۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
خانه هوشمندمقالات

تجهیزات خانه هوشمند به عنوان ره آوردی استاندارد

اهمیت خانه هوشمند و فناوری کنترل و فرمان صوتی در ساختمان ها و خانه های جدید روز به روز افزایش می یابد. علت این رشد روزافزون آن است که سازندگان ساختمان ها اظهار داشته اند که فناوری و تجهیزات خانه هوشمند در میان مصرف کنندگان رواج زیادی پیدا کرده است. تحقیق اخیر مؤسسه Parks Associations ، بر روی فناوری خانه هوشمند در خانه های کوچک و بزرگ صورت گرفت؛ خانه هایی که تجهیزات هوشمند را نصب و راه اندازی کرده اند.

عناصری که مورد مطالعه قرار گرفتند

اکثریت سازندگان خانه بزرگ که در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفتند، به منظور افزایش فروش خانه ها از فناوری و تجهیزات خانه هوشمند استفاده کردند. روشنایی هوشمند، ترموستات، قفل درب و ریموت پارکینگ معمولاً به عنوان استاندارد ارائه می شوند؛ در حالی که لوازم خانگی و تجهیزات آبی هوشمند، معمولاً گزینه هایی برای ارتقای هوشمندی خانه به شمار می روند.

در این تحقیق مشخص شد 35 درصد از سازندگان خانه های بزرگ، زیرساخت های شبکه ای ارائه می کنند تا فناوری « تجهیزات خانه هوشمند آماده» را در اختیار مشتریان قرار دهند. همچنین در تحقیق روشن شد که رایج ترین استراتژی در خانه های هوشمند بزرگ، نصب یک شبکه وای فای برای کل خانه است. پنجاه و هفت درصد از این خانه ها در تحقیق، روترهای وای فای را نصب کردند، در حالی که یک سوم آنان بلندگوهای هوشمند مجهز به دستیار صوتی را نصب نمودند. علاوه بر این، 29 درصد از آنان اقدام به نصب یک سیستم حفاظتی ارتباطی نمودند.

محصولات دارای قابلیت اتصال به سرعت جایگزین مدل غیر متصل در خانه هوشمند می شوند. تجربیات جدید مشتریان در مورد تأثیر کنونی کرونا بر دورکاری و نظارت بر اعضای خانه، ارزش تجهیزات خانه هوشمند را در میان کاربران افزایش خواهد داد. اگرچه ویروس کرونا توسط سیستم تهویه مطبوع هوا بیشتر پخش می شود، افراد بیشتر به کیفیت هوای خانه و ایجاد محیطی سالم توجه می کنند.

رتبه بندی

سایر سازندگانی که سیستم حفاظتی هوشمند را محبوب تر می دانند از راهکار DIY  استفاده می کنند. دستگاه های اکسس کنترل مانند قفل هوشمند و ریموت پارکینگ رایج تر از ترموستات و دوربین مداربسته شبکه رتبه بندی شدند. همچنین لوازم خانگی هوشمند توسط 65 درصد از سازندگان ساختمان ها در درجات مختلف قرار گرفتند.

این گستردگی اتخاذ فناوری خانه هوشمند در میان سازندگان، فرصت جدیدی را برای تولیدکنندگان تجهیزات خانه هوشمند و ارائه دهندگان فناوریهای مربوط به آن ایجاد کرده تا راهکاری که می تواند نیازهای منحصر به فرد سازندگان در مقیاس بزرگ، مقیاس کوچک تا متوسط و ساختمان چند واحدی را برطرف سازند. همین که مصرف کنندگان با فناوری خانه هوشمند آشنایی و راحتی بیشتری پیدا می کنند، سازندگان نیز باید به این تقاضای رو به رشد نسبت به دستگاه ها و خدمات هوشمند، بیشتر توجه کنند.

ثبت یک پاسخ