۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

آینده ذخیره سازی ویدئو داخل دوربین چگونه خواهد بود؟

حفاظت هوشمند به سرعت در حال رشد و پیشرفته تر شدن است. همانطور که هوش مصنوعی و فناوری 4K در دوربین مداربسته یکپارچه سازی شدند، تقاضا برای اینکه داده های بیشتری در داخل دوربین ذخیره شود نیز افزایش یافت. هوش مصنوعی و ویدئوی هوشمند موجب ارتقای چشمگیر حفاظت ویدئویی و نظارت تصویری شد.

شبکه های پیچیده و گسترده دوربین مداربسته در حال حاضر مستلزم فضای گسترده ای برای ذخیره سازی داده ها هستند، به ویژه اگر سیستم نیازمند نظارت شبانه روزی و در هفت روز هفته باشد. با توجه به اینکه دوربین های 4K تا سال 2023 بیش از 24 درصد تمام دوربین های شبکه را به خود اختصاص خواهند داد، تقاضای روز افزونی نسبت به حافظه ذخیره سازی برای دوربین های حفاظتی وجود دارد. سؤالی که می توان در اینجا از مشاغل پرسید این است که: صاحبان مشاغل برای مدیریت داده هایشان چه اقدامی انجام می دهند؟ آیا شبکه ویدئوی هوشمند خود را جداسازی می کنند یا قابلیت های ذخیره سازی سیستم نظارت تصویریشان را تقویت خواهند کرد؟

با بازگشت بیشتر مشاغل به فعالیت های خود در دوران پس از کرونا با اجرای پروتکل های بهداشتی، شاهد افزایش تقاضا برای فناوری تشخیص تب هستیم. فناوری جدیدی مانند تشخیص تب همراه با فناوری شبانه روزی فعال نظارت تصویری، بدان معناست که سازمان ها باید استراتژی های ویدئوی هوشمند خود را بیش از پیش مد نظر قرار دهند. محاسبات و پردازش ویدئو داخل دوربین نقش مهمی در ثبت، جمع آوری و آنالیز داده ها خواهد داشت و موضوعات رایج و داغی را نیز در نتیجه این تحولات انتظار داریم.

انواع جدیدی از دوربین ها را امروزه شاهد هستیم؛ همچون دوربین های پوشیدنی یا دوربین بدن، دوربین داشبورد و دستگاه ها و سنسورهای اینترنت اشیا. داده های ویدئویی امروزه بسیار غنی و پر بار شده اند، می توانید آن ها را آنالیز کرده و حجم زیادی اطلاعات را به صورت آنی استنتاج کنید.

محاسبات داخل دوربین و حفاظت هوشمند

با رشد و افزایش اتخاذ ابر عمومی، کمپانی ها و سازمان ها این پلتفرم را به عنوان یک مکان متمرکز برای داده های بزرگ خود در نظر می گیرند. با این حال، اخیراً شرایط معکوسی را در این موضوع رایج شاهد هستیم. مشاهده می کنیم که داده های پردازش شده در دوربین طرفداران بیشتری نسبت به حافظه ابری دارد. دلیل اصلی این ترجیح را می توان تأخیر در دریافت تصاویر هنگامی که کاربر نیاز به مشاهده زنده و آنی آنها دارد، تلقی کرد. برای دوربینی که ویدئوی شبانه روزی با کیفیت 4K ضبط می کند، پردازش داده ها از مرکز داده هایی که کیلومترها دورتر است، دشوار خواهد بود.

اتصال همیشگی

چه طراحی راهکارهایی که قابلیت اتصال را محدود کرده اند و چه قابلیت های اتصال بسیار سریعی نظیر 5G، بیشتر راهکارهای حفاظت هوشمند باید به صورت شبانه روزی و هفت روز هفته کار کنند، فارغ از محیطشان. اما گاه به صورت اتفاقی سیستم های سخت افزاری یا نرم افزاری ممکن است از کار بیفتند. در این صورت، لازم است فرآیندی را دنبال کنیم که اطمینان حاصل شود که در صورت وقوع چنین مشکلاتی، داده ها به صورت مداوم و بدون وقفه تولید و ثبت شوند؛ از دوربین های کنترل ترافیک گرفته تا سنسورها و غیره.

به عنوان مثال بیمارستانی را در نظر بگیرید که ده ها یا حتی صدها دوربین متصل به رکوردر متمرکز شده با IP دارد. اگر اتصال اترنت دچار مشکل شود، هیچ ویدئویی ثبت نخواهد شد. چنین اتفاقی می تواند تهدیدی جدی برای ایمنی و حفاظت بیماران و پرسنل بیمارستان محسوب شود. به همین دلیل، کارت های microSD در دوربین ها به کار می روند تا کار مداوم دوربین ها را امکان پذیر سازند. ابزارهای نرم افزاری مجهز به هوش مصنوعی می توانند داده ها و تصاویر از دست رفته را با محتوای ثبت شده روی کارت حافظه پچ کنند و تصویری از دست نرود.

تصویربرداری حرارتی

با توجه به اینکه مردم دیگر به محل کار و فضاهای عمومی بازگشته اند، سلامت و ایمنی، اولویت اول هر سازمانی است. برخی سازمان ها از تصویربرداری حرارتی برای کمک به غربالگری افراد و تشخیص علائم بیماری در آنان استفاده می کنند. سازمان هایی که انبار و مخازن دارند پیش از کرونا نیز در ورودی های خود دوربین نصب کرده بودند. با کمک فناوری ویدئوی هوشمند حرارتی، این دوربین های از پیش نصب شده اکنون می توانند به عنوان یک دستگاه تشخیص تب نیز به کار روند. فناوری تشخیص تب می تواند در هر ثانیه بین 10 تا 25 نفر را اسکن کرده و دمای بدنشان را اندازه گیری کند.

حفاظت هوشمند امروزه از هوش مصنوعی و محاسبات داخل دوربین برای ارائه نظارت تصویری مداوم و باکیفیت استفاده می کند که می تواند به حفاظت و ایمنی در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته کمک کند. این موضوعات رایج، تقاضا و اهمیت مانیتورینگ و نظارت را افزایش می دهند و بنابراین باید زیرساخت های داده ها را تقویت کرد. بدین منظور به مدیریت پیش بینانه داده ها پرداخته شود. کمپانی ها باید تمامی چالش های ذخیره سازی را به عنوان بخشی از استراتژی حفاظت هوشمند خود در آینده در نظر بگیرند.

ثبت یک پاسخ