۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
حفاظت سایبریمقالات

احراز هویت امن از راه دور، لازمه دورکاری در دنیای امروز

با به وجود آمدن تحولات دیجیتالی در جهان، بسیاری از تعاملات شرکتها با مشتریانشان به صورت آنلاین در می آید. در این حالت، تأیید هویت باید از راه دور صورت گیرد. حال دیگر بانک ها، اپراتورهای موبایل و سایر مجموعه ها می بایست مشتریانشان را بدون ملاقات رو در رو و حضوری احراز هویت کنند. آنان باید این کار را به شیوه ای امن، راحت و مطابق با قوانین و مقررات انجام دهند.

Avneesh Prakash (آونیش پراکاش)، مدیر هویت دیجیتالی در کمپانی Idemia اظهار داشت: «تأیید هویت برای اینکه چگونه شرکت ها با مشتریانشان ارتباط برقرار می کنند، امری بنیادین و اساسی به شمار می رود. این نوع تأیید، اعتمادی متقابل بین هر دو طرف ایجاد کرده و به آنان اجازه می دهد تا تعاملات را هم به صورت آنلاین و هم حضوری انجام دهند».

شرکت ها و ارائه دهندگان خدمات سنتی می توانند از تأیید هویت از راه دور، بهره فوق العاده ای ببرند. این مجموعه ها عبارتند از مؤسسات مالی، اپراتورهای شبکه موبایل، ارائه دهندگان بیمه، پلتفرم های اقتصادی، کمپانی های تجارت الکترونیک، خدمات بازی های آنلاین و بسیاری موارد دیگر.

تحولات دیجیتالی، علاقمندی به تأیید هویت از راه دور را در بعضی بخش ها افزایش داده و منجر به ایجاد موارد کاربری جدیدی نیز شده است.

پزشکی از راه دور

در بخش پزشکی از راه دور، ارائه دهندگان به بیماران و پزشکان این قابلیت را می دهند تا به صورت مجازی و بدون نیاز به دیدار حضوری، یکدیگر را ملاقات کنند. این کار، خطر گسترش بیماری را حین مراقبت از بیماران یا در محیط بیمارستان، کاهش می دهد. تأیید هویت باید در هر دو طرف صورت گیرد تا اعتماد لازم را ایجاد کرده و هویت بیمار نیز تأیید شود.

آموزش آنلاین

ارزیابی هویت دانشجو یا دانش آموز، عاملی مهم در اجرای موفقیت آمیز برنامه آموزش از راه دور به شمار می رود. اگرچه روش های احراز هویت کارآمد و قابل اطمینان بسیار زیادی در دسترس است، اما این روش ها هنوز هم نمی توانند ثابت کنند که دانشجو یا دانش آموزی که احراز هویت شد، در حقیقت همان شخصی است که آزمون را می دهد. تأییدیه هایی مانند تأیید کاربر بیومتریک و تشخیص Keystroke (بیومتریک رفتاری) می توانند چالش های اصلی در آموزش آنلاین یا از راه دور را حل کنند.

استخدام از راه دور

روز به روز مردم بیشتر به دنبال شغل های از راه دور می گردند و دور کاری در خانه هایشان را به رفتن به محل کار ترجیح می دهند. افتتاح مشاغل از راه دور در مسیری رو به رشد قرار گرفته است و برخی تحقیقات افزایش بیش از 150 درصدی این مشاغل را از سال 2018 نشان می دهند. تأیید هویت بیومتریک دیجیتال با ایجاد امکان تأیید و احراز هویت داوطلبان در مقابل مستندات ارائه شده، در مهار مشکلاتی مانند مدارک جعلی ضروری است.

دورکاری

زمانی که بیشتر کارکنان از خانه دورکاری می کنند، تیم های پشتیبانی IT وظیفه دارند بازیابی رمز عبور و حساب کاربری را انجام دهند، که هر دو مورد نیازمند یک هویت قابل اطمینان هستند. شرکتها باید مطمئن شوند که تمامی داده ها ایمن بوده و در برابر نشت داده محافظت می شوند. تأیید هویت از طریق بیومتریک می تواند به تأیید هویت کارکنان در دسترسی یافتن به این داده ها، فارغ از اینکه کجا باشند، کمک کند.

اسناد ID

مردم از موبایل هوشمندشان برای دستیابی به اسناد ID خود، پاسپورت یا شماره پلاکشان استفاده می کنند. بنابراین، این داده ها برای معتبر شدن تأیید می شود.

اثرانگشت

مردم می توانند از دوربین موبایل هوشمندشان برای دریافت و تأیید چند اثرانگشت مختلف به شیوه ای بدون نیاز به تماس و مطمئن استفاده کنند.

راهکارهای گوناگون

راهکارهای فناوری تأیید از راه دورِ متعددی وجود دارد تا یک راهکار تأیید هویت سازگار و ایمن را همراه با بیومتریک، احراز هویت با سند و تکنیک های دیگر ایجاد کرد. این راه ها عبارتند از احراز هویت شناسه برای مزایای دولتی، تصاویر سلفی، ویدئو کنفرانس، آنالیتیک رفتاری و شناسایی امضای صوتی برای مثلاً فعال سازی دستگاه ها.

ثبت یک پاسخ