۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

حفاظت پیشرفته با دوربینهای سونی

کمپانی ژاپنی SONY به تازگی دو دوربین شبکه4K را با شعار «همه چیز را ببینید و هیچ جزئیاتی را از دست ندهید» تولید و به بازار عرضه کرده است. دوربین 4K سونی به شما این امکان را می دهد تا تمام جزئیات صحنه را ببینید؛ بدون از دست دادن کوچکترین جزئیات. به بیانی ساده، 4K یعنی رزولوشن تصویر در حدی که چهار برابر بالاتر از فول HD باشد. این رزولوشن به شما جزئیات بسیار بیشتر و وضوح بهتری نسبت به آنچه می توانید در دوربینها  HDTV ببینید می دهد.

به گزارش دنیای حفاظت شرکت داده های رسا از مجموعه های هلدینگ داده های رسا سالهای متمادی است که به عنوان تنها ارائه دهنده تجهیزات حفاظتی کمپانی سونی و تنها سرویس سنتر و مرکز تخصصی تعمیرات تجهیزات حفاظتی و دوربینهای مداربسته سونی در ایران فعالیت دارد. داده های رسا که در سال 2016 به عنوان نمایندگی برتر کمپانی سونی در منطقه خاورمیانه، اروپا و افریقا انتخاب گردید، تا به حال توانسته است پروژه های وسیعی را در سطح کشور با محصولات  سونی راه اندازی نماید.

شرکت داده های رسا جدیدترین تجهیزات حفاظتی و دوربینهای سونی را در پروژه های کشور به کار گرفته است. 

چرا 4K 

به دلیل جزئیات خاصی که فناوری 4K ارائه می کند، متخصصان حفاظت می توانند نظارت گسترده تری نسبت به محدوده مورد نظر داشته باشند، در حالی که هنوز هم می توان کوچکترین جزئیات صحنه را ثبت، بزرگنمایی و بررسی کرد.

این ویژگیها موجب شده تا دوربینهای 4K برای کاربری های حفاظت حساس و حیاتی نظیر نظارت شهری، حمل و نقل، پارکینگها و دانشگاهها گزینه ای ایده آل محسوب شود.

چرا SONY

کمپانی سونی به عنوان مجموعه ای پیشرو در فناوری سنسور و پردازش تصویر، فناوریهای منحصر به فرد زیادی را ارائه کرده تا چالشهای موجود در تصویربرداری با مگاپیکسل بالا را مرتفع سازد و حتی کارآیی اجرایی را نیز بالا ببرد.

با افزایش رزولوشن، کنترل و مدیریت افزایش میزان داده های تصویر و نیاز به حافظه برای ذخیره سازی تصاویر نیز باید مد نظر قرار گیرد.

کمپانی SONY دو دوربین تحت شبکه 4K به نامهای SNC-VM772R و SNC-VB770 را ارائه نموده که چالشها و دغدغه های، حساسیت ذخیره سازی و پهنای باند را مدیریت می کنند.

حساسیت به نور

عموماً هر چه اندازه حسگر برای دریافت نور بزرگتر باشد، حساسیت آن بالاتر است

      HD: مقدار نور در هر پیکسل                                                                        4K: مقدار نور در هر پیکسل

هرچه اندازه سنسور تصویر بزرگتر می شود، اندازه سلول های نوری نیز بزرگتر خواهد شد  و کیفیت تصویر بالاتر می رود.

مقایسه اندازه نسبی سنسور

با این حال، با نوآوری در طراحی و تولید سنسور، مانند استفاده از لنزهای «روی چیپ» که Exmor Sensor را به کار می برد یا انتقال لایه حسگر به بالای سنسور تصویر مانند آنچه در Exmor R به کار رفته، می توان به حساسیت بالاتری دست یافت.

لنز روی چیپ بدون فاصله
از بین بردن فاصله روی چیپ
حساسیت به نور 
در دوربین SNC-VM772R، یک منبع نور مادون قرمز برای تصویربرداری در شب تعبیه شده است. این دوربین همچنین یک لنز زوم پیشرفته 2.9X دارد که با سنسور تصویر به خوبی تطابق دارد.

دوربین SNC-VB770 با حساسیت بیش از 16 برابرِ مدل SNC-VM772R برای دیدن رنگها در نور کم، دیگر قابلیت مادون قرمز یا IR را نیاز ندارد.

تمامی این فناوریها و قابلیتهای پیشرفته تر نسبت به مدلهای قبلی، حساسیت نور را بهبود بخشیده و کیفیت تصویر بهتری را در رزولوشن 4K ارائه می کنند.

مصرف پهنای باند و حافظه

وقتی رزولوشن بالا می رود، مصرف پهنای باند نیز افزایش می یابد. این اتفاق موجب می شود تا راه اندازی دوربینهای 4K پر هزینه تر از راه اندازی دوربینهای HD به نظر برسد. اما این موضوع قابل مدیریت است.

فناوری کدینگ هوشمند سونی

فناوری کدینگ هوشمند سونی از فناوری های کدینگ پایدار و پویای H.264 استفاده می کند. با این فناوری می توانید مناطق حساسی را که در آن جزئیات و رزولوشن بالای تصویر برایتان اهمیت دارد انتخاب کنید تا وضوح تصاویر آن مناطق در بالاترین حد ممکن باشد. علاوه بر این، منطقه پویای مورد نظر شما به طور اتوماتیک حرکت را تشخیص داده و ردیابی می کند و فشردگی کمتری را به کار می برد تا تصاویر واضح تر شوند.

مناطق مورد نظر با رزولوشن 4K و در مقایسه با آن  مناطق دیگر تصویر با رزولوشن پایین و نرخ فشرده سازی بالا

دوربینهای SNC-VM772R و SNC-VB770 برای کارآیی هر چه بیشتر سیستم، از قابلیتهای کراتینگ و مولتی تراکینگ یا ردیابی چندگانه هوشمند استفاده می کنند، بنابراین شما می توانید حداکثر 4 قسمت از تصویر را انتخاب کنید که می خواهید به صورت همزمان با رزولوشن 4K ببینید؛ در حالی که سایر نقاط تصویر با رزولوشن فول HD قابل مشاهده هستند.

در نتیجه مصرف پهنای باند، با کم شدن مقدار ویدئوی تبدیل شده به رزولوشن 4K، کاهش می یابد.

نقش بهبود کیفیت تصویر

دوربین 4K سونی همچنین تنظیمات گسترده ای برای بهبود کیفیت تصویر ارائه می کند. برای مثال، قابلیت ثبت صحنه هوشمند به طور اتوماتیک روشنایی و رنگ تصویر را بسته به زمان (اینکه چه موقع از شبانه روز است)، آب و هوا و وضعیت نور محیط تنظیم و تطبیق می کند تا بهترین کیفیت تصویر را ارائه دهد.

سونی فراتر از 4K

دوربین SONY SNC-VM772R 4K دارای سنسور 20 مگاپیکسلی و دوربین SNC-VB770 4Kسنسور 12 مگاپیکسلی می باشد که دومی، به قابلیت Evidence Shot مجهز است. این ویژگی می تواند رزولوشنی فراتر از 4k ارائه دهد که برای جمع آوری و آنالیز مدارک و اسناد معتبر با کیفیت بالا در موقعیتهایی نظیر نظارت شهری، مکان های حساس، پارکینگ ها و … گزینه ای ایده آل به شمار می رود.

حفاظت پیشرفته تر با سونی

فناوری 4k سونی حداکثر بازگشت سرمایه را در حفاظت و نظارت تصویری در شهرها، اماکن عمومی، فرودگاهها، جاده ها و راه آهن ارائه می کند. کیفیت تصویر بسیار بالا همراه با آنالیتیک قدرتمند و تنظیمات هوشمند موجود در این دوربینها، کاربریهای نظارت تصویری را بسیار گسترده تر کرده است. تفاوتی که فناوری 4K سونی در هر محیطی ایجاد می کند به وضوح، قابل مشاهده خواهد بود و می توان با وجود این محصولات، کارآیی را به شکل قابل ملاحظه ای افزایش داد و در هزینه های اجرایی نیز در مقایسه با راهکارهای حفاظت و نظارت تصویری دیگر، بیشتر صرفه جویی کرد.

SNC-VB770

دوربین شبکه 4K با حساسیت بسیار بالا و سنسور 35 میلیمتری فول فریم ExmorTM CMOS

دوربین شبکه سونی مدل SNC-VB770 4K به لطف حساسیت بسیار بالای ISO 409600 که قابل ارتقا نیز هست، در حداقل روشنایی 0.004 لوکس نوری نیز قدرت دید دارد و ویدئوی رنگی با جزئیات بالا و کیفیت 4K در 30 فریم بر ثانیه تولید می کند؛ حتی در شب و در محیطهای کم نور دیگر.

SNC-VM772R

دوربین شبکه حفاظتی 4K سونی مخصوص محیط های باز  و با رزولوشنی 4 برابر بالاتر از Full HD، وضوح تصویری پیشرفته و حساسیت بسیار بالا برای نظارت تصویری در محیطهای حساس و کاربردهای نظارتی دیگر مناسب و کارآمد خواهد بود.

بررسی کلی

اصالت مطلب9.1
جامعیت مطلب9
9.1

خلاصه

۱ نظر

  1. سونی سالهای بسیاری است به عنوان سردمدار حوزه سنسورها و پردازش تصویر در حوزه دوربینهای حفاظتی و نظارتی مطرح هست‌. مطلب بسیار جذابی بود.
    با تشکر از وب سایت تخصصی دنیای حفاظت

ثبت یک پاسخ