۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

راهکاری آنالیزی برای افزایش کیفیت ویدئو

اگرچه راهکارهای آنالیزی برای مشتریان مختلف، مفید و سودمند است، اما سازمان‌های اجرای قانون به این راهکارها در محکومیت‌های جنایی خود نیاز بیشتری دارند. مشکل راهکارهای نظارت تصویری در بسیاری از زیرساخت‌های عمومی آن است که سرعت آپدیت‌ و به‌روزرسانی شدن آن کم‌تر از سایر دستگاه‌های حفاظتی می‌باشد. پس صنعت حفاظت چگونه به مراکز اجرای قانون در تحقیقات و پژوهش‌هایشان کمک می‌کند بدون اینکه نیاز به جابجایی قطعات سخت‌افزاری باشد؟ Sarah Doyle مدیرعامل کمپانی Kinesense در ایرلند برای این سؤال پاسخی دارد. وی اظهار می‌دارد که برای سازمان‌های امنیتی و اجرای قانون، راهکارهای مدیریت ویدئوی مقرون‌ به صرفه‌ای را ارائه کرده است. این محصولات نرم‌افزاری طراحی شده، عبارتند از راهکارهای بازیابی ویدئو، جستجو و گزارش دهی. خانم Doyle می‌گوید: ما در جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های بصری که قادر به تشخیص خودکار رویدادها در ویدئو هستند، تخصص داریم. به عبارت دیگر راهکار ما، نیاز به تماشا و بررسی نمودن تصاویر ضبط شده یا در حال ضبط را حذف نموده است. این راهکار می‌تواند ویدئو را از هزاران فرمت مختلف وارد کند، سپس آن‌ها را به صورت اتوماتیک آنالیز نماید و رویدادهای اصلی را مشخص کند.

نکته‌ی مهم دیگر آن است که این راهکار، حتی بی کیفیت‌ترین دوربین‌ها را نیز پشتیبانی می‌کند. خانم Doyle افزود: الگوریتم‌های Kinesense حتی بر روی ویدئوهایی کار می‌کند که نرخ فریم و رزولوشن پایینی دارند.

وی متذکر شد: پکیج کاملی از گزارش ویدئو ارائه شده که حاشیه‌نویسی، ویرایش، واضح‌سازی و گزارش‌نویسی را شامل می‌شود. کاربران گوناگون با ورود به پلتفرم، شاهد آنالیز کاملی از تصاویر خواهند بود.

به گفته‌ی Doyle  مقدار ویدئویی که باید از دوربین‌های نظارت تصویری، گوشی‌های موبایل، دوربین‌های پوشیدنی و غیره آنالیز شود، رو به افزایش است. برای اینکه چنین راهکاری در سازمان‌های اجرای قانون به‌کار رود، باید یک راهکار آنالیز تصویری طراحی و ارائه کرد. اگر چه این راهکار، عاملی ضروری به شمار می‌رود اما با افزایش پیشرفت فناوری، دستیابی به این راهکارهای آنالیز تصاویر آسان‌تر خواهد شد؛ هر چند در حال حاضر پردازش تصاویر، سریع‌تر و ارزان‌تر شده است.

ثبت یک پاسخ