۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
مقالاتنظارت تصویری

تضمین رضایت کاربران Axis با آموزش و خدمات پس از فروش

شرکت اینفوسک توزیع‌کننده‌ی رسمی محصولات Axis در ایران، با هدف تضمین رضایت مشتریان، در زمینه ارائه‌ی خدمات پیش و پس از فروش تدابیری اندیشیده و برنامه‌های مدونی طراحی نموده است. یکی از این برنامه‌ها، آموزش مشتریان در زمینه‌ی کاربری محصولات نظارت تصویری Axis می‌باشد. به‌همین منظور، دوره‌ها و کلاس‌هایی را برگزار نموده که افراد می‌توانند در آن‌ها شرکت نمایند.

 شیوه‌ی آموزش در این شرکت، به دو صورت آنلاین و حضوری می‌باشد. در طی برگزاری کلاس‌های آموزشی آنلاین، کتابی شش قسمتی به عنوان مرجع، طی شش دوره به افراد ارائه می‌گردد. داوطلبان جهت دریافت فصل‌های این کتاب، می‌توانند ایمیل درخواست را برای شرکت اینفوسک ارسال نمایند. هر بخش از کتاب به صورت فایلی مجزا برای داوطلبان ایمیل می‌شود. در انتهای هر دوره، از داوطلبان آزمونی به صورت آنلاین گرفته می‌شود که افراد در صورت قبولی، به دوره‌ی بعد راه پیدا می‌کنند. در این شش مرحله آزمون، بخش اعظم سؤالات در زمینه‌ی مسائل مقدماتی دوربین‌ها است.

پس از انتهای شش دوره، برای افرادی که نمره‌ی بالای هشتاد کسب کرده باشند، هر سه ماه یک بار، دوره‌ی حضوری در شرکت اینفوسک برگزار می‌گردد. طی این دوره‌ی حضوری دو روزه، به‌منظور ارتقای کیفیت و بهره‌وری، هر کلاس متشکل از حداکثر شش نفر می‌باشد. همچنین در این کلاس‌ها مسائلی تخصصی‌تر به کاربران ارائه می‌گردد. نهایتاً آزمونی به زبان انگلیسی از کاربران گرفته می‌شود که در صورت قبولی، شرکت اینفوسک مدرکی به این افراد اعطا می‌کند.

در انتهای دوره‌های آموزشی، شرکت اینفوسک در مورد پروژه‌های بعدی نیز به کاربران آموزش‌دیده مشاوره‌ها و آموزش‌هایی عرضه می‌کند. در واقع خدمات ارائه شده توسط اینفوسک، هر دو بخش خدمات پیش از فروش (کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی) و خدمات پس از فروش (گارانتی و خدمات RMA) را دربرمی‌گیرد. در همین راستا، این شرکت، وبینارهایی (Webinar) آنلاین را نیز برگزار می‌کند؛ کاربران می‌توانند وارد سایت اینفوسک شوند و برای شرکت در این وبینارها ثبت‌نام نمایند.

مشتریان چگونه از خدمات پس از فروش اینفوسک بهره‌مند گردند

همانطور که شرکت اینفوسک در امر فروش هیچ گاه به صورت مستقیم با مشتریان نهایی سروکار ندارد، خدمات پس از فروش نیز به صورت مستقیم در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرد. مشتریان به نمایندگی‌ها یا Partnerهای کمپانی Axis مراجعه می‌کنند و در ادامه، این نمایندگی‌ها با مشخصات کاربر و همین طور دوربین‌های مورد نظر به اینفوسک رجوع می‌نمایند. در ادامه کاربر، در سایت کمپانی Axis ثبت‌نام می‌کند، این سایت، عددی را در اختیار وی قرار می‌دهد و در اینجا لازم است فرد دوربین‌(های) خود را همراه با این عدد اعطا شده، به شرکت اینفوسک ارائه نماید. این عدد همچون یک شماره سریال است و مسئولین بخش خدمات با این شماره به تمامی اطلاعات و سوابق آن محصول دست می‌یابند. بعد از ورود دوربین به شرکت اینفوسک، پرونده‌ای برای آن تهیه نموده، اطلاعات آن دوربین با موارد ثبت شده در سایت، مطابقت داده می‌شود و در ادامه برای تعمیرات به بخش مربوطه ارجاع می‌گردد.

با محصول خراب چه کنیم؟

در صورت خرابی محصولات کمپانی Axis، مشتریان ابتدا باید به سایت این کمپانی مراجعه نموده و از بخش سؤالات پرتکرار، مورد خود را بررسی نمایند. در این بخش، تقسیم‌بندی محصولات صورت گرفته و همچنین سؤالاتی معمول مطرح شده است. بعد از اینکه کاربر، با مراجعه به بخش سؤالات پرتکرار به پاسخ خود نرسید، می‌تواند به صورت تلفنی از مسئولین شرکت اینفوسک مشاوره دریافت کند. همچنین سؤالاتی معمول در این مشاوره‌ی تلفنی پاسخ داده می‌شوند. به دنبال این موارد، اگر باز هم مشکل کاربر حل نشد، نزدیک‌ترین نمایندگی به وی معرفی می‌شود تا محصول را ارسال نماید. گاهی اوقات با معرفی نمایندگی، مشکل کاربر حل می‌شود و دیگر نیازی به ارسال محصول برای شرکت اینفوسک نیست. در غیر این صورت، نمایندگی مورد نظر مشخصات محصول را در سایت Axis ثبت می‌کند و از این طریق مسئله به اینفوسک ارجاع داده می‌شود.

خدمات RMA اینفوسک برای محصولات Axis

هنگامی که کاربری بلافاصله پس از خرید و یا حداکثر تا یک ماه بعد، متوجه خرابی محصولی از کمپانی Axis می‌شود، اصطلاحاً محصول وی شامل خدمات DOA (Dead On Arrival) شده است. کمپانی Axis به دلیل اطمینانی که به محصولات خود دارد، مهلتی یک ماهه را برای مشتریان در نظر می‌گیرد. در صورت بروز هر گونه مشکل در این مدت یک ماهه، محصول به شرکت اینفوسک عودت داده می‌شود و محصولی کاملاً نو به مشتری اعطا می‌گردد. بعد از این دوره‌ی یک ماهه، محصولات به سه سال گارانتی تجهیز می‌گردند که در این دوره، همه نوع خرابی به غیر از ضرب‌خوردگی جزء خدماتی خواهد بود که کمپانی Axis و اینفوسک ارائه می‌دهند. البته برخی از محصولات Axis ضدضربه و یا به اصطلاح منطبق با استاندارد IK10 هستند، در صورتی که این دوربین‌ها در اثر ضربه آسیب ببینند، طی دوره‌ی گارانتی به صورت رایگان تعمیر می‌شوند. محصولات در اینجا به دو دسته‌ی تعمیرپذیر و تعمیرناپذیر تقسیم می‌شوند و همچنین دو حالت دارای گارانتی و یا خارج از گارانتی نیز شامل آن می‌گردد. در صورتی که محصول دارای گارانتی باشد، بدون هیچ هزینه‌ای تعمیرات آن صورت می‌گیرد، اما در صورت اتمام گارانتی، هزینه‌ها به نمایندگی مورد نظر اعلام شده و نمایندگی این هزینه‌ها را در اختیار مشتری قرار می‌دهد. بخشی از محصولات تعمیرپذیر نیستند. در صورتی که دوره‌ی گارانتی آنها به اتمام نرسیده باشد، دوربین، تعویض شده و یک دستگاه دوربین نو به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌گیرد. اما در صورت اتمام دوره‌ی گارانتی، مشتریان می‌توانند با پرداخت پنجاه درصد از قیمت دوربین، یک دستگاه محصول جدید دریافت نمایند. در بخش RMA کمپانی اینفوسک، تعداد مرجوعی برای تعمیرات بسیار پایین است و در صورت خرابی محصولات، تعمیرات نیز با سرعت بسیار بالا و در کم‌ترین زمان به انجام می‌رسد. یکی از نکات مثبت در شرکت اینفوسک، آن است که در صورت تعمیر محصول، این دوربین، با کیفیت روز اول در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. زیرا مشتریان در کشورهای خاورمیانه و مخصوصاً ایران، به دلایلی همچون هزینه‌ها و همین طور به خاطر عوض نشدن شماره سریال برای عدم تغییر شماره انبار محصولات، افراد تعمیر محصول را بر جایگزینی آن ترجیح می‌دهند.

ثبت یک پاسخ