۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
RFIDمقالات

فناوری هوشمند RFID در دوران COVID-19

پاندمی COVID-19 کمپانی های متعددی را مجبور کرد تا تولید تست های تشخیصی را افزایش دهند، خطوط تولید خود را اصلاح کنند و به تولید دستگاه های پزشکی و تجهیزات محافظتی شخصی (PPE) مانند ماسک و دستکش بپردازند. این در حالی است که کمپانی های دیگری با سرعت بالایی به کار خود ادامه دادند تا واکسن، دارو، کیت های سلامت و تست های پادتن را تولید کنند. مصرف کنندگان در سرتاسر جهان نیز سهم خود را در این همکاری ادا می کنند و به حفظ فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه مبادرت می کنند تا سرعت انتشار ویروس را کاهش داده و تأثیر آن روی تسهیلات پزشکی را به حداقل برسانند. تمایل به سالم ماندن، تقاضای افراد به محصولات پیشگیری و داروهای تقویت سیستم ایمنی مانند مولتی ویتامین ها را بیشتر کرده است. لیبل گذاری و بسته بندی هوشمند از دو زاویه دید مفید واقع شده است: حمایت از نیاز به فراهم سازی محصولات سالم و ایمن برای مصرف کنندگان نهایی جهت مراقبت از بیماران و دسترسی ایمن متخصصان بهداشت و درمان به منظور تشخیص درست و نجات جان انسانها. فناوری پشت این برچسب ها و بسته بندی ها، NFC است که حفاظت لازم برای کمک به مبارزه با انتشار COVID-19 را فراهم می سازد. همچنین همزمان به دانشمندان، کادر پزشکی و بیماران، توانایی برقراری تعامل با محصولات را می دهد تا بتوانند ابزار احراز هویت خود را تأیید کنند، تاریخ انقضای آن را چک کرده و اطلاعات سودمندی در مورد ماهیت ویروس کرونا به دست آورند.

مصرف کنندگان تنها با نزدیک کردن تلفن همراه هوشمند خود به برچسب محصول یا بسته بندی آن می توانند در مورد دارو و نحوه استفاده آن مطلع شوند.

آموزش دادن به مصرف کنندگان

در طول یک بحران مربوط به سلامت، اطلاعات غلط می تواند حتی به اندازه خود بیماری سریع منتشر شود. بسته های هوشمند می توانند شما را به وبسایت ها یا اپلیکیشن هایی وصل کنند که حقایق را از شایعات جدا نموده و مصرف کنندگان را به مؤسسات و مراکز بهداشتی درمانی مربوطه هدایت می کنند.

ساده سازی درمان و تست شخصی

دستورالعمل های دیجیتالی شده مرحله به مرحله می توانند بیماران را راهنمای کرده و تضمین کنند که مراحل درمان به درستی دنبال می شوند. دسترسی سریع به دستورالعمل آنلاین مانند یک لینک ویدئو، می تواند برای کیت های خود تست گیری و سایر ابزارهای تشخیص طراحی شده برای مصرف کننده، مفید باشد.

تحویل محصولات به شیوه های جدید

انتظار می رود در این دوران تحویل خانگی سفارش انواع محصولات از جمله داروهای بدون نیاز به نسخه و داروهای تجویزی، افزایش یابد. تگ های NFC همراه با خدمات داده های مبتنی بر ابر، ارسال مجدد دارو را برای بیماران آسان تر می کند، آنها را مستقیماً  به مراکز پزشکی وصل می کند تا نسخه جدید دریافت کنند، یا آنان را در زمان لازم به درگاه های تجارت الکترونیکی مجاز متصل می نماید.

افزایش علاقمندی به دنیای دیجیتال

معمولاً افراد ترجیح می دهند داروهای بدون نیاز به نسخه و سایر محصولات بهداشتی درمانی را شخصاً به صورت حضوری خریداری کنند (به گزارش Euromonitor تنها 3 درصد از خریدهای اینچنینی آنلاین انجام می شود)، اما قوانین جدید مبنی بر در خانه ماندن شرایط را تغییر داده است. به گفته McKinsesy (مکنزی)، این قانون جدید می تواند منجر به افزایش فروش آنلاین محصولات دارویی و درمانی بدون نیاز به نسخه و سایر کالاهای بهداشتی درمانی شود.

کمپانی های بهداشتی درمانی می توانند با استفاده از قابلیت NFC برای جمع آوری اطلاعات و آنالیز ردیابی و نیز با فراهم آوردن اطلاعات برای سازمانهای بهداشتی درمانی و دانشمندان مرتبط، به مبارزه با این ویروس کمک کنند.

ثبت یک پاسخ