۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
سیستم های یکپارچهمقالات

نیازهای حفاظتی جدید در دوران شیوع COVID-19

شیوع ویروس کرونا یا COVID-19 در سراسر دنیا تغییرات کوتاه مدت بسیاری را در نیازهای حفاظتی به وجود آورد که امکان دارد این تغییرات به صورت بلند مدت در فرهنگ مردم نهادینه شوند. کمپانی ها شاهد افزایش درخواست مشتریان در بخش هایی مانند بهداشت و درمان و همچنین افزایش نیاز به انواع تجهیزات حفاظتی هستند، از جمله ویدئوآنالیتیک مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) و کنترل دسترسی بدون تماس (contactless).
کمک به صنعت بهداشت و درمان

در خط مقدم نبرد با کرونا و بحران هایی که به وجود آورده، صنعت بهداشت و درمان و کادر درمانی قرار دارند که به شکلی خستگی ناپذیر برای نجات جان انسانها کار می کنند. بنابراین بسیاری از کمپانی های حفاظتی علاقه و توجه بیشتری به این بخش پیدا کرده اند و به دنبال روش هایی هستند تا از متخصصان حوزه بهداشت و درمان و بیمارانشان محافظت کنند.

پیتر لیندستروم، نایب رئیس اجرایی فروش در کمپانی Axis Communications شاهد افزایش تقاضا برای فناوری هایی همچون نظارت بر بیماران از راه دور بوده است که می تواند هم به متخصصان بهداشت و درمان که در خط مقدم هستند کمک کند و هم منابع را در بیمارستان ها به حداکثر برساند.

 

آلن استودارد، نایب رئیس و مدیر کل راهکارهای هوش موقعیتی در کمپانی Verint تشریح کرد که چگونه بیمارستانها و ارائه دهندگان خدمات بهداشت و درمان، مرکز فرماندهی NowForce خود را برای معاینه بیماران مبتلا به COVID-19 از راه دور، بررسی علائم و میزان پیشرفت بیماران غیر کرونایی، ارائه پیام های اطلاع رسانی مربوط به نکات بهداشتی درمانی، برقراری ارتباط سریع و مدیریت و حفظ روحیه افراد در صورت بروز تغییرات اضطراری در وضعیت سلامت به کار می برد.

استودارد اظهار داشت: «با کمک دوربین، ارائه دهندگان می توانند هویت افراد را شناسایی نموده و تصاویر افراد آسیب دیده را جمع آوری کنند. این راهکار مردم را از مناطق با احتمال بالای ابتلا دور نگاه می دارد و همچنین آنان را به ارائه دهنده خدمات بهداشت و درمان متصل می کند به گونه ای که راهکارهای درمان از راه دور (مانند پزشکی از راه دور) قادر به انجام آن نیست».

استفاده از هوش مصنوعی و ویدئوآنالیتیک

کمپانی های حفاظتی و کاربران نهایی روش هایی را ارائه می دهند که بر پایه ویدئو آنالیتیک و هوش مصنوعی (AI) هستند تا متناسب با بحران کنونی و قوانین حفظ فاصله گذاری اجتماعی باشند.

به گفته یوری گوترمن، مدیر محصول و مارکتینگ در کمپانی Hanwha Techwin Europe، ویدئوآنالیتیک اگرچه به فروشندگان کمک می کند تا رفتارهای مشتری را درک کنند، اما در مشاغل دیگر نیز با تقاضای بیشتری مواجه شده است. دوربین های مجهز به ویدئو آنالیتیک شمارشگر افراد می توانند اطلاعات آنی در مورد تعداد افراد در محل های به خصوص و در هر زمان مشخص را ارائه کنند که سازگاری با هر گونه قانون جدید فاصله گذاری اجتماعی را تضمین می کند.

اندرو الویش، نایب رئیس مارکتینگ در کمپانی Genetec، اظهار داشت که این مجموعه شاهد آن است که مشتریان به شکلی هوشمندانه از فناوریهای موجود آنان برای اجرای نقش های جدیدشان استفاده می کنند تا چالش های ناشی از این پاندمی را برطرف سازند.

بزرگترین مرکز قرارداد در ایالات متحده با کمپانی Genetec به همکاری پرداخت تا داده های کنترل دسترسی موجود خود را برای یافتن افرادی که فاصله گذاری اجتماعی را نقض می کنند استفاده کند. این کار به اپراتورهای حفاظتی اجازه می دهد تا افرادی که احتمال ابتلا دارند را زودهنگام شناسایی کنند و هشدارهای بهداشتی لازم را به آنان بدهند.

الویش یادآور شد: «برای کمک به این مجموعه در این زمینه، کمپانی Genetec نرم افزاری به نام Proximity Report (گزارش مجاورت) را ارائه کرد تا مجاورت فیزیکی یک فرد بیمار با سایر کارکنان را تشخیص دهد و مراجعین را بر اساس استفاده از سیستم کنترل دسترسی نشانه گذاری کند. این نوع آنالیز موشکافانه می تواند برای سازمان هایی که به دنبال ارتقای تجهیزات خود برای محافظت بهتر از کارکنان و مراجعینشان هستند، بسیار مفید و کاربردی باشد».

کنترل دسترسی بدون تماس

به گفته آنگوس داروش-وارِن، مدیر مشاوره و آموزش حفاظت در کمپانی Linx International Group، سؤالات مربوط به سیستم های حفاظتی به طور ویژه با آمدن تجهیزات کنترل دسترسی بدون تماس افزایش یافت.

داروش-وارت خاطر نشان کرد: نگرانی ها در مورد خطرات انتشار ویروس به وسیله اسکنرهای اثر انگشت منجر به افزایش تقاضا نسبت به اطلاعات بیشتر در مورد سیستم های دیگر بود، مانند تشخیص چهره و سایر سیستم های بیومتریک بدون تماس.

آماده برای ناشناخته های آینده

پاندمی COVID-19 صنعت حفاظت را وادار کرد تا بسیاری از استراتژی های خود را ارزیابی مجدد و سازگار کند؛ از زنجیره تولید این صنعت گرفته تا مارکتینگ. با وجود عدم آگاهی و شناخت در مورد اینکه فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه در جهان تا چه زمانی به طول خواهد انجامید، کمپانی های حفاظتی می بایست به سازگاری با شرایط و برطرف کردن چالش های ناشی از بحران کنونی ادامه دهند و برای اثرات و عواقب آینده نیز آماده باشند.

ثبت یک پاسخ