رویدادهارویدادهای داخلیسمینار / همایش

سومین همایش بزرگ هلدینگ داده‌های رسا برگزار شد

به گزارش اختصاصی دنیای حفاظت، هلدینگ داده‌های رسا، مجموعه‌ای باتجربه و متشکل از چند شرکت فعال در حوزه‌ی حفاظت و سیستم‌های وابسته به آن و همچنین محصولات مورد نیاز در صنعت IT می‌باشد. شرکت داده‌های رسا از مجموعه‌های هلدینگ داده‌های رسا سالهای متمادی است که به عنوان تنها نماینده‌ی رسمی و طلایی کمپانی SONY ژاپن، تنها سرویس سنتر مجاز این کمپانی و به عنوان نماینده‌ی انحصاری کمپانی GVD تایوان در ایران فعالیت دارد. همچنین هلدینگ داده‌های رسا به تازگی نمایندگی تجهیزات کمپانی معتبر Kedacom چین را کسب نموده که از تولیدکنندگان قدرتمند و باتجربه‌ی نظارت تصویری می‌باشد. علاوه بر این در راستای تکنولوژی‌های جدید نیز در شرکت ارس پرواز، اقدام به عرضه و تولید ربات‌های پرنده نموده است.

هلدینگ داده‌های رسا از طریق یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی خود به نام مدیاموج ارتباط از حدود 2 سال گذشته نماینده‌ی انحصاری برند معتبر MMC فرانسه، تولیدکننده‌ی تجهیزات پسیو شبکه را داشته و در این راستا خدمات تخصصی گسترده‌ای را به مشتریان ارائه می‌دهد.  هلدینگ داده‌های رسا در راستای اطلاع‌رسانی بیشتر و تشریح فعالیت‌های خود و شرکت‌های وابسته، روز سه شنبه مورخ 7 اسفند ماه 1397 برابر با 26 فوریه 2019 اقدام به برگزاری سومین همایش بزرگ هلدینگ داده‌های رسا در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن تهران نمود. همایش مذکور با حضور مدیران ارشد کمپانی‌های خارجی و نیز مسئولان شرکت‌های داده‌های رسا، مدیاموج ارتباط و ارس پرواز همراه بود و طی آن آخرین تجهیزات و قابلیت‌های این شرکت‌ها در حوزه‌های کاری مربوطه به مدعوین مراکز مختلف کشور معرفی و ارائه گردید.

کامران روحی-  مدیریت هلدینگ داده‌های رسا

سال 97، سال کسب تجاربی منحصر به فرد

در دقایق آغازین این همایش، کامران روحی، مدیریت هلدینگ داده‌های رسا ضمن خوشامدگویی به مدعوین، اظهار داشت: سال 97 سال کسب تجارب بسیاری بود و شرایط اقتصادی به وجود آمده در سراسر کشور، تمامی صنایع را تحت تأثیر قرار داد. اما مجموعه‌ی هلدینگ داده‌های رسا با توجه به تجارب و پیشینه‌ای که دارد توانست شرایط ایجاد شده را مدیریت نماید.

پیشینه‌ی درخشان داده‌های رسا

وی افزود: هلدینگ داده‌های رسا سال‌ها است که با سازمان صدا و سیما به صورت پیمانی همکاری پیوسته دارد و توانسته‌ایم سیستم‌های بسیاری را برای آنان تولید و راه‌اندازی کنیم. به عنوان مثال، زیرنویس‌هایی که از طریق شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش می‌شود توسط داده‌های رسا طراحی و تولید شده است. این سیستم‌ها علاوه بر ایران، در عراق، افغانستان، لبنان، آمریکای جنوبی، کشور زیمباوه در آفریقای جنوبی و غیره نیز راه‌اندازی شده‌اند. به همین دلیل به عنوان صادرکننده‌ی نمونه‌ی کشور معرفی شدیم. سیستم قدرتمندی به نام سفیر را نیز تولید کردیم که مربوط به دوبله‌ی دیجیتال است و در زمان خود بسیار ارزشمند و قابل توجه بود.‌ از جمله پروژه‌های تصویری که داده‌های رسا تاکنون اجرا کرده می‌توان به اتاق بحران شهرداری تهران، سالن اجلاس سران و غیره اشاره کرد. همچنین در سال 1385 به واسطه‌ی تجهیز هلدینگ صدا و سیمای کشور زیمباوه به عنوان صادرکننده‌ی نمونه‌ی کشور شناخته شدیم.‌ داده‌های رسا حدود 10 سال است که نمایندگی محصولات نظارت تصویری SONY را در دست دارد. در سال 97 نیز تعدادی پروژه با محصولات این کمپانی راه‌اندازی نمودیم.

کسب نمایندگی کمپانی Kedacom

مدیریت هلدینگ داده‌های رسا در ادامه گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز و قیمت کالا در ایران تصمیم گرفتیم در کنار SONY برند دیگری را وارد بازار ایران کنیم که علاوه بر بالا بودن کیفیت، از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد. پس از تحقیق و بررسی فراوان، برند Kedacom چین را برگزیدیم. به منظور اطمینان از بالا بودن کیفیت محصولات این کمپانی پروژه‌های به اجرا درآمده‌ی آن را مورد بررسی قرار دادیم و دریافتیم که بیشتر پروژه‌های بزرگ نظارت تصویری کشور چین توسط این کمپانی به اجرا درآمده است. Kedacom حدود 10 سال پیش با اجرای یک پروژه‌ی بسیار گسترده در حوزه‌ی ویدئوکنفرانس، وارد بازار ایران شد. این کمپانی بخش قابل توجهی از سرمایه‌ی خود را بر روی بخش R&D متمرکز ساخته و طیف محصولات آن نیز بسیار متنوع است؛ از دوربین‌های ITS گرفته تا دوربین‌های نظارت تصویری هوشمند برای صنایع حساس. در خصوص عملکرد این برند در ایران وی به دو پروژه ی نظارت شهری که هم اکنون در مرحله ی نصب و راه اندازی هستند، اشاره نمود. کامران روحی ضمن توضیح درباره ی زیرمجموعه های دیگر هلدینگ داده‌های رسا، شرکت مدیاموج ارتباط را اینگونه معرفی کرد: مدیا موج ارتباط، حدود دو سال است که فعالیت خود را آغاز نموده و نمایندگی (توزیع کننده) برند MMC فرانسه را دارا می‌باشد. هدف اصلی ما در هلدینگ داده‌های رسا صرفاً به فروش محدود نمی‌شود و معمولاً به دنبال ارائه‌ی راهکار هستیم. کارشناسان شرکت مدیاموج نیز تمرکز بسیاری در این ارتباط و در حوزه‌های فنی دارند. کمپانی MMC تاکنون موفق شده اختراعات و نوآوری‌های بسیاری را به ثبت برساند. از جمله نوآوری‌های MMC می‌توان به کانکتورهای toolless و کابل Cat8 اشاره کرد. این کمپانی زیرمجموعه‌ی گروه هلندی TKH نیز می‌باشد. وی ضمن اشاره به شرکت ارس پرواز، از مجموعه‌های هلدینگ داده‌های رسا اظهار داشت: ارس پرواز مجموعه‌ای پر تلاش و فعال است. ما با اخذ مجوزهای لازم موفق شدیم ربات‌های پرنده یا پهپادها را وارد کشور کنیم. این پهپادها امروزه توسط شرکت ارس پرواز در کاربردهای صنعتی و حتی سرگرمی ارائه می‌گردد. در بخش سرگرمی، برای کودکان، نوجوانان و جوانان دوره‌های آموزشی در فضایی از پیش تعیین شده در نظر گرفته شده است. ارس پرواز در سال 97 پروژه‌های متعددی را راه‌اندازی کرد که از آن جمله می‌توان پروژه‌ی نظارت بر زائرین کربلا در اربعین را نام برد. کلیه‌ی راه‌های شمال کشور نیز در سال 97 توسط پرنده‌های ارس پرواز مورد نظارت قرار گرفت.

رامین روحی – مدیر فنی هلدینگ داده های رسا

SONY، پیشرو در حوزه‌ی تصویر

در ادامه‌ی این برنامه، رامین روحی، مدیر فنی هلدینگ داده‌های رسا ضمن اشاره به برند SONY متذکر شد: با توجه به اینکه کمپانی SONY مجموعه‌ای پیشرو در حوزه‌ی تصویر و ارائه‌ی راهکارها و تجهیزات مختلف به شمار می‌رود، در بخش نظارت تصویری پس از ارائه‌ی رزولوشن‌های HD و Full HD (تا 2 مگاپیکسل) محصولاتی با رزولوشن 4K ارائه نموده است. در این حوزه، کمپانی سونی یک دوربین باکس 12 مگاپیکسل با کیفیت 4K تولید کرده که حسگر تصویر آن 35 میلیمتر می‌باشد
و یک ویژگی تقریباً منحصر به فرد در سراسر جهان به شمار می‌رود. محصول دیگر سونی، دوربین VM772R است که یک دوربین دام بیرونی 4K بوده و حسگر تصویر 1 اینچی دارد. از ویژگی‌های متمایزکننده‌ی دوربین‌های سونی با سایر محصولات، اندازه‌ و کیفیت حسگرهای تصویر آنها می‌باشد. دوربین جدید دیگری که به تازگی وارد بازار شده دوربین HMX70 Fish Eye سونی است که این دوربین با کیفیت 4K (12 مگاپیکسل) در پروژه‌های بزرگ نظارت تصویری و امنیتی کاربرد خواهد داشت. وی افزود: دو دوربین دیگر Sony نیز به زودی وارد بازار خواهد شد که 5 مگاپیکسلی هستند و در مرحله‌ی تحقیق و توسعه قرار دارند.

Kedacom، تولیدکننده‌ی محصولات نظارت تصویری هوشمند

مدیر فنی هلدینگ داده‌های رسا سپس به معرفی برند Kedacom پرداخت و گفت: Kedacom برندی است که به صورت اختصاصی بر حوزه‌ی تصویر تمرکز دارد و در حوزه‌ی ویدئو و تصویر صاحب تکنولوژی و صاحب سبک به شمار می‌رود. این کمپانی در ابتدا با هدف تولید تجهیزات ویدئوکنفرانس فعالیت خود را آغاز نمود و از سال 2004 علاوه بر این حوزه، در بخش نظارت تصویری با طیف گسترده‌ی دوربین‌های HD، Full HD، 4MP، 5MP و در انواع مختلف دام، باکس، بولت، اسپیددام و غیره به تولید محصول می‌پردازد. همچنین Kedacom در تولید ویدئووال، دوربین‌های با زاویه دید وسیع مناسب برای مرزها، پالایشگاه‌ها و صنایع حساس تخصص دارد. دوربین‌های ضدانفجار، دوربین‌های پوشیدنی و دوربین‌های پرتابل قابل نصب بر روی اتومبیل‌ها، با قابلیت تحمل حداکثر سرعت 120 کیلومتر بر ساعت و اتصال به سیستم VMS و CMS نیز از دیگر تولیدات این کمپانی معتبر می‌باشد. سری محصولات Falcon در کداکام محصولات هوشمند این کمپانی هستند که قابلیت تشخیص هوشمندانه را دارند. Kedacom در تولید دستگاه‌های NVR نیز فعال بوده و در بخش ITS دوربین‌های رده بالایی را تولید و عرضه کرده است.

در ادامه Ng Chin Lam مدیر فروش جهانی Kedacom اظهار داشت: سیستم تشخیص چهره کداکام بسیار هوشمند و پیچیده است. در حقیقت این سیستم فراتر از تشخیص هویت افراد از طریق چهره می‌باشد. این سیستم افراد را با وجود کلاه، عینک، کوله پشتی و بسیاری موارد دیگر شناسایی می‌کند. حتی اگر شخصی پشت به دوربین ایستاده باشد، سیستم تشخیص هویت ما قادر است فرد را شناسایی نماید. این سیستم‌ می‌تواند فرد را حتی از روی رنگ لباس و سایر مشخصات ظاهری تشخیص دهد.

 

سیستم‌های نظارت تصویری مربوط به حمل و نقل کداکام عبارتند از دوربین‌های Body Worn Camera، دوربین‌های پرتابلی که روی وسایل نقلیه نصب می‌شود و دوربین‌های ITS. نکته‌ی مهم در این دوربین‌ها، قابلیت اتصال و برقراری ارتباط ویدئویی آن‌ها با یکدیگر است.

پروژه‌های متعدد و گسترده‌ی Kedacom

Chin متذکر شد: ما پروژه‌های متعددی در سراسر جهان به اجرا درآورده‌ایم؛ از جمله در کشور کره. این کشور به سختی اجازه‌ی ورود برندهای خارجی را می‌دهد. وی افزود: بین دوربین‌های ما از طریق شبکه‌ی 4G ارتباط برقرار می‌شود و از آنجا که در آن کشور کوه‌های بسیاری وجود دارد این قابلیت، مشکلات ارتباطی را برطرف ساخته است. این تکنولوژی برای ماشین‌های آتش‌نشانی، اتوبوس‌های مدرسه و غیره مورد استفاده قرار
می‌گیرد. وی به دوربین‌های Body Worn Camera یا دوربین‌های پوشیدنی اشاره کرد و افزود: دوربین‌های پوشیدنی Kedacom از فناوری بسیار جدید دیگری نیز برخوردار است که می‌تواند از صحنه‌ها عکس‌برداری کند (اسنپ شات بگیرد). این دوربین‌ها برای صنایع نظامی، پلیس و صنایع حساس دیگر بسیار کاربردی می‌باشد. در این سیستم می‌توان دو لیست سفید و سیاه را تعریف کرد. هم‌اکنون کشورهای گوناگونی نظیر امارات، هند و اردن از این تجهیزات استفاده می‌کنند. همچنین دوربین‌های پرتابلی داریم که به قابلیت اتصال Wi-Fi و 4G مجهزند و می‌توانید آنها را در هر جایی و هر زمانی نصب و راه‌اندازی کنید و سپس تصاویر آن را از راه دور مشاهده نمایید. Chin در پایان به تعدادی از پروژه‌های کداکام اشاره کرد و گفت: اولین مورد، یکی از پروژه‌های بزرگ شهری در کشور هند می‌باشد. پروژه‌ی دیگر، مربوط به تجهیز یکی از شهرهای کشور چین است که در آن تعداد پنجاه هزار دوربین نظارت تصویری نصب و راه‌اندازی شد.

در ابوظبی نیز دوربین‌های ITS و کنترل ترافیک ما هم‌اکنون نصب می‌باشد. پروژه‌ی دیگر، تجهیز سیستم نظارت تصویری مجتمع اجلاس سران G20 در هامبورگ آلمان بوده که طی آن حدود 700 دوربین نظارت تصویری مجهز به هوش مصنوعی کداکام نصب و راه‌اندازی شده است. از دیگر پروژه‌های کداکام می‌توان سیستم VMS در هنگ کنگ، در ترکیه، پروژه‌ی تجهیز هتل‌های ابوظبی به تعداد 7000 دوربین، پروژه‌ی تجهیز کارخانه‌ی Samsung و پروژه‌ی دوربین‌های پوشیدنی در همین کمپانی را نام برد.

کمپانی MMC و بخش R&D گسترده

سید رضا شاه صفدری – مدیریت شرکت مدیا موج ارتباط

سپس سیدرضا شاه صفدری، مدیریت شرکت مدیاموج ارتباط، به کمپانی MMC اشاره کرد و گفت: کمپانی MMC پانزده درصد از درآمد سالانه‌ی خود را صرف تحقیق و توسعه می‌کند. به همین جهت هر سال این انتظار می‌رود که شاهد محصول جدیدی از این کمپانی باشیم. این کمپانی در صنعت تولید فیبر و سیستم OM5 پیشتاز و پیشرو می‌باشد. همچنین سری+Link خود را وارد بازار کرده است که در حقیقت همان محصولات قبلی کمپانی با ساختار و عملکردی بهینه‌سازی و به روزرسانی شده می‌باشد و به‌زودی وارد بازار خواهد شد. این کمپانی در زمینه‌های مختلف علاوه بر تولید محصول به ارائه‌ی راهکارهای متعددی نیز می‌پردازد؛ از جمله راهکارهایی در زمینه‌ی سیستم‌های مراقبتی، زیرساخت‌ها، سیستم‌های پارکینگ، حمل و نقل دریایی، کارخانجات و ساختمان‌های صنعتی. وی همچنین اشاره کرد که با به روزرسانی زیرساخت‌ها و استفاده از راهکارهای نرم‌افزاری جدید (مانند استفاده از کنتورهای برق IP) علاوه بر پیشرفته‌تر و آسان‌تر شدن کاربری سیستم‌ها، هزینه‌هایی نظیر تعویض سخت‌افزار سیستم‌ها پس از گذشت چند سال نیز حذف خواهد شد. MMC به جهت اطمینان بالایی که به استاندارد بودن و کارکرد عالی محصولات خود دارد، برای تمامی محصولات، گارانتی 25 ساله در نظر گرفته است. به علاوه، محصولات کمپانی MMC از استانداردهای بسیار متعددی برخوردار هستند؛ از جمله استاندارد سایت معتبر دلتا.

سایر محصولات شرکت مدیاموج

وی افزود: همچنین هلدینگ داده‌های رسا قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، تولید کابل‌ UTP در ایران را آغاز کند. هم‌اکنون مقدمات فنی این تولید انجام شده است و در حال اخذ استانداردهای لازم برای این محصول هستیم. تمامی محصولات ما با هولوگرام داده‌های رسا وارد بازار می‌شود. همچنین هلدینگ داده‌های رسا به تازگی نمایندگی سوئیچ‌های تولید کمپانی Lantech را کسب نموده و این سوئیچ‌ها در سازمان های دولتی گوناگونی نصب و راه‌اندازی شده است.

اشکان میساپور- مدیریت شرکت سامانه امن آترون

اشکان میساپور، نماینده‌ی هلدینگ داده‌های رسا در خوزستان در ادامه به تشریح برند Lantech تایوان پرداخته و اظهار داشت: پس از حدود یک سال تحقیق و بررسی، ما کمپانی Lantech را انتخاب نمودیم. این برند، اساساً تایوانی بوده و در 5 زمینه‌ی مختلف طیف گسترده‌ای از محصولات را ارائه می‌کند:

  1. نظارت شهری
  2. راه‌آهن
  3. کنترل بزرگراه‌ها
  4. سیستم‌های تردد شهری
  5. خطوط لوله و انتقال نیرو

این کمپانی می‌تواند از مرحله‌ی اول پروژه که نصب دوربین است، تا لایه‌ی سوم یعنی سوئیچ‌های اصلی و هسته‌ای محصولاتی را تولید و عرضه ‌کند. از جمله سوئیچ‌های 10G این کمپانی که با کیفیت و تخصص بالایی تولید می‌شود و عمدتاً برای نصب در لایه‌ی سوم پروژه (سوئیچ‌های core) مورد استفاده قرار می‌گیرد. سوئیچ‌های دیگر این کمپانی عبارتند از سوئیچ‌هایی با استاندارد IP30 (سوئیچ‌های PoE، غیر PoE و …) و سوئیچ‌های وایرلس و غیره. اولین پروژه‌ی محصولات کمپانی Lantech در ایران، تجهیز ورزشگاه 38 هزار نفری اهواز است که طی این پروژه، دوربین‌های نظارتی Sony نیز نصب و راه‌اندازی شد و نهایتاً از سوی حراست ورزش و جوانان، ناجا و وزارت اطلاعات، تأییدیه کسب نمود. برخی از پروژه‌های دیگر این برند عبارتند از پروژه‌ی نظارت شهری در کشور رومانی، پروژه‌ی تجهیز سیستم‌های آلارم، نظارتی و سیستم کنترل ترافیک در کشور مالزی، پروژه‌ای مشترک میان کمپانی Lantech و گوگل در ایالات متحده و پروژه‌های متعدد دیگری در کشورهای ژاپن، هنگ‌کنگ و برزیل. وی اشاره کرد: محصولات کمپانی Lantech در منطقه خاورمیانه شامل 5 سال گارانتی تعویض می‌باشد.

پرنده‌های ارس پرواز، با قابلیت‌هایی کارآمد

هادی ذبحی، مدیریت شرکت ارس پرواز به معرفی این مجموعه پرداخت و گفت: شرکت ارس پرواز در زمینه‌ی سامانه‌ها و تجهیزات پرنده و مولتی روتورها فعالیت می‌نماید. ارس پرواز چهار محور اصلی را دنبال می‌کند که عبارتند از: راهکارهای صنعتی، کشاورزی، سامانه‌ی انتقال تصویر و سیستم‌های مختل کننده‌ی پهپاد. در بخش راهکارهای صنعتی، ارس پرواز پهپادهای سری AR را عرضه می‌کند که دارای قابلیت پرواز مداوم بین 25 تا 45 دقیقه، مسافت یا عمق پرواز بین 5 تا 10 کیلومتر و امکان حمل بار بین 3 تا 12 کیلوگرم می‌باشد.

 

وی افزود: همچنین به تأمین انواع سنجنده‌ها روی این پهپادها می‌پردازیم؛ از جمله دوربین‌های Day/Night، حرارتی، چندسنسوره، حسگرهای کشف گاز، فتوگرامتری و تجهیزات مرتبط با اطلاع‌رسانی و غیره. موضوع مهم دیگر سامانه فرماندهی و کنترل است. پهپادهای صنعتی ما می‌توانند به شبکه‌های امن مجموعه‌های مختلف متصل شوند. این پهپادها و دوربین‌هایشان قادرند توسط مرکز فرماندهی کنترل، تنظیم و هدایت شوند. همچنین امکان اتصال این پهپادها به نرم‌افزارهای پردازش تصویر نیز وجود دارد؛ مانند قابلیت پلاک‌خوانی و تشخیص چهره. در حوزه‌ی صنایع کشاورزی، ارس پرواز دو نوع پهپاد را به سبد محصولات خود افزوده است. وجه تمایز این پهپادهای کشاورزی با سایر محصولات مشابه، سرعت بالای آن (امکان دانه ریزی و محلول پاشی 1.7 هکتار طی 10 دقیقه) می‌باشد. مجموعه ارس پرواز در زمینه‌ی انتقال تصاویر، سامانه‌ی ترابرد را طراحی کرده است. این سامانه شامل سخت‌افزار و نرم‌افزاری است که تصاویر را از طریق شبکه‌های سلولار (3G و 4G) انتقال می‌دهد. ذبحی در ادامه یادآور شد: موضوع مهم دیگر، مبحث مختل‌کننده‌ها یا سامانه‌ی پدافندی پهپادها می‌باشد. در مراکز نظامی، امنیتی، حوزه‌های صنعتی و یا نیروگاهی می‌توان با کمک این پهپادها اختلالاتی ایجاد کرد و از عملیات‌های خرابکارانه جلوگیری به عمل آورد. فناوری جدیدی که در این زمینه ارائه نموده‌ایم، قابلیت فعالیت شبانه روزی را داشته و از فرکانس‌های گوناگون نیز پشتیبانی می‌کند. وی در پایان متذکر شد:‌ ارس پرواز نیز مانند سایر مجموعه‌های هلدینگ داده‌های رسا، تأکید و تمرکز بالایی بر مفهوم پشتیبانی، تعمیرات، آموزش و ارائه‌ی خدمات دارد.

تجلیل از نمایندگان برتر هلدینگ داده‌های رسا

در خلال برگزاری همایش، مجموعه‌ی هلدینگ داده‌های رسا، از نمایندگان برتر خود تقدیر به عمل آورد. این شرکت‌ها عبارتند از: شرکت داده‌پردازی سپنتا از استان اصفهان به عنوان نماینده برتر کشور در حوزه تجهیزات نظارت تصویری (مدیرعامل: احمد قادری)، شرکت سامانه امن آترون از استان خوزستان به عنوان نماینده‌ برتر کشور در ارائه پروژه‌های تخصصی (CCTV & Drone) (مدیرعامل: اشکان میساپور) و شرکت سانا سیستم راشا از استان تهران به عنوان نماینده برتر کشور در فروش تجهیزات کمپانی MMC فرانسه (مدیرعامل: خانم ناظران).

شرکت سانا سیستم راشا از استان تهران نماینده برتر کشور در فروش تجهیزات کمپانی MMC

 

شرکت سامانه امن آترون از استان خوزستان نماینده برتر کشور در ارائه پروژه های تخصصی (CCTV AND DRONE (2

 

شرکت داده پردازی سپنتااز استان اصفهان نماینده برتر کشور در حوزه تجهیزات نظارت تصویری

برگزاری نمایشگاه اختصاصی هلدینگ داده‌های رسا

در حاشیه‌ی برگزاری همایش، مدعوین، در سالن فردوسی مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن حضور یافتند تا از غرفه‌های شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ داده‌های رسا بازدید کنند. این نمایشگاه که با استقبال گسترده‌ای همراه بود، غرفه‌های داده‌های رسا (شامل برندهای SONY و Kedacom، GVD)، مدیاموج ارتباط (شامل برند MMC)، ارس پرواز (شامل محصولات پروازی و ربات‌های پرنده) و غرفه‌هایی برای نمایندگی‌های منتخب این هلدینگ را شامل می‌شد.

 

غرفه شرکت ارس پرواز

 

غرفه شرکت داده های رسا- کمپانی SONY- کمپانی KEDACOM

 

غرفه شرکت داده های رسا و کمپانی GVD

 

غرفه شرکت سانا سیستم راشا و سامانه امن آترون

 

غرفه شرکت سپنتا

 

غرفه شرکت مدیا موج ارتباط و کمپانی MMC

ثبت یک پاسخ