۹ فروردین ۱۴۰۳ |
معرفی پروژه ها

دوربین‌های نظارتی و نرم‌افزار FLIR در صنعت کشتی‌سازی

 کمپانی Harland و Wolff که در گذشته بزرگ‌ترین سایت کشتی‌سازی دنیا به شمار می‌رفت، اکنون یک کمپانی با بیش از 150 سال قدمت است که در حوزه‌های مختلفی نظیر دریانوردی و بخش‌ انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت دارد.

تسهیلات Harland و Wolff در جزیره‌ی Queen برای حفظ و نگهداری بعضی از بزرگ‌ترین کشتی‌‌های اقیانوس پیمای جهان به کار می‌روند. این کمپانی دارای دو سایت در بخش Belfast بوده و زمینی به مساحت 200 هکتار را به خود اختصاص داده است. از آنجا که در اجرای پروژه‌های این منطقه، ایمنی حرف اول را می‌زند، کمپانی گام بزرگی در راستای محافظت از سرمایه‌های خود در برابر ضربه، نفوذ و سایر عوامل ناخواسته برداشته است.

راه‌کار VMS FLIR

برای بیش از 15 سال، Harland و Wolff از سیستم مدیریت ویدئوی FLIR United برای مدیریت تعداد بسیار زیادی دوربین حفاظتی خود استفاده می‌کرد. از آنجا که طی این سال‌ها فناوری‌ها و قابلیت‌های جدیدی به این سیستم نرم‌افزاری اضافه شده است، این کمپانی ترجیح داده همچنان از این راهکار استفاده نماید.

اما با توسعه و گسترش روزافزون جزیره Queen به عنوان منطقه‌ای صنعتی، تجاری و توریستی، تهدیدات امنیتی و خطرات حفاظتی این منطقه نیز افزایش یافته است. به همین جهت در سال‌های اخیر این منطقه توجه ویژه‌ای به فناوری‌های جدید و به‌روز نظارت تصویری داشته است؛ از جمله نصب و راه‌اندازی دوربین‌های حفاظتی، دوربین‌های PTZ، دوربین‌های حرارتی هوشمند و دوربین‌های موبایلی و پوشیدنی کمپانی FLIR.

دوربین‌های حرارتی و اپتیکال

به گفته‌ی Chris Neill، مدیر اجرایی بخش حفاظت در Harland و Wolff: امروزه بیش از 140 دوربین FLIR در منطقه نصب و راه‌اندازی شده است که به واسطه‌ی آنها می‌توانیم هرگونه بی نظمی را تشخیص دهیم. هرگاه یکی از دوربین‌های ما حادثه‌ای را ثبت نمایند، مانند یک نفوذ غیر مجاز، هشداری تولید شده و به اتاق کنترل حفاظت ما ارسال خواهد شد و سپس پرسنل حفاظتی آن حادثه را پیگیری خواهند کرد. این امکان، سرمایه‌های ما را محافظت می‌کند.

به دلیل حساسیت و آسیب‌پذیری بالای این سایت، دپارتمان حفاظتی این کمپانی برای جلوگیری از نفوذ احتمالی، از راه‌کارهای پیشگیرانه استفاده می‌کند. حتی در تاریکی مطلق، در مرزهای ورودی این منطقه دوربین‌های آنالیتیک حرارتی می‌تواند ورود افراد، حیوانات یا وسایل نقلیه را به طور خودکار و بر اساس علائم گرمایی آنان شناسایی کند.

ثبت یک پاسخ