۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

ویدئو آنالیتیک ارزش سیستم نظارتی رابه حداکثرمی رساند

با وجود مقادیر عظیم داده‌های ویدئویی جمع‌آوری شده، آمار و ارقام نشان می‌دهد که تنها 10 درصد از داده‌ها استفاده می‌شوند و درصد قابل توجهی از آن ارزش خود را در همان لحظه‌ی تولید، از دست می‌دهد. چرا از چنین مقادیر محدود داده استفاده می‌کنیم؟

بسیاری از سازمان‌های امنیتی در شرایط اورژانسی و اضطراری بر ارائه‌ی اطلاعات مناسب و صحیح و یا فراهم کردن مدرک درست پس از وقوع جرم، تمرکز می‌کنند. با این حال، در حقیقت یک سیستم ویدئویی جدید می‌تواند سرمایه‌ای بزرگ به شمار آید. بیشتر سیستم‌های ویدئویی با هزینه‌های خدمات، نگهداری و مدیریتی که دارند، اخیراً از پرهزینه‌ترین فناوری‌ها به شمار می‌روند.  پس شما چگونه می‌توانید ارزش سیستم ویدئویی خود را به حداکثر برسانید؟ ویدئوآنالیتیک تضمین می‌کند که تصاویر نظارتی به طور مداوم و آنی، آنالیز می‌شوند تا کاربران را از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرند آگاه سازد. این کار به سازمان‌ها کمک می‌کند تا معنای داده‌های ویدئویی را درک کنند و نیز با ایجاد هشدارهایی برای خطرات حفاظتی احتمالی پیش یا پس از وقوع، لایه‌ی جدیدی از حفاظت را اضافه می‌کند، همچون تشخیص پرسه زنی در یک پارکینگ یا نفوذ عاملی بیگانه در محیط پیرامونی پس از چند ساعت. ویدئوآنالیتیک می‌تواند به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا مواردی نظیر عبور از خط تعیین شده، پارک کردن در مکان‌های ممنوع، پرسه زنی، شمارش افراد، افزایش سرعت در محیط‌هایی نظیر پارکینگ‌ها و غیره را هشدار دهد. اینها تنها نمونه‌هایی از روش‌های ویدئوآنالیتیک هستند که می‌توانند به ارتقای ایمنی و حفاظت کمک کنند. یکپارچه‌سازی هشدارهای آنالیتیک با سایر سیستم‌های حفاظتی به سازمان‌ها این قابلیت را می‌دهد تا داده‌ها را برای فعال‌سازی پاسخ‌هایی از سایر اجزای راهکار حفاظتی به کار ببرند. این کار در مجموع می‌تواند حفاظت را افزایش دهد، به کاهش بیشتر خطرات کمک کند و پیچیدگی را برای کاربران کاهش دهد تا بهره‌وری را افزایش دهند. به طور مثال، زمانی که آلارم‌ها فعال هستند دوربین‌های هوشمند مجهز به ویدئوآنالیتیک می‌توانند رویدادهای سیستم تشخیص نفوذ را در اولویت قرار دهند و هشدار آنالیتیک فوراً نقطه‌ی وابسته را در پنل نادیده بگیرد. این ویژگی می‌تواند پنل را بر آن دارد تا آلارم را با ایستگاه مرکزی مرتبط سازد یا تصاویر آنی از ویدئو را برای پرسنل حفاظتی ارسال کند. در یک محیط فروشگاهی یا انبار، ویدئوآنالیتیک همچنین می‌تواند هشدار یک درب خروج اضطراری را دهد که توسط جعبه‌ها یا اشیای دیگری مسدود شده است. دوربین IP مجهز به آنالیتیک با استفاده از قابلیت تشخیص اشیای بی حرکت، زمانی که یک شیء در محدوده برای زمانی طولانی‌تر از مقدارِ از قبل تعیین شده باقی بماند، می‌تواند هشدار دهد. در صورت وقوع چنین رویدادی، هشدار می‌تواند نقطه‌ای که در پنل کنترل نفوذ قرار دارد را نشان دهد که سپس یک ایمیل یا پیام را همراه با یک عکس فوری از ویدئو به مدیر فروشگاه یا انبار ارسال می‌کند. این کار به جلوگیری از تخلفات و شرایط ناامن کمک خواهد کرد.

توسعه فراتر از حفاظت

ویدئوآنالیتیک نه تنها می‌تواند خطرات را تشخیص داده، نفوذ امنیتی را هشدار دهد و به افزایش سلامت و ایمنی کمک کند، بلکه قابلیت‌های فراتری نیز دارد. ویدئوآنالیتیک به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا از داده‌ها برای کاربری‌ها و اهداف دیگری نیز در کسب و کار خود استفاده نمایند، در واقع بینش ارزشمندی به دیگر دپارتمان‌ها در مورد یک سازمان می‌دهد، همچون فراهم سازی توانایی آنالیز رفتار در فروشگاه‌ها برای کمک به بازرگانان در یافتن فرصت‌های کارآمدتر. این کار چگونه امکان پذیر می‌شود؟ آنالیتیک می‌تواند اطلاعات بیشتری را در مورد داده‌های ویدئویی مورد نیاز برای کاربری در اهداف دیگرشان در اختیار سازمان‌ها قرار دهد تا بتوانند مزایای کسب و کار خود را ارتقا بخشند. دوربین‌ها مستقیماً داده‌ها را در منبع تحلیل نموده و آن را مجدداً تخصیص می‌دهند تا به سازمان‌ها در اتخاذ تصمیمات هوشمندانه‌تر کمک کند. این کار شامل حضور مانیتورینگ برای کاهش صورت‌حساب‌های کاربری، تشخیص الگوها در فعالیت مشتری برای بهبود بخشیدن به فروش و تشخیص نقاط شلوغ برای بهبود چیدمان فروشگاه و افزایش رضایت مشتری می‌شود.

بهبود رضایت مشتری

شمارش افراد و تشخیص جمعیت نیز می‌توانند به سازمان‌ها کمک کنند تا با نظارت بر صف‌های طولانی یا تجمع افراد در یک مکان، رضایت مشتریان را بیشتر جلب کنند و این نشان می‌دهد که شاید به کمک بیشتری نیاز باشد. با فراهم سازی اطلاعات کسب و کار که فراتر از برنامه‌های حفاظتی قراردادی عمل می‌کند، نقش جدیدی می‌تواند به راحتی به یک سیستم حفاظت ویدئویی افزوده شود. بدین ترتیب، ویدئوآنالیتیک می‌تواند به سازمان‌ها در کاهش هزینه‌ها، افزایش کارآیی و بهبود فروش کمک کند. سازمان از این سیستم سود بیشتری به دست آورده و از بازگشت سرمایه نیز برخوردار خواهد شد که می‌تواند نتایج محسوسی را در کسب و کار ارائه دهد. بنابراین سیستم ویدئویی دیگر در رأس کار در نظر گرفته نمی‌شود.  در مجموع، استفاده از ویدئوآنالیتیک به عنوان بخشی از یک سیستم حفاظتی یکپارچه شده و نیز کاربری کامل داده‌های به دست آمده از آنالیز تصاویر می‌تواند به شما در برآورده سازی بهتر نیازهای سازمان به منظور حفاظت و گسترش داده‌های نظارتی جهت بهره‌مندی از مزایای دیگر کسب و کار کمک کند و هر کسب و کاری می‌تواند بدون نیاز به سرمایه‌گذاری از این مزایا در فناوری بهره‌مند شود. هر کسب و کاری متفاوت است و راهکارهای آنالیتیک جدید باید قابل سازگاری باشند تا نیازهای دقیق شما را برآورده سازند. فکر کردن فراتر از حفاظت، فناوری‌های جدیدی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد تا نحوه‌ی استفاده از داده‌ها را در آینده متحول سازد و بتوان داده‌ها را در سطحی کاملاً جدید به کار برد.

ثبت یک پاسخ