۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

ابر هیبریدی چه کاربردی در نرم افزار مدیریت ویدئو دارد؟

امروزه، که عصر انقلاب صنعت حفاظت است، می توان گفت خدمات مبتنی بر ابر برای تمامی سازمان های کوچک و بزرگ، کارآمد خواهد بود. همین که فناوری، چگونگی انجام کارها و تصمیم گیری ما را متحول می سازد، سطح عالی تری از قابلیت اتصال و همکاری و ارتباط به وجود می آید که کیفیت خدمات و فرآیندها را ارتقا می بخشد. هنگامی که یک سازمان نیازها، اهداف حفاظتی و فعالیت های تجاری کنونی خود را در نظر می گیرد، یک مدل VMS ابر هیبریدی به عنوان گزینه ای منعطف برای گذار و انتقال بدون توقف به وجود می آید.

ابر نیز یکی از مهم ترین پیشرفت های این انقلاب و تحول عظیم به شمار می رود. هر چه کمپانی ها بیشتر متوجه مزایای فناوری می شوند و اشتیاق بیشتری نسبت به مدرن شدن می یابند، بیشتر شاهد افزایش تقاضا نسبت به انتقال نظارت تصویری و ذخیره سازی داده ها به ابر می شویم. این انتقال، موجب می شود تا مجموعه ها کارآیی و قابلیت پیش بینی بیشتری پیدا کنند و به قابلیت هایی دست می یابند که کل سازمان را بهره مند می سازد. بسیاری از شرکت های امروزی به این امر مشتاق هستند، اما به یک روش استراتژیک نیاز دارند تا خلأ بین راهکار مدیریت ویدئو (VMS) و یک سرویس کاملاً مبتنی بر ابر را پر کند.

فناوری ابر هیبریدی

پیش از اینکه به موارد کاربری ایده آل مدل ابر هیبریدی نگاه بیندازیم، لازم است تعریف آن را به صورت شفاف بیان کنیم؛ به طور کلی، هنوز هم تصورات غلطی در صنعت حفاظت در مورد معنای دقیق ابر وجود دارد. اما خوشبختانه ابر هیبریدی تعریف بسیار ساده ای دارد: بر اساس تعریف Google، ابر هیبریدی «فناوری است که در آن، کارهای رایج یا مرتبط به هم، در محیط های محاسباتی چندگانه راه اندازی می شوند، یک محیط در داخل ابر عمومی و حداقل یکی نیز در ابر خصوصی».

مدل های هیبریدی، به عنوان رایج ترین شکل راه اندازی ابر، به کاربران این امکان را می دهند تا دسترسی یکپارچه ای به ویدئو، ضبط و آلارم لایو و زنده در دوربین هایی که اتصال فیزیکی دارند به دست آورند. این کار منجر به افزایش گزینه های کاری بدون به خطر افتادن ویژگی های سیستم می شود؛ بنابراین نظارت تصویری به شکلی قدرتمند ارائه می گردد؛ همانگونه که برای سازمان های مدرن امروز، ضروری است.

نمونه ای از ابر هیبریدی در شرکت ها

اتخاذ یک VMS ابر هیبریدی برای بسیاری از انواع مختلف سازمان ها کارآمد است، اما به خصوص این مدل برای مشاغلی مفید است که نیازمند برقراری ارتباط و به اشتراک گذاری اطلاعات بین نمایندگی ها، دفاتر و سایت های شرکت هستند. این شرایط در بازارهایی همچون بهداشت و درمان و فروشگاه ها مشاهده می شود. یک VMS ابر هیبریدی می تواند مزایای متعددی را برای مشاغل داشته باشد، که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمرکز:

مجموعه ها اغلب متشکل از چند نقطه مکانی پراکنده هستند که می توانند در داشتن دید کامل و جامع نسبت به فعالیت ها و آسیب پذیری ها در سرتاسر مجموعه، چالشی را به وجود آورند. VMS ابر هیبریدی با ارائه دسترسی فوری و از راه دور به این تسهیلات این چالش را حل می کند و اپراتورهای حفاظتی را قادر می سازد تا به سرعت ویدئو را ببینند و سایر داده های حفاظتی جمع آوری شده از دوربین های سایت های گوناگون را بررسی کنند. بنابراین سازمان ها قادر خواهند بود استراتژی های مدیریت خطر مجموعه خود را از حالت واکنشی به حالت پیش بینی ارتقا دهند، چرا که امکان دسترسی از راه دور به پلتفرم از هر نقطه، آگاهی نسبت به شرایط را افزایش و زمان پاسخ دهی به خطرات احتمالی راکاهش خواهد داد.

  • مقیاس پذیری:

هدف بیشتر مجموعه ها، ادامه رشد است؛ چه افزودن فضای فیزیکی در کسب و کار باشد یا گسترش فناوری ها و فرآیندهای کاری. یک مدل ابر هیبریدی می تواند این پیشرفت ها را برای آینده ترتیب دهد. با داشتن یک VMS ابر هیبریدی، کاربران دیگر نیازی به استفاده از سخت افزارهای گران قیمت در سایت های پراکنده مجموعه ندارند و در نتیجه گسترش فعالیت های نظارتی، مقرون به صرفه خواهد بود. سایت های دور افتاده جدید را می توان به راحتی و به سرعت با منابع محدود IT راه اندازی کرد، که در نتیجه کسب و کار، به شکلی کارآمدتر گسترش می یابد.

  • انعطاف پذیری:

مدل ابر هیبریدی، ماهیتی منعطف دارد و مزایای بسیار زیادی برای مجموعه ها در پی خواهد داشت. کارها را می توان بر اساس تقاضا تقسیم بندی کرد. این تعادل مکمل، همچنین قابلیت گسترش تا سطحی را دارد که کاربر کنترل آن را حفظ می کند؛ زیرا سازمان ها هنوز هم برای تصمیم گیری، داده ها را مدیریت می کنند، در حالی که از قابلیت هایی همچون آپدیت های خودکار و پشتیبانی مداوم از ابر نیز بهره مند می شوند.

  • سادگی:

در عصر حاضر، هیچکس خواستار فناوری هایی نیست که کاربرد آنها پیچیده باشد. یک VMS ابر هیبریدی می تواند به سرعت و از راه دور نصب و راه اندازی شود و نگهداری و جابجایی آن نیز آسان است. علاوه بر این، رابط کاربری مناسبی دارد که همه افراد در مجموعه در هر موقعیت مکانی که باشند می توانند به آسانی با آن کار کنند.

  • خدمات رسانی:

VMS ابر هیبریدی با داشتن سیستم ارائه خدمات برای مجموعه ها مزایای بسیاری را در پی دارد. نظارت تصویری به عنوان یک سرویس (VSaaS) راه را برای کاهش سرمایه گذاری اولیه و هزینه های عملیاتی بهتر باز می کند، ضمن اینکه قابلیت گسترش ارتباط با تولیدکننده فراتر از راه اندازی محصول را نیز افزایش می دهد. در نتیجه مجموعه ها می توانند پشتیبانی ارزشمند، حفاظت سایبری پایدار، به روزرسانی مداوم نرم افزارها و مدیریت کارآمد داده ها را تجربه کنند.

جای تعجب نیست که سال گذشته، 74 درصد از مجموعه ها، استراتژی های خود را به ابر هیبریدی یا چندگانه مجهز کردند. استفاده از VMS ابر هیبریدی می تواند به مجموعه ها امکان ساده کردن راه اندازی تجهیزات در ابعاد بزرگ، کسب اطلاع از رویدادها به صورت آنی و افزایش نظارت دقیق با مدیریت متمرکز را ارائه دهد. ابر هیبریدی، با ترکیب بهترین ویژگی های راهکارهای ابری، به عنوان لنگری در گذار بین حال و آینده عمل می کند.

ثبت یک پاسخ