مقالاتنظارت تصویری

جدیدترین فناوری های نظارت تصویری درپیشگیری از سرقت

پیشگیری از سرقت ، یکی از کاربردهای ضروری سیستم حفاظت و نظارت تصویری در فروشگاه ها به شمار می رود. از سرقت های فروشگاهی جزئی گرفته تا مشکلاتی مانند هدیه دادن اقلام فروشگاه توسط فروشنده و بدون اجازه صاحب فروشگاه ، همگی موضوعات مهمی هستند که موجب بروز خسارت در فروشگاه می شوند. در این مطلب، تعدادی از مدیران صنعت حفاظت ، آخرین فناوری ها و دستاوردهای صنعت حفاظت را در زمینه پیشگیری از سرقت در فروشگاه ها معرفی و تشریح می کنند.

آلان استودارد (Alan Stoddard) رئیس کمپانیCognyte SIS

ما شاهد افزایش تقاضا و علاقمندی به مدیریت حوادث و فناوری پاسخ به آنها در حوزه فروشگاه ها هستیم؛ به ویژه در فروشگاه هایی که تا دیروقت یا به صورت شبانه روزی باز هستند یا فروشگاه هایی که در محیط های پر خطر قرار دارند. این اپلیکیشن های موبایلی، تلفن همراه را به ابزاری برای افزایش آگاهی نسبت به موقعیت تبدیل می کنند.

تیم های پیشگیری از بروز خسارت، اپراتورهایی که در خط مقدم قرار دارند و مدیران فروشگاه ها می توانند به صورت آنی تصاویر مورد نظر خود را به اشتراک بگذارند و از داده های پخش زنده مانند نقشه ها ، فنس ها، موقعیت مکانی اپراتور، سنسورها و سایر منابع خارجی برای اطلاع از رویدادها در محدوده به صورت آنی و یا هر زمان دیگری استفاده کنند. از آنجا که داده ها به صورت مداوم جمع آوری، پردازش و آنالیز می شوند، مسئولان می توانند پاسخی سریع ، درخور و کارآمد به هر حادثه ای دهند.

نایجل اشمن، رئیس کمپانی ONVUl

دوربین های 360 درجه در فروشگاه ها بسیار کارآمد هستند؛ زیرا هر آنچه در تمام فروشگاه رخ می دهد را نشان می دهند. ارزش ویدئوی 360 درجه ، زمانی که با ویدئوآنالیتیک تحلیل رفتار مشتری ترکیب شود، ابزار مهمی در فروش به شمار می رود. علاوه بر این، خریداری دوربین های نظارتی پانورامیک بسیار راحت تر و کم هزینه تر از تهیه و نصب چند دوربین مداربسته سنتی خواهد بود. یک دوربین 360 درجه می تواند جایگزین مناسبی برای چندین دوربین PTZ باشد و در نتیجه هزینه ها را کاهش دهد.

پوشش کامل فروشگاه تنها توسط چند دوربین پانورامیک ، به مدیران پیشگیری از خسارت امکان رصد کردن افراد در سرتاسر فروشگاه را می دهد. همچنین در زمینه سرقت های داخل فروشگاه، دوربین های 360 درجه با نداشتن نقاط کور، این اطمینان را می دهند که مشتریان یا کارکنان نمی توانند از آن نقاط سوء استفاده کنند.

نایجل واترتون، مدیر ارشد درآمد در کمپانی Arcules

علیرغم مناظره در صنعت حفاظت مبنی بر این که آیا راهکارهای آنالیتیک امروزی، هوش مصنوعی صحیحی را تشکیل می دهند یا خیر، تقریباً شکی نیست که این راهکارها بر چگونگی استفاده کاربران از فناوری نظارت تصویری در محیط های فروشگاهی تأثیر می گذارند. همچنین ابر، بهترین گزینه برای بهره مندی از این قابلیت ها و فناوری های نسل بعدی خواهد بود؛ مگر اینکه بخواهید سرورهای قدرتمند لازم برای این فناوری های آنالیتیک را در هر نقطه ای از محل کار ، اجرا کنید.

صرف نظر از بعضی نمونه های پیشگیری از خسارات مانند تشخیص چهره برای شناسایی سارقین شناخته شده یا سارقینی که در سرقت های قبلی مشارکت داشته اند ، ویدئوآنالیتیک پتانسیل چشمگیری برای بازاریابی فروشگاه ها و دپارتمان های خدمات مشتری نیز به شمار می رود.

با وجود این مزایای چشمگیر، صنعت فروش نسبت به تغییر، مقاومت نشان می دهد. بسیاری از صاحبان فروشگاه ها، مهاجرت به فناوری های جدید را دشوار می پندارند. اما دقیقاً همانطور که صنعت حفاظت از آنالوگ به IP گذار کرد، همین تغییر به تدریج و به شکلی اجتناب ناپذیر برای ابر و هوش مصنوعی نیز رخ خواهد داد. مشاغل مدرن که اتخاذ ابر را با آغوش باز می پذیرند، از مزایای این فناوری در حال تکامل بهره مند می شوند و می توانند قابلیت های پیشرفته ای نظیر آنالیتیک را به شکلی مقیاس پذیر تر مورد استفاده قرار دهند.

استیو همفری ، مدیر کل کمپانی Identiv

تعداد بسیار زیادی فناوری جدید وجود دارد که به صاحبان فروشگاه ها در پیشگیری از سرقت کمک می کنند. راهکارهای ویدئوآنالیتیک هوشمند، راهکارهای ردیابی محصولات، تشخیص هویت و ابزارهای احراز هویت برای دسترسی، از جمله فناوری های مفید در این صنعت به شمار می روند. این فناوری ها نه تنها می توانند مانع از بروز سرقت در فروشگاه ها شوند، بلکه از بروز خسارت های مالی و جانی ناشی از تراکنش های فروش نادرست خواهند شد.

ثبت یک پاسخ