۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
مقالاتهوش مصنوعی

حقایقی در مورد هوش مصنوعی نظارت تصویری

سنسور هوشمند و دوربین مداربسته امروزه در حال تولید مقدار بسیار زیادی داده هستند. راه اندازی فناوری های ذخیره سازی مناسب، دسترسی به داده ها را به منظور آنالیز آنی و تصمیم گیری در کارهای مختلف بهبود می بخشد. استفاده از هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین برای آنالیز داده ها به منظور ارتقای کیفیت آنالیز داده ها، پیش بینی می شود که با افزایش چشمگیری همراه شود. به گزارش IDC، در سال 2018، مقدار داده ها در سراسر جهان 33 زتابایت تخمین زده شد و انتظار می رود این مقدار تا سال 2025 به 175 زتابایت برسد. ارزش واقعی داده ها به ادراک و مفهومی است که ارائه می کنند تا نتایج کار را بهبود بخشند. در این مطلب، سه حقیقت مهم در مورد هوش مصنوعی نظارت تصویری مطرح شده که مشتریان باید بدانند.

  1. بازار هدف اصلی هوش مصنوعی نظارت تصویری: ایمنی و شهر هوشمند

دو بازار هدف مصرف کننده در بخش حفاظت که در آن سنسورها، هوش مصنوعی نظارت تصویری و داده ها، تأثیر بسیار زیادی دارند، ایمنی و شهر هوشمند هستند. بازار جهانی نظارت شهری در سال 2017 از 3 میلیارد دلار پیشی گرفت و انتظار می رود از سال 2016 تا 2021 سالانه 14.6 درصد رشد داشته باشد. این در حالی است که شهرهای شانگهای، لندن و آتلانتا در حال حاضر سردمدار کاربری نظارت شهری به منظور ارتقای ایمنی عمومی هستند. در حقیقت، هر چه دوربین ها یا سنسورهای بیشتری در یک شهر راه اندازی شود، سیستم نظارتی آن شهر، به بستر ذخیره سازی بیشتری نیاز خواهد داشت.

  1. تأثیر بلندمدت هوش مصنوعی نظارت تصویری ، کیفیت زندگی و رشد اقتصادی را ارتقا داده است

در شهرهای هوشمند، بهداشت و درمان، حمل و نقل و اقتصاد، همگی سعی دارند از مزایای سنسورها و داده های جدید برای بهبود کیفیت خدمات خود بهره مند شوند.

  • زندگی سالم: پزشکان سعی دارند بیماران را به تجهیزات پوشیدنی مجهز کنند. این تجهیزات مانند سنسورهای IoT عمل نموده و پیغام هایی در مورد علائم حیاتی، همچون فشار خون بالا ارسال می کنند. آنان با دریافت داده های آنی از سلامت بیمار، می توانند وضعیت بیمار را پیش بینی کرده و اقدامات لازم را در جهت بهبود وی انجام دهند.
  • توسعه اقتصادی: با استفاده از دوربین ها، سنسورها و اپلیکیشن های آنلاین، شهرها در حفظ انرژی، رضایت مشتریان و فعالیت اجتماعی پیشرفت خواهند کرد. معیارهای اندازه گیری هوشمند سبک زندگی شهروندان را ارتقا می بخشد و مصرف انرژی را کاهش خواهد داد. بر اساس گزارشی از مؤسسه جهانی مکنزی، سیستم های ردیابی مصرف آب می توانند مصرف آب شهروندان را تا 15 درصد کاهش دهند.
  1. هجوم داده ها از هوش مصنوعی، نیازمند راهکارها و ساختار ذخیره سازی جدیدی است

همچنان که داده ها نقشی حساس و مهم در ارائه اطلاعات برای تصمیم گیری، کسب و کار و اولویت های شهر هوشمند ایفا می کنند، استراتژی های مربوط به حفظ و نگهداری این داده ها نیز باید تکامل یابند.

به دلیل بالا بودن تعداد سنسورها و دوربین های نظارتی که امروزه نصب و راه اندازی می شوند، حافظه ابری به تنهایی کافی نیست. متخصصان ذخیره سازی امروزه فناوری IT 4.0 را پیشنهاد می کنند، ساختار ذخیره سازی جدیدی که برای آنالیز داده ها از هر دو فناوری ابر و حافظه دستگاه استفاده می کند. با راه اندازی سرورها و دستگاه های مبتنی بر هوش مصنوعی نظارت تصویری روی دوربین، پردازش داده ها می تواند در محل صورت گیرد.

قدرت باورنکردنی استفاده از راهکار مناسب

فناوری های ذخیره سازی پیشرفته این اطمینان را می دهند که داده های حساس، آماده آنالیز آنی برای تصمیم گیری سریع و هوشمندانه هستند. با استفاده از فناوری ذخیره سازی تأیید شده از دستگاه گرفته تا ابر و نیز هارد درایوهای بهینه سازی شده برای کار شبانه روزی در هفت روز هفته، یکپارچه سازان مدیریت داده ها را برای راهکارهای هوش مصنوعی نظارت تصویری ، نظارت و شهر هوشمند مشتریان خود بهبود می بخشند. در نتیجه سیستم عملکرد بسیار مطلوبی خواهد داشت و می تواند اطلاعات ارزشمندی را در سال های پیشِ رو ارائه دهد.

ثبت یک پاسخ