۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
معرفی پروژه ها

سیستم احراز هویت عنبیه در ATM های کشور قطر

مجله بانکداری آسیایی، بانک ملی قطر را برای داشتن «یکی از بهترین تجهیزات، اپلیکیشن ها و برنامه های بیومتریک مبتنی بر تشخیص عنبیه در شعبه های ATM » انتخاب کرد.

این بانک (QNB) یکی از بزرگترین مؤسسات مالی در خاورمیانه و آفریقا به شمار می رود و شعبه ها، زیرمجموعه ها و شرکتهای مربوطه ای در 31 کشور و در سه قاره مختلف دارد.

پروژه اسکن چشم بیومتریک (تشخیص عنبیه) در ATM

راه اندازی پروژه اسکن چشم بیومتریک (عنبیه) در دستگاه های ATM، که برای اولین بار در قطر اجرا شد، بخشی از تعهد بانک برای نوسازی راهکارها جهت ارائه خدمات عالی، سریع، ایمن و راحت به مشتریان است. محمد مراد، معاون رئیس فروش جهانی و توسعه کسب و کار مربوط به ID عنبیه در مورد QNB اظهار داشت:

«QNB را باید بابت آینده نگری و پیشرو بودن در ارتقای حفاظت، راحتی و ایمنی مشتریان خود تشویق کرد.»

وی افزود: «سهولت و سرعت سیستم تشخیص افراد، بدون نیاز به تماس و مبتنی بر عنبیه، این شیوه احراز هویت را برای استفاده در صنعت مالی به گزینه ای ایده آل تبدیل کرده است. سیستم های بدون نیاز به تماس ما با شیوع جهانی ویروس COVID-19 نیز اهمیت بیشتری پیدا کرده است».

سیستم های احراز هویت ID عنبیه

این بانک در اواخر سال 2016 راهکارهای بیومتریک عنبیه را در ATM ها راه اندازی کرد. این سیستم به مشتریان بانک های QNB قابلیت دسترسی به حساب هایشان در ATM ها را بدون نیاز به کارت بانکی یا کد پین می دهد.

برای استفاده از راهکار ID عنبیه، مشتریان بانک یک ثبت نام تک مرحله ای در اداره شعبه بانک QNB انجام می دهند. این فرآیند دو دقیقه ای شامل گرفتن یک عکس دیجیتالی از عنبیه چشم می شود که به یک الگوی کوچک در پایگاه داده امن تبدیل می شود. در دستگاه ATM، مشتریان تنها باید به مدت یک ثانیه به ریدر داخل دستگاه نگاه کنند تا الگوی عنبیه چشمشان تأیید شود.

علاوه بر راه اندازی این سیستم در QNB، سیستم های احراز هویت ID عنبیه امروزه در سراسر جهان برای مقاصد کنترل دسترسی، حضور و غیاب، برنامه های ID ملی، فرودگاه ها، عبور از مرزها، ثبت نام رأی دهندگان و بسیاری از کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

۱ نظر

ثبت یک پاسخ