۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |
رویدادهارویدادهای داخلیسمینار / همایشمقالاتنظارت تصویری

سومین همایش بزرگ هلدینگ داده‌های رسا برگزار می‌شود

به گزارش اختصاصی دنیای حفاظت شرکت داده‌های رسا، از مجموعه‌های معتبر در صنعت حفاظت ایران، امروزه به هلدینگی مشتمل بر چندین شرکت در حوزه‌های تخصصی حفاظتی و سیستم‌های وابسته به آن و همچنین محصولات مورد نیاز در صنعت IT تبدیل شده است. این مجموعه سال‌های متمادی است که به عنوان تنها نماینده‌ی رسمی و طلایی کمپانی SONY ژاپن، تنها سرویس سنتر مجاز این کمپانی و نماینده‌ی انحصاری کمپانی‌های GVD تایوان در ایران فعالیت داشته و به واسطه‌ی شرکت‌های اقماری خود نماینده انحصاری برند معتبر MMC فرانسه، تولیدکننده تجهیزات Passive شبکه را دریافت کرده است. هلدینگ داده‌های رسا همچنین به تازگی نمایندگی تجهیزات Kedacom چین را کسب نموده که از تولیدکنندگان قدرتمند و باتجربه‌ی دوربین‌های نظارت تصویری می‌باشد. علاوه بر این، در راستای تکنولوژی‌های جدید نیز در شرکت ارس پرواز اقدام به عرضه و تولید ربات‌های پرنده نموده است. با توجه به موارد ذکر شده و به منظور معرفی بیشتر فعالیت‌های این هلدینگ و مجموعه‌های وابسته به آن، سومین همایش بزرگ هلدینگ داده‌های رسا در روز سه‌شنبه 7 اسفندماه 1397 برابر با 26 فوریه 2019 در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن تهران برپا خواهد شد. همایش مذکور با حضور مدیران ارشد کمپانی‌های خارجی و نیز مسئولین شرکت‌های داده‌های رسا، مدیاموج ارتباط و ارس پرواز همراه خواهد بود و در طی آن آخرین تجهیزات و قابلیت‌های این شرکت‌ها در حوزه‌های کاری مربوطه، به مدعوین مراکز مختلف کشور معرفی و ارائه خواهند شد.
نمایندگیها و برندهای قابل ارائه در هلدینگ دادههای رسا
کمپانی SONY

شرکت SONY کمپانی صاحب‌نام و موفق ژاپنی است که تولیدکننده‌ی برتر تجهیزات و فناوری در صنعت صدا و تصویر از جمله تولید فیلم و موسیقی در سطوح بین‌المللی، تجهیزات استودیویی جهت رادیو وتلویزیون (Broadcast)، تجهیزات سمعی و بصری مرتبط با سالن‌ها، سینماها، آمفی‌تئاترها و مانیتورینگ‌های مرکزی (Pro-AV)، در بخش امنیت (سیستم‌های نظارت تصویری و دوربین‌های مداربسته)، سیستم‌های پزشکی (Medical) و سیستم‌های خانگی (Consumer) می‌باشد. سونی به عنوان کمپانی مادر در حوزه صدا و تصویر، پروژه‌های عظیمی را به انجام رسانده است. امروزه نمی‌توان هیچ وسیله و Device صوتی و تصویری را یافت که در آن Sony حضور نداشته باشد.

کمپانی Kedacom

Kedacom از تولیدکنندگان پیشرو در زمینه‌ی محصولات ویدئویی با کاربردهای متنوع می‌باشد که در این بین می‌توان به تجهیزات ویدئوکنفرانس، نظارت تصویری، ترافیک و مدیریت ترافیکی و راهکارهای کلیدی با توجه به نیاز کاربران در حوزه‌های تصویری اشاره نمود. این کمپانی علاوه بر بیش از 12 سال تجربه در تولید تجهیزات ویدئو کنفرانس، از سال 2004 فعالیت خود را در صنعت نظارت تصویری و تولید دوربین‌های حفاظتی IP آغاز نمود. کمپانی Kedacom در زمینه‌ی تولید پلتفرم‌های CMS، NVR، دوربین‌های HD IP و سایر محصولات مرتبط نیز به نوآوری‌های بسیاری دست یافته است. این کمپانی تا کنون پروژه‌های دولتی و غیر دولتی بزرگی را به اجرا درآورده است. پروژه تجهیز مجموعه اجلاس سران G20 در هامبورگ آلمان به دوربین‌های مداربسته‌ی دارای هوش مصنوعی (نصب و راه‌اندازی حدود 700 دوربین نظارتی) و نیز پروژه‌ی تجهیز و پشتیبانی فنی یکی از استان‌های غربی کشور چین به بیش از 50 هزار دوربین مداربسته در یک شبکه‌ی واحد، از جمله پروژه‌های اجرا شده توسط Kedacom به شمار می روند.

کمپانی GVD

GVD به ارائه‌ی محصولاتی در حوزه‌ی دستگاه‌های NVR می‌پردازد و محصولاتی به بخش‌های تجاری و مکان‌های چندموقعیتی در حوزه‌های حمل‌و‌نقل ارائه می‌کند. دو دسته‌ی اصلی از محصولاتی که GVD عرضه می‌دارد، سیستم‌های CMS (Central Management Systems)
– سیستم‌های مدیریت مرکزی و VMS (Systems Video Management)– سیستم‌های مدیریت ویدئویی هستند. شرکت و کارخانه‌ی GVD در شهر تایپه کشور تایوان واقع شده و دفاتری در کشور هندوستان، شهر دهلی نو، کشور ایالات متحده، شهر تگزاس و نیز کشور آلمان در حال فعالیت می‌باشند. این کمپانی به همراه 5 شریک تجاری در شهر تایپه در مجموع بالغ بر 250 نفر پرسنل دارد. محصولات GVD به بخش‌های مختلفی از قبیل پروژه‌های دولتی، ساختمان‌های آموزشی نظیر مدارس، مراکز خرید و خرده‌فروشی، شعبه‌های بانکی و کارخانه‌های بزرگ، بیمارستان‌ها، مراکز صنعتی و نظامی و غیره ارائه می‌شود.

کمپانی MMC

کمپانی فرانسوی MMC تولیدکننده‌ی راهکارهای هوشمند و در عین حال ساده‌ی زیرساخت‌های ارتباطی مبتنی بر شبکه‌های Passive بوده و این راهکارها را در سرتاسر جهان عرضه می‌نماید. کمپانی مذکور در سال 1993 در کشور فرانسه تأسیس گردید و نام آن مخفف عبارت Multimedia Connect می‌باشد. این کمپانی با تلاش فراوان موفق به رشدی سریع و قابل توجه شده و طبق گزارش (BSRIA(2012 در سال 2011 رتبه‌ی اول «سیستم‌های کابل‌کشی ساخت‌یافته» را در فرانسه کسب نمود. شرکت MMC از سال 2007 به عضویت گروه TKH (گروه بین‌المللی اجرای کمپانی‌ها) به‌ویژه در زمینه‌ی تولید سیستم‌ها و شبکه‌های نوآورانه برای آماده‌سازی اطلاعات، ارتباط از راه دور، مهندسی فنی برق و تولید صنعتی درآمد. از جمله راهکارها و سیستم‌های ارائه شده توسط کمپانی فرانسوی MMC می‌توان به سیستم‌های مِسی خاص از مدل CAT5E گرفته تا CAT8.1، سیستم‌های Fiber Optic چندحالته (OM1، OM2، OM3، OM4) و تک حالته (OS2)، محفظه‌ها و رک‌ها همچون محفظه‌های 19 اینچی و راهکارهای متعددی برای ساختمان‌های هوشمند، دیتاسنتر یا مراکز داده‌ها و نیز راهکارهایی برای محیط‌های با شرایط سخت اشاره نمود.

اصولاً MMC برای تمامی کاربردها، محصول و راهکار عرضه کرده است. این شرکت از کمپانی‌های برتر در بخش تحقیق و توسعه بوده و صاحب امتیاز Patent چندین تکنولوژی در حوزه کابلی می‌باشد.  MMC اولین تولیدکننده‌ی کابل CAT8 در جهان بوده و اولین شرکتی است که کانکتورهای Tool less را طراحی و تولید نموده است. از پروژه‌های این کمپانی می‌توان به پروژه پسیو هواپیمایی ایرفرنس، وزارت دفاع فرانسه، بزرگ‌ترین زندان اروپا (Merogis)، استادیوم المپیک مارسی، هتل Cleon مارسی و پروژه سایت هسته‌ای گوانگ دونگ شانگ‌های چین اشاره کرد.

شرکت‌‌های زیرمجموعهی هلدینگ دادههای رسا
داده‌های رسا، پیشرو در صنعت حفاظت

شرکت داده‌های رسا، در سال 2012 موفق به اخذ نمایندگی طلایی کمپانی Sony در ایران و عراق شد و در سال 2016 با توجه به عملکردی موفقیت‌آمیز و با استانداردهای بالا، از بین نمایندگان دیگر، به عنوان نماینده‌ی برتر کمپانی Sony در منطقه‌ی خاورمیانه، اروپا و آفریقا شناخته شد.

این شرکت تاکنون پروژه‌های متعدد و وسیعی را در ایران و خاورمیانه اجرا نموده و در رده‌ی خدمات فنی و مهندسی، صادرکننده‌ی نمونه کشور است. این مجموعه به تولید اختصاصی نرم‌افزارها و تجهیزات سخت‌افزاری خاص در صنعت صدا و تصویر کشور می‌پردازد که از آن جمله می‌توان به سیستم‌های زیرنویس تلویزیونی (Rasa CG)، میز دیجیتال صدا (Nakisa)، سیستم دوبله دیجیتال (Safir)، نرم‌افزار اتاق خبر (Rasa Newsroom) و سیستم تبلیغات مجازی (Rasa Virtual Advertisement) اشاره نمود. با افزایش روزافزون تکنولوژی و ایده‌های تازه، نیاز به شرکت‌هایی با سطح بالای دانش فنی آکادمیک بیش از پیش احساس می‌شود که همین امر در نهایت منجر به ارائه‌ی خدمات مطلوب و اجرای پروژه‌هایی استاندارد خواهد بود. شرکت داده‌های رسا با استخدام و به‌کارگیری نیروهای متخصص و فنی و نیز تلاش برای کسب اطلاعات فنی وسیع در حوزه‌ی نظارت تصویری و بخش‌های متعدد دیگری همچون استودیوهای رادیو و تلویزیونی، سیستم‌های Pro-AV (طراحی و تجهیز سیستم‌های سمعی و بصری در تمامی زمینه‌های کاربردی) و تولید نرم‌افزارهای خاص مانیتورینگ، توانسته پروژه‌های قابل توجهی را با کیفیت و استانداردهای لازم در سطح کشور اجرا نماید.

مدیاموج ارتباط

یکی از شرکت‌های هلدینگ داده‌های رسا است که در زمینه ارائه محصولات کمپانی MMC  فرانسه به‌عنوان نماینده انحصاری این شرکت در ایران فعالیت می‌نماید. این شرکت با توجه به توان مدیران و کارشناسان خود علاوه بر بازار سیستم‌های حفاظتی، در بخش IT کشور نیز حضوری فعال داشته و پروژه‌های بزرگی را انجام داده است. همچنین این شرکت با توجه به زیر ساخت نمایندگی‌های خود در کشور امکان ارائه‌ی خدمات محلی و توزیع محصولات خود در سطح کشور را دارا است.

 شرکت ارس پرواز

شرکت ارس پرواز در زمینه‌ی ارائه و تولید ربات‌های پرنده، زیر نظر هلدینگ داده‌های رسا در کشور به فعالیت می‌پردازد. اهمیت کاربرد ربات‌های پرنده و به‌ویژه مولتی روتورها در عرصه‌های گوناگون و همچنین تنوع در کاربرد، سهولت در استفاده، تعمیرات آسان و از همه مهم‌تر خلبانی راحت و در دسترس بودن آن‌ها باعث شده که این تجهیزات در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند. از این جمله می‌توان به تصویربرداری هوایی، نقشه‌برداری هوایی، انجام پروژه‌های نظارتی، دیده‌بانی، تجسس، امداد و نجات، مرزبانی و دریابانی، حمل‌ونقل، کنتـــرل تــــرافیــک، فــتوگرامتری، تصویربرداری‌های صنعتی و عمرانی و غیره اشاره نمود. لذا با توجه به رعایت نمودن تدابیر لازم می‌توان از این تکنولوژی در عرصه‌های گوناگون بهره جست و فاکتور زمان و ریسک را به حداقل رساند. سازمان‌های دولتی و خصوصی به‌راحتی و با آموزش‌های جامع و کاربردی می‌توانند پرسنل را آموزش دهند که چگونه در مواقع ضروری از مولتی روتورها استفاده نمایند.

همچنین با توجه به افزایش برد پروازی برخی نمونه‌ها به 8 کیلومتر و سقف پروازی آن‌ها به 500 متر، ربات پرنده توانسته بر مناطق مورد نظر، نظارت جامع‌تر و شعاع دید بهتری داشته باشد که در نهایت این امر باعث خواهد شد برنامه‌ها و تدابیر مدیران با دقت بیشتری اجرا شود. ارس پرواز به صورت کاملاً تخصصی در این حوزه حضور دارد و تا به امروز پروژه‌های بسیاری را در کشور به انجام رسانده است. پروژه نظارت تصویری کنترل راه‌های کشور، کنترل مرزهای کشور عراق جهت حضور ایمن‌تر زائرین اربعین، حضور در چند فیلم سینمایی و سایر پروژه‌هایی از این دست از جمله فعالیت‌های این شرکت است. همچنین این شرکت با توجه به توان فنی بالای خود خدمات گارانتی و تعمیرات مربوط به پرنده‌های ارائه شده را انجام داده و در زمینه آموزش خلبانی نیز دارای کادری فعال می‌باشد.

ثبت یک پاسخ