۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
کنترل دسترسیمقالات

تحولات اکسس کنترل در عصر کرونا

از زمان آغاز پاندمی COVID-19، صنعت حفاظت تنها در عرض چند ماه، دستخوش تغییرات قابل توجهی شد. یکپارچه سازان و مسئولان حفاظت با چالش های جدیدی مواجه شدند؛ چرا که کرونا آنان را وادار کرده تا فراتر از حفاظت دسترسی فیزیکی فکر کنند. بنابراین سعی می کنند تا فناوری های پزشکی و بهداشتی را با سیستم های اکسس کنترل موجود ترکیب کنند. در این مطلب، تحولات اکسس کنترل در عصر پس از کرونا را بررسی می کنیم.
یکپارچه سازی جدید فناوری ها و نیازها

یکی از بزرگ ترین پیشرفت های کنونی، معرفی فناوری حرارتی و تشخیص دما در مدیریت مراجعین و اکسس کنترل کارکنان است. فناوری تشخیص دما که در گذشته بخشی از اکسس کنترل به شمار نمی رفت، قابلیت تشخیص تب و بالا بودن دما در افرادی است که وارد یک ساختمان می شوند.

دستگاه تشخیص دمای بدن معمولاً در یک کیوسک روبروی لابی یا هر مکان ایزوله شده دیگر نصب می شود. سپس سیستم مدیریت مراجعین داده های مربوط به افراد را با توجه به سؤالات پرسشنامه ای که توسط افراد پر می شود جمع آوری می کند. این سؤالات برای تشخیص وضعیت سلامت افراد و خطر ناقل بودن آنان است.

از دیگر تحولات اکسس کنترل برای پروتکل های حفاظتی، تأیید دستگاه مبنی بر پوشیدن ماسک توسط افراد پیش از ورود آنان به ساختمان است.

اکسس کنترل با محدودیت های جدید

بسیاری از کاربران سال ها رؤیای تجربه اکسس کنترل بدون تماس را برای درب مجموعه های خود در سر می پروراندند. متأسفانه کرونا سیر پیشرفت تجهیزات اکسس کنترل را از مسیر اصلی خود منحرف کرد؛ چرا که مراجعین در یک مجموعه، دیگر مجبورند گام های اضافه تری را برای ورود، طی کنند.

تشخیص افراد در هنگام ورود پیچیده تر شده است. برای ضدعفونی کردن و غربالگری کارکنان، زمان و انرژی بیشتری صرف می شود. هشدارهای رعایت پروتکل های بهداشتی نیز باید در ابتدای ورود افراد داده شود.

تغییر ادراک ریدر درب

ریدرهایی که برای تشخیص هویت افراد نیاز به تماس مستقیم دارند، خطر انتقال ویروس را افزایش می دهند. افراد طبیعتاً دیگر تمایل ندارند به کیپد یا ریدر بیومتریک دست بزنند؛ چرا که از احتمال ابتلا به کرونا و سایر آلودگی ها واهمه دارند.

اسکنرهای حرارتی اکنون معرفی شده اند تا کارکنان و مراجعین را پیش از ورود تأیید و پذیرش کنند. البته همچنان به ریدر نیاز است، اما افزودن قابلیت تشخیص دمای بدن دیدگاه جامع تری در صنعت حفاظت به وجود آورده است.

نقش مهم پلتفرم باز

کمپانی هایی که می توانند محصولات خود را به راحتی با فناوری های دیگر یکپارچه سازی کنند، در عصر کرونا بر روی پلتفرم اکسس کنترل باز سرمایه گذاری می کنند. قابلیت یکپارچه شدن با سایر فناوری ها مانند اسکنرهای حرارتی و فناوری های بدون تماس، روز به روز پر اهمیت تر و ضروری تر می شوند. این قابلیت، امکان سازگاری تجهیزات با فناوری های جدید و روز دنیا را فراهم می سازد.

ثبت یک پاسخ