۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
End Userمقالات

بازگشت به کار بعد از کرونا با سبک و سیاق حفاظتی جدید

شما تنها نیستید. مدیران مجموعه ها در سراسر جهان این روزها از خود می پرسند که چه باید بکنند؟ چگونه به محل کار خود بازگردند؟ چگونه کارهای اجرایی خود را با هزینه کم انجام دهند، در حالی که باید از مقررات ایمنی جدید نیز برای مقابله با کرونا پیروی کنند؟ چگونه می توانند سلامت مشتریان و پرسنل خود را تضمین کنند؟ چگونه باید نام و اعتبار تجاری خود را در شرایط شیوع کرونا حفظ کنند؟

تأثیر اقتصادی کرونا به ویژه بر روی صنایعی که نیازمند حضور مردم بود، قابل توجه است. بر اساس یک گزارش جدید توسط RBC، تخمین زده شده که انتظار می رود 70 درصد از مردم ایالات متحده از رفتن به فضاهای عمومی امتناع کنند، 57 درصد از مردم کانادا بدون واکسینه شدن، تمایلی به شرکت در کنفرانس ها نخواهند داشت و 63 درصد از مردم، رانندگی با وسیله نقلیه شخصی خود را به استفاده از پرواز ترجیح خواهند داد.

این داده ها یعنی، آن دسته از افرادی که در صنایع مسافرتی، کنفرانس ها و فضاهای کار مشارکتی، فروشگاه ها، موزه ها، گالری های هنری، رستوران ها، میادین ورزشی، هتل ها، سفرهای دریایی، هواپیمایی ها، تفریحگاه ها، آموزش و پرورش و غیره مشغول به کار بوده اند، از این به بعد امنیت شغلی شان تحت تأثیر قرار می گیرد.

برای بازگشت به کار بعد از کرونا، فعالیت ها باید سبک و سیاق جدیدی پیدا کنند تا ترس، عدم اطمینان و تردیدی که در اذهان مشتریان و کارکنان به وجود آمده، برطرف شود.

تأثیر کرونا روی ایمنی و حفاظت

کرونا تأثیر مستقیمی روی استراتژی و بودجه فعالیت ها و مشاغل خواهد گذاشت. از این پس برای اطمینان از اینکه دارایی هایتان ایمنی و حفاظت کافی دارد، علاوه بر کنترل دسترسی، نظارت تصویری و سیستم اعلام هشدار، باید ضدعفونی سازی را نیز مد نظر قرار دهید.

از مشتریان گرفته تا کارکنان، قانونگذاران دولتی و مدیران، تمرکز همگان اکنون بر روی فعالیت ها و سیاست های ضدعفونی سازی است. برای جا انداختن این اولویت جدید به خاطر بیاورید که تا شش ماه پیش، ضدعفونی سازی برای مردم جزو اولویت های اصلی به حساب نمی آمد؛ زیرا این مسئله، موضوع تعیین کننده مرگ و زندگی نبود؛ اما اکنون هست.

استانداردهایی برای ضدعفونی سازی

امروزه اگرچه اولویت ضدعفونی سازی در کار به شکل چشمگیری افزایش یافته است، اما تا کنون به اندازه استانداردهای قبلی ایمنی و حفاظت در محل کار مدیریت و تصویب نشده است.

برای بازگشت امن به محل کار، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) و قانونگذاران ایمنی و بهداشت ساکنین تأکید می کنند که تمامی فعالیت ها نیازمند یک برنامه پاسخ به پاندمی بوده و می بایست از دستورالعمل های ساده زیر پیروی کنند:

  • تدوین برنامه
  • اجرای برنامه
  • حفظ و تجدید نظر روی برنامه

اگرچه این کار ظاهراً ساده به نظر می رسد، اما فراموش نکنید که الزامات و قوانین دائماً تغییر می کنند و در آینده نیز همین روند طی خواهد شد؛ حداقل تا زمانی که تحقیقات پزشکی در مورد کرونا کامل شود. به منظور خلق یک برنامه پاسخ اضطراری برای پاندمی، باید در ابتدا تعیین شود که چه چیزهایی را باید ضدعفونی کنیم.

الزامات کنونی ملزم کرده اند که بیشتر سطوح و اشیا نیازمند یک تمیز کردن روتین و معمول هستند. این قانون شامل سطوح و اشیایی مانند کلیدهای برق و دسته درب ها می شود که باید تمیز شده و سپس برای کاهش خطر وجود آلودگی روی آن سطوح، ضدعفونی شوند.

چالش اصلی زمانی است که به محل کار خود بازمیگردید و می بینید که در طول یک روز افراد چه سطوحی را لمس می کنند. تنها بعد از 30 دقیقه، فهرستی از بالغ بر 60 مورد را می توان تهیه کرد؛ اشیایی که مکرراً لمس می شوند. اگر به آن دقت کنید، متوجه می شوید که این فهرست چقدر می تواند گسترده باشد؛ تلفن ها، دسته درب ها، دسته کشوها، کانترها، خودکارها، صفحه کلیدها، کامپیوترها و غیره.

اجرای کارآمد

برای مشخص کردن میزان تأثیر این برنامه روی اجرای کار، باید تمامی آن سطوح و اشیایی که در مجموعه لمس می شوند را یافته و شناسایی کنیم. سپس طبق قوانین و دستورالعمل های CDC موظف هستیم تا علاوه بر تمیز کردن مکرر تمامی آن سطوح مشخص شده، آن سطوح را به مدت یک دقیقه ضدعفونی کنیم.

قوانین پسا کرونا

بازگشت به کار در این برهه، پیچیده خواهد بود؛ کارهای زیاد، تغییرات فراوان و عدم وجود فناوری جدیدی که برای این شرایط ارائه شده باشد. چالش اصلی که باید در نظر گرفت این نیست که قوانین و الزامات ضدعفونی سازی تغییر کرده اند، بلکه مسئله اصلی آن است که برای بیشتر کسب و کارها مسئله ضدعفونی سازی سالها است که تغییری نکرده بود.

هنوز هم بیشتر مشاغل برای مدیریت مسئولیت های کارگران خود به چک لیست ها و بازرسی ها اکتفا می کنند. اما در دوران بعد از کرونا، قوانین تغییر کرده و بنابراین عملکرد فیزیکی در بخش اجرایی نیز باید مدیریت متناسب با این شرایط را اتخاذ کند. کرونا نیز مانند بیشتر قوانین اجرایی فیزیکی، تاکتیکی، دقیق و خاص است. سیستم بازرسی و چک لیست به تنهایی نمی تواند زنجیره انتقال و انتشار بیماری را در محیط های کاری قطع کند.

در نهایت لازم به ذکر است که برای بهبودی کامل شرایط، فعالیت های کاری باید هراس، عدم اطمینان و تردید را در اذهان مشتریان و کارکنان از بین ببرند و تنها اینگونه ما می توانیم همچون سابق حضور کاملاً پررنگی در محل کار خود داشته باشیم.

ثبت یک پاسخ