۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
اخباراخبار ایمنی و حفاظتیاخبار شرکت ها

ایجاد نخستین پلتفرم باز در دوربینهای نظارتی توسط کمپانی بوش

کمپانی بوش در سال 2020 با ایجاد نخستین پلتفرم مدرن در حوزه سامانه های نظارت تصویری با نام تجاری INTEOX جهش بزرگی در این حوزه ایجاد می نماید. با استفاده از این پلتفرم، توسعه دهندگان نرم افزار ایده های خود را بر اساس یک زبان مشترک پیاده سازی می کنند. این رویکرد پیشتر نیز در حوزه رایانه و گوشی های هوشمند پیاده سازی شده و توسعه آن منجر به ایجاد مسیری تازه در صنایع مختلف شده است

 

خلق راهکارهای سفارشی جدید توسط بوش

با استفاده از پلتفرم INTEOX تصاویر مقابل دوربین ماهیتی جدید پیدا کرده و تبدیل به داده های ارزشمند می شوند. داده های پردازش شده توسط دوربین نظیر طبقه بندی نوع شی، سرعت، رنگ و سایر ویژگی های خاص و همچنین مختصات دقیق GPS در اختیار توسعه دهندگان نرم افزار قرار می گیرد.

این داده ها برای توسعه دهندگان نرم افزار و کاربران، الهام بخش ایده های جدید خواهد بود. به عنوان مثال با افزودن یک نرم افزار، دوربین نظارتی تبدیل به یک آشکارساز حریق و یا یک ماژول کنترل دسترسی خواهد شد. دوربینهای ساخته شده بر مبنای این پلتفرم، یک دستگاه هوشمند بوده که با حذف و اضافه یک نرم افزار، ماهیت عملکردی آن تغییر می یابد.

امکانات و اجزا پلتفرم INTEOX

پلتفرم INTEOX از سه بخش فروشگاه آنلاین نرم افزار، پرتال تحت وب برای طراحان و توسعه دهندگان نرم افزار و نیز پرتال مدیریت دستگاه تشکیل می شود. امکان دسترسی به ابزارهای آنلاین، کتابخانه های مخصوص توسعه دهندگان نرم افزار، API فریم ورک ها و کدکها، برای برنامه نویسان فراهم شده است تا قادر به خلق و پیاده سازی ایده های جدید در صنایع مختلف باشند.

۱ نظر

  1. سلام
    این اتفاق موضوع بسیار جالب و جذابی است که توسط بوش ارائه شده است و باید دید که آیا در راستای پروتکل های ONVIF است یا خیر؟
    قطعا تغییرات زیادی در زمینه کاربرد دوربین های مداربسته در راه است.
    ممنون بابت مطالب بروز و مفید.

ثبت یک پاسخ