۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
End Userمقالات

چالش های بازگشت به کار بعد از کرونا

دیر یا زود پاندمی جهانی ویروس کرونا به مردم سراسر جهان اجازه خواهد داد تا به محل کار خود بازگردند. اما هر چه می گذرد سؤالات بیشتری در مورد بازگشت به کار در چنین شرایطی برای همگان به وجود می آید. شرکت ها چگونه تضمین می کنند که شرایط برای بازگشت پرسنل فراهم است؟ چگونه تعیین می کنند چه کسانی در چه تاریخی بازگردند؟ فاصله گذاری اجتماعی چه تأثیراتی روی عملکرد سیستم کنترل دسترسی فیزیکی شرکتها خواهد داشت؟ چگونه کمپانی ها تضمین می کنند که هم مراجعین و هم کارکنان نسبت به تغییر سیاست ها و افزایش محدودیت ها آگاه هستند؟

برای پاسخ به این سؤالات و سؤالات مرتبط دیگر، Ian Lowe (یان لو)، مدیر مارکتینگ محصول در بخش راهکارهای مدیریت دسترسی و تشخیص هویت کمپانی HID نظرات خود را اظهار داشته است.

Lowe ابتدا اشاره کرد: «در این مورد شکی نیست که پاندمی جهانی کرونا سبک زندگی، کار و تجارتمان را حداقل برای مدتی تغییر خواهد داد. طی چند هفته گذشته، ما با مشتریانی کار کرده ایم تا مقدمات بازگشت ایمن به محل کار را فراهم سازیم. ما شاهد بوده ایم که تعداد چالش های ذهنی بلندمدت و پیچیدگی مربوط به آن در هر مکانی متفاوت است».

وی بعضی از اقدامات پیش بینانه را به اشتراک گذاشت که می توانند به بازگشت ایمن به محل کار کمک کنند.

چالش 1: اطمینان از آماده بودن ساختمان

ساختمان های تجاری و اداری بعد از هفته ها و بعضاً ماه ها خالی و بسته بودن، باید برای بازگشت افراد کاملاً آماده شوند. کمپانی ها ممکن است بخواهند به دورکاری ادامه دهند، با اینکه تسهیلاتشان آماده کار هستند.

چالش 2: مدیریت نیروی کار

اگرچه این مورد به موقعیت مکانی و نوع صنعت بستگی دارد، اما اتخاذ یک روش مرحله ای، بهترین اقدام در زمانی است که کارکنان، پیمانکاران و مراجعین می توانند به محل کار خود باز گردند. در ابتدا مدیریت تسهیلات خواهان آن است که تجهیزات را آماده کند و سپس تخمین می زند که چه زمانی کارکنان جهت کار کردن به اداره باز گردند.

پس از آن لازم است در نظر بگیریم که میزان تراکم کارکنان در دفاتر به معماری تسهیلات بستگی دارد. ممکن است اداره ای با فضای باز بتواند ظرفیت نیروی کار بالاتری نسبت به اداره ای بسته تر و محدودتر داشته باشد. پیشنهاد می شود در ابتدا با بازگشت 30 درصد از کارکنان به محل کار موافقت شود. این کار موجب کنترل و ایجاد ثبات در جمعیت کارکنان می شود و هر دسته از افراد در روزهای به خصوصی حضور یابند.

پذیرش مراجعین یا مشتریان در اداره باید تا حد امکان به تعویق بیفتد. اگر این کار مقدور نیست، تعداد مراجعین باید به حداقل ممکن برسد. سیستم مدیریت مراجعین مبتنی بر ابر می تواند به اجرای کار کمک کند.

چالش 3: کنترل دسترسی

توانایی بررسی دقیق پرسنل، پیمانکاران و مراجعین قبل و حین بازگشت به کار بستگی بسیاری به موقعیت مکانی دارد. باید برنامه ها و سیاست هایی تبیین شود که از کارکنان بخواهد تا مرتباً غربال شوند. از آنان بخواهید تا به این سؤالات پاسخ دهند:

  • از آخرین ورود به محل کار، به چه مکان هایی رفته اید؟
  • آیا اخیراً با کسی در ارتباط بوده اید که به مکانهای پر خطر رفته باشد؟
  • آیا نشانه های بیماری را در چند روز گذشته داشته اید؟

اگر دلیلی برای نگرانی وجود داشته باشد، مراجعین را مورد آزمایش قرار دهید و یا فرآیند غربالگری را همراه با مراحل اضافه تری انجام دهید. بررسی دمای بدن در بسیاری از سازمانها الزامی است و اغلب این کار را چند بار در روز انجام می دهند.

یک راهکار مدیریت دسترسی و هویت فیزیکی زمانی که با فناوری کنترل دسترسی فیزیکی یکپارچه شود، تقویت، نظارت و گزارش فعالیت های اینچنینی را امکانپذیر می سازد.

چالش 4: برنامه فاصله گذاری اجتماعی و ردیابی تماس ها

فاصله گذاری اجتماعی ممکن است در ادارات ادامه پیدا کند؛ در نتیجه روی محدودیت ها و دستورالعمل های کنترل دسترسی تأثیر خواهد گذاشت. چیدمان اداره ممکن است بر اساس ایجاد فاصله صحیح بین پرسنل و جای کارکنان تغییر کند. ورودی ها، خروجی ها و راهروهای به خصوص ممکن است محدود شوند.

چالش 5: کاهش نقاط تماس فیزیکی

کاهش تعداد نقاط تماس فیزیکی در محل کار از اهمیت بسیاری برخوردار است. فناوری های بدون نیاز به تماس می تواند به تقویت فاصله گذاری اجتماعی و کاهش نقاط تماس روی سطوح مشترکی همچون شیر آب، پیاده رو، دسته های فنجان ها و غیره کمک کند. با وجود معرفی تمهیدات حفاظتی بیشتر، لازم است که نقاط تماس کاهش یافته و خطر انتشار بیشتر بیماری به حداقل برسد.

چالش 6: برقراری ارتباط برای اطمینان

برقراری ارتباط پیش بینانه، کلیدی برای تضمین این است که تدابیر ایمنی درستی اندیشیده شده و هم مراجعین و هم کارکنان از تغییرات سیاست ها و کنترل بیشتر، آگاهی دارند. به همان اندازه برقراری ارتباط با تغییرات در سیاست ها و برنامه ها قبل از وقوع اتفاق نیز اهمیت دارد. اگرچه ممکن است تاریخ انقضای دقیقی برای این سیاست ها اعلام نشده باشد، اما اطمینان از اینکه افراد درگیر در امنیت بیشتری هستند در تمام جهان مورد تقدیر قرار می گیرد.

ثبت یک پاسخ