۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
کنترل دسترسیمقالات

کرونا دیدگاه کاربران را نسبت به سیستم اکسس کنترل تغییر داد

بسیاری از کارکنان ادارات و سازمان ها، اکسس کنترل را همیشه به چشم یک عامل مزاحم و آزاردهنده می دیدند؛ سیستمی که سازمان ها باید داشته باشند تا اجازه ورود افراد غیر مجاز به مجموعه داده نشود، اما برای خود کارکنان هم دردسر ساز بود. گاه کارکنان ممکن بود اکسس کارت خود را در خانه جا بگذارند یا اینکه کارتشان به هر دلیلی دچار مشکل می شد. با این حال، بر اساس نتایج یک تحقیق انجام شده توسط یکی از ارائه دهندگان فناوری اکسس کنترل موبایلی و ابری به نام Nexkey، با آمدن پاندمی کرونا دیدگاه کارکنان در مورد اهمیت اکسس کنترل به طور قابل توجهی تغییر کرد.

در حقیقت، گزارش «نقد و بررسی موضوعات رایج اکسس کنترل سال 2020»، شامل پاسخ های 1264 پرسنل ادارات، در نهایت مشخص کرد که 44 درصد از کارکنان احساس می کنند، اکسس کنترل در دوران شیوع کرونا اهمیت بیشتری یافته و اینکه 67 درصد از آنان اکنون در انتخاب سیستم اکسس کنترل، حفاظت و امنیت را به راحت بودن ترجیح می دهند.

این تحقیق همچنین نتایج شگفت آوری در مورد فناوری اکسس کنترل آشکار کرد. اگرچه بیشتر کارکنان (98 درصد) اظهار داشتند که موبایل هوشمند دارند، اما تنها 5 درصد از شرکت کنندگان گفتند که از موبایلشان برای باز کردن درب ها در محل کارشان استفاده می کنند. علاوه بر این، 41 درصد از کارکنان اداره اظهار داشتند که کارت کلیدها را برای ورود به اداره به کار می برند، در حالی که همان تعداد از افراد پاسخ دادند که موبایل یا ساعت هوشمندشان انتخاب اولشان برای احراز هویت و ورود است.

یافته های دیگر این تحقیق به قرار زیر است:
  • سه چهارم افراد (74 درصد) استفاده از کلید، کارت یا توکن ها را گزارش کردند. اما 41 درصد گفتند که این کلیدها، کارت ها یا توکن ها مفقود شده یا به سرقت رفته اند و 34 درصد اظهار داشتند که آنها را به دیگران قرض داده اند.
  • 67 درصد از مدیران ادارات علاقه زیادی به مدیریت دسترسی به ساختمان با موبایل هوشمندشان نشان دادند.
  • بیشتر مشاغل کوچک تر برای اکسس کنترل تنها تعداد محدودی درب دارند. در مشاغلی با 51 تا 250 نفر، 84 درصد از آنان کمتر از چهار درب مجهز به اکسس کنترل دارند و همین تعداد (84 درصد) قصد دارند درب های بیشتری را به پلتفرم اکسس کنترل خود اضافه کنند. یکی از بزرگترین دلایل برای اینکه افراد اقدامی برای گسترش سیستم اکسس کنترل مجموعه خود نمی کنند، هزینه است که 75 درصد از شرکت کنندگان چنین پاسخی را ارائه کردند.

Eric Trabold (اریک ترابولد)، مدیرکل کمپانی Nexkey در بیانیه ای اظهار داشت: «کمپانی های فعال در صنعت اکسس کنترل به شدت به این نتیجه رسیده اند که پتانسیل بازار مشاغل کوچک و متوسط چقدر بالا است. اگر محصولاتشان نتواند پاسخگوی نیازهای این بازار 10 میلیارد دلاری باشد، بی تردید موفق نخواهند بود».

ثبت یک پاسخ