دارا می باشد.

در پروژه های بزرگ قابلیت راه اندازی سیستم تشخیص چهره برای 2000 عدد دوربین به صورت یکپارچه مقدور می باشد. استفاده عمده این سیستم ها در مراکز فروشگاهی بزرگ و کوچک، سیستمهای حمل و نقل راه آهن و مترو و فرودگاه ها، مدارس و مراکز آموزشی، بیمارستان ها و مراکز درمانی، ادارات دولتی و مراکز امنیتی می باشد.

برخی از موارد کاربردی در خصوص استفاده از سیستم تشخیص چهره در مراکز مختلف به شرح زیر می باشد:

 

1- در مراکز خرید به طور مثال کودکی گم شده است.  با استفاده از عکس موجود کودک در تلفن همراه والدین به راحتی می توان آخرین موقعیت مکانی کودک گمشده را پیدا کرد.

2- در استادیوم های ورزشی با ساختن لیست مشخص شده از تماشاگرانی که در گذشته موجب اغتشاش شده اند می توانند بعد از ورود نظارت های لازم انجام گیرد و یا در صورت لزوم از ورود آن ها  جلوگیری گردد.

3- در مراکز نظارت حضوری نیروها، مثل سرکشی نیرو ها به صورت زمان بندی شده به مراکز مختلف مثل راه آهن و … این موضوع را به راحتی می توان با سیستم تشخیص چهره مدیریت نمود.

4- برخی اوقات پرسنل بعد از مرخصی بنا بر دلایل نا معلوم مجددا وارد مجموعه می شوند که با کمک سیستم تشخیص چهره به راحتی می توان این موضوع را بررسی کرد.

5- در نظارت مانیتورینگی و یا بازبینی تصاویر به اشخاص مشکوکی بر می خورید که با سیستم تشخیص چهره می توانید صورت فرد مشکوک را انتخاب کرده و موقعیت حال و قبل و افراد در ارتباط با او را شناسایی نمود.

6- در متروها و یا راه آهن با توجه به دست فروشان دائمی که اصولا در باند های سرقت هستند به راحتی می توان حضورشان را تشخیص و همراهان آنها را شناسایی کرد.

7- در مراکز اداری که پرسنل ساعت زده و بدون هماهنگی از سیستم خارج می شوند به راحتی می توان این موضوع را بررسی و گزارش کرد

8- در مراکز آموزشی ورود و خروج  افراد غیر از دانشجویان را با ساختن لیست سفید تشخیص داد.

 

 

 

 

 

ثبت یک پاسخ