۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
End Userمقالات

چالش های حفاظتی در صنعت نفت و گاز چیست؟

محافظت از صنعت نفت و گاز یکی از راه های کلیدی برای داشتن اقتصادی موفق است. برای برطرف سازی تعداد زیادی از چالش های صنعت نفت و گاز، باید بهترین راهکارها و فناوری های حفاظتی را به کار برد. از حفاظت پیرامونی گرفته تا سیستم های نظارت تصویری و حتی حفاظت سایبری. در این مطلب تعدادی از کارشناسان صنعت حفاظت به این سؤال پاسخ داده اند: چالش های حفاظتی صنعت نفت و گاز چیست؟

Stuart Rawling (استوارت رالینگ) از کمپانی Pelco
بازار نفت و گاز از جهات گوناگونی با چالش مواجه است. بنابراین سلامت مشتریان و کارکنان این صنعت جزو دغدغه های اصلی مجریان حفاظت به شمار می رود.

سردمداران حفاظت به دنبال راه هایی برای کاهش خطر کار، افزایش بهره وری و تضمین ایمنی محل کار در صنایع نفت و گاز هستند. علاوه بر این، محافظت از سرمایه ها و حفاظت پیرامونی برای تسهیلات نفت و گاز بسیار ضرورت دارد؛ چرا که تجهیزات گران قیمت این صنعت باید محافظت شود. در قلب برنامه های حفاظتی برای این صنعت، راهکارهای نظارت تصویری آنی قرار دارد که بتوانند داده های ویدئویی را هوشمندانه آنالیز کنند تا علاوه بر حفظ اولویت های حفاظتی، به بهبود تسهیلات نیز کمک کند.

Jon Marsh (جان مارش) از کمپانی Oncam
چالش های حفاظتی که صنعت نفت و گاز با آن مواجه است بسیار پیچیده بوده و در چارچوب دقیقی از قوانین و مقررات قرار دارد.

به علاوه، به دلیل ماهیت پرخطر این صنعت، کارکنان هر روز در معرض خطرات ایمنی بسیار و نیز خطرات دیگری نظیر سرقت، خرابکاری و فعالیت های تروریستی قرار دارند. این محیط ها معمولاً شرایط پر خطر در مکان های دور افتاده را تجربه می کنند. شرایطی که می تواند راه اندازی و حفظ و نگهداری تجهیزات حفاظتی را مشکل کند. برای مقابله با این چالش ها، تسهیلات نفت و گاز می توانند از تجهیزات نظارت تصویری قدرتمندی استفاده کنند که برای مقاومت در برابر خطرات مختلف طراحی شده اند. دوربین هایی با بدنه دارای استاندارد IK10، از جنس استیل ضد زنگ و ضد انفجار که قابلیت چرخش 360 درجه ای نیز دارند از جمله تجهیزات مناسب محیط های پر خطر نفت و گاز به شمار می روند.

John Davies (جان دیویس) از کمپانی TDSi
صنعت نفت و گاز همواره با چالش های حفاظتی مهمی مواجه بوده و سرمایه های وسیعی در این صنعت وجود دارد که تحت خطر هستند.

نصب و راه اندازی سیستم های حفاظتی بسته به بخش ها و سایت های گوناگون صنعت، الزامات متعددی دارد. برای مثال، در Zone1 مناطق پر خطر باید از تجهیزات ضدانفجار استفاده شود. همچنین یکی از حساس ترین عوامل در حفاظت، حفاظت پیرامونی کارخانجات و پالایشگاه های پتروشیمی به شمار می رود. سیستم های حفاظتی باید دید شفافی از خطرات احتمالی در خارج از مرز فنس ها ارائه دهند. این مهم نیازمند دوربین های نظارتی با دید وسیع و دارای قابلیت تصویربرداری حرارتی است تا در شب و هنگامی که نور محیط بسیار ضعیف است نیز بتواند دید داشته باشد.

Craig O’Neill (کریگ نیل) از کمپانی FLIR Systems
چالش های بسیاری در این صنعت به چشم می خورد و اولین چالش، وسیع بودن نقاطی است که باید تحت محافظت قرار گیرند.

در صنعت گاز، سال 2018 حدود یک میلیون چاه در ایالات متحده وجود داشت. همچنین سایت های نفت و گاز در مناطق دور افتاده واقع شده اند و در نتیجه نیروی برق لازم برای راه اندازی دوربین های حفاظتی محدود است. طراحی سیستم حفاظتی که بتواند نظارتی شبانه روزی با پوششی بالا ارائه دهد، کار ساده ای نیست. همچنین با چالش هایی نظیر آلارم های کاذب، دغدغه های حفاظت سایبری، اتصال به شبکه و غیره نیز مواجه هستیم.

 

خلاصه

مشکلات و چالش های مربوط به بازار نفت و گاز بسیار متعدد و قابل توجه هستند. از سازگاری با مقررات گرفته تا خطراتی نظیر حملات تروریستی و حتی این روزها رعایت نکات ایمنی محل کار مختص COVID-19. افزون بر چالش های موجود، دور افتاده بودن مناطق نفت و گاز است که خود، چالش های بسیاری را به همراه دارد. در نهایت، صنعت حفاظت گستره ای از تجهیزات و راهکارها را به منظور تضمین ایمنی و حفاظت صنعت نفت و گاز ارائه کرده است.

ثبت یک پاسخ