۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
رویدادهارویدادهای داخلیسمینار / همایش

سمینار اراک، سرآغاز مجموعه سمینارهای IPVS در بهار 96

به گزارش اختصاصی دنیای حفاظت، شرکت اینفوسک که در سال 2016، به عنوان ارزشمندترین توزیع‌کننده‌ی کمپانی Axis در منطقه‌ی خاورمیانه و آفریقا انتخاب شد، اولین سمینار از مجموعه سمینارهایIPVS 96 خود را در شهر اراک برگزار کرد. در این سمینار که 29 فروردین به اجرا درآمد، آخرین دستاوردها و فناوری‌های کمپانی مذکور ارائه گردید. در ابتدای سمینار، آقای میلاد فراهانی رئیس هیئت‌مدیره‌ی شرکت رایان کاران حامی به معرفی این شرکت پرداخت. شرکت رایان کاران حامی از سال 1388 در زمینه‌ی سیستم‌های حفاظت الکترونیک، شبکه‌های کامپیوتری، رادیویی و فیبر نوری فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت از سال 1392 موفق به دریافت نمایندگی رسمی محصولات کمپانی Axis شد. آقای فراهانی در رابطه با سه اصل فعالیت شرکت خود گفت: هدف ما از فروش محصول، ارائه‌ی راهکارهای تخصصی و پیاده‌سازی و به‌کارگیری آنها نسبت به نیازهای مجموعه‌های متفاوت است. ما همواره سعی می‌کنیم راهکارهایی را در اختیار مجموعه‌ها قرار دهیم که در خور نیازهای آنان باشد. اصل دوم، پیشنهاد و معرفی یک محصول خوب است. در کشورِ ما ایران، محصولات بسیار زیادی از برندهای مختلف به فروش می‌رسند. سعی ما این بوده که بهترین راهکارها را انتخاب نماییم. سومین اصل در شرکت ما، پشتیبانی و خدماتی است که تلاش می‌کنیم به بهترین و تخصصی‌ترین نحو، به آن بپردازیم.

ارائه‌ی ارزش افزوده از سوی ارزشمندترین توزیع‌کننده

در این بخش از سمینار، علی یارمحمدی مدیرعامل شرکت اینفوسک، به ارائه‌ی معرفی کوتاهی از شرکت اینفوسک پرداخت. این شرکت در سال 2006 در کشور امارات متحده عربی تأسیس شد که دفتر اصلی آن در شهر دوبی و دفتر پشتیبانی آن در تهران قرار دارد.

تعداد کارکنان این شرکت در دفتر تهران حدود 25 نفر می‌باشد. ساختار تجاری شرکت اینفوسک به این شکل است که مستقیماً هیچ فروشی به کاربر نهایی انجام نمی‌دهد؛ در واقع محصولات ارائه شده توسط اینفوسک، از طریق نمایندگی‌ها در سراسر کشور توزیع می‌گردند. در ایران حدود پنجاه شرکت در لایه‌های مختلف نمایندگی، مشغول فعالیت و عرضه‌ی محصولات کمپانی Axis هستند، از آن جمله می‌توان به شرکت رایان کاران حامی اشاره کرد که در استان مرکزی نمایندگی مستقیم و رسمی شرکت Axis است.

تفاوت کمپانی Axis با رقبای این شرکت در ایران، مرکز خدماتی است که در کشور دارد. بخش طراحی و مشاوره‌ی اینفوسک در واحد فنی نیز خدمات خود را به مشتریان ارائه می‌دارد. به دنبال تلاش‌های این شرکت، در سخت‌ترین سال‌هایی که شرایط تحریم در کشور حکم‌فرما بود، اینفوسک توانست در سال‌های 2010 و 2011 موفق به راه‌اندازی مرکز خدماتی در ایران برای محصولات Axis شود.

تهران، میزبان برنامه‌های آموزشی اینفوسک

به گزارش مجله‌ی علمی تخصصی دنیای حفاظت، شرکت اینفوسک در دفتر تهران، اقدام به راه‌اندازی مرکزی برای آموزش کاربران کرده که در آن، آموزش‌های رسمی به افراد ارائه می‌گردد. در این برنامه‌های آموزشی، به نمایندگی‌های رسمی شرکت یا کاربران نهایی علاقه‌مند به مطالب فنی، آموزش داده می‌شود. بخشی از خدمات آموزشی این شرکت به صورت راه دور است و علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات در این برنامه‌های از راه دور شرکت نمایند.

تیمی مجرب، آماده‌ی ارائه‌ی خدمات پس از فروش

برخی از شرکت‌ها ادعا می‌کنند که سرویس‌سنتر رسمی یکی از کمپانی‌های به‌نام را در اختیار دارند. اما یکی از نکات بارز و مثبت در مرکز خدمات اینفوسک، آن است که کارشناسان این مرکز دارای گواهینامه از کمپانی Axis هستند و حداقل یک یا دوبار دوره‌های تعمیر تجهیزات را دیده‌اند. در ضمن تمامی قطعات و تجهیزات جانبی که در این مرکز خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله محصولات اصلی برند Axis به شمار می‌رود.

آقای یارمحمدی در ادامه همچنین درباره‌ی شرکت خود گفت: آقای مارتین گرن، مؤسس Axis در سال 1996 اولین دوربین IP دنیا را اختراع کرد. سال 2016 ما دهمین سال تأسیس شرکت خود را جشن گرفتیم. از همان سالِ تأسیس شرکت اینفوسک، ما به عنوان تنها توزیع‌کننده‌ی محصولات Axis، فعالیت در بازار ایران را آغاز کردیم. تیم زیرمجموعه‌ی ما در ایران، پروژه‌های بسیار زیادی را انجام داده‌اند. آقای گرن در جشن دهمین سالگرد ما در ایران حضور یافت.

جوایزی که شرکت اینفوسک دریافت کرده:

  • در سال 2008 به عنوان Distributor برتر کمپانی Milestone در منطقه‌ی اروپا، خاورمیانه و آفریقا انتخاب شد.
  • در سال 2011 به عنوان Distributor برگزیده از نظر آمار فروش، میزان پشتیبانی در خاورمیانه و آفریقا انتخاب گردید.
  • در سال 2016 به عنوان Most Valuable Distributor یا ارزنده‌ترین توزیع‌کننده‌ی Axis در منطقه‌ی خاورمیانه و آفریقا به دلیل خدمات، نوع محصولات و ارزش‌افزوده‌ای برگزیده شد که به مشتریان ارائه می‌دهد. این ارزش‌افزوده‌ها شامل آموزش و پشتیبانی فنی می‌شوند.
  • در سال 2016 به عنوان Distributor برتر کمپانی Genetec در منطقه‌ی خاورمیانه و آفریقا انتخاب شد.

کمپانی سوئدی Axis، مخترع اولین دوربین IP دنیا

شرکت Axis مخترع دوربین‌های شبکه‌ای و IP است. امروزه در دنیا بسیاری از شرکت‌های معتبر به تولید دوربین‌های تحت شبکه می‌پردازند.

این کمپانی سوئدی در سال 1984 در سوئد تأسیس شده و از آن سال به فعالیت‌های مختلفی در حوزه‌ی IT پرداخته است. این کمپانی در بیش از پنجاه کشور دنیا حضور مستقیم دارد و حدود 90 هزار نماینده‌ی رسمی در دنیا دارد. دفتر مرکزی این شرکت سوئدی در شهر لوند (Lund) سوئد قرار گرفته است.

برخی از دستاوردهای کمپانی Axis
  • اختراع و تولید اولین دوربین تحت شبکه‌ی دنیا در سال 1996
  • تولید اولین Video Encoder در سال 1998
  • تولید اولین دوربین مجهز به P(P oE ) Power over Ethernet یا برق از کابل شبکه) در سال 2003
  • تولید اولین دوربین HD TV Standard در سال 2009
  • تولید اولین دوربین حرارتی تحت شبکه در سال 2010
  • ارائه‌ی فناوری Light Finder در سال 2011
  • ارائه‌ی اولین سری محصولات کنترل دسترسی تحت شبکه در سال 2013
  • ارائه‌ی فناوری فشرده‌سازی تحت عنوان Zipstream‌ در سال 2015
  • خریداری شرکت‌های مختلف در زمینه‌های مختلف در سال 2016
  • استفاده از فناوری لیزر در دوربین‌های متحرک و PTZ در سال 2017
  • کیفیت در همه‌ی کارهایی که انجام می‌دهیم

شعاری که کمپانی Axis همواره سرلوحه‌ی خود قرار می‌دهد به این قرار است: “Quality in Everything We do” که معنای آن می‌شود: «کیفیت در همه‌ی کارهایی که انجام می‌دهیم».

از نظر کیفیتِ ساخت محصول، فناوری، چرخه‌ی محصول تا زمانی که به دست مشتری برسد، کمپانی Axis در تمامی این لایه‌ها تیم‌های حرفه‌ای و مناسبی دارد تا این موارد به خوبی انجام شوند. این شرکت در 170 کشور دنیا دفتر پشتیبانی دارد. در همین راستا، مرکز خدمات این کمپانی توسط شرکت اینفوسک در تهران نیز افتتاح شده است. سایت Axis به پانزده زبان زنده‌ی دنیا به کاربران ارائه‌ی خدمات می‌کند. در نتیجه، کاربران در صورت تمایل، می‌توانند بدون نیاز به ارتباط با نمایندگی‌ها و به‌صورت مستقیم سؤالات خود را مطرح نمایند.

قسمتی در سایت این کمپانی تحت عنوان «Online Help Desk» به معنای «بخش کمک آنلاین» طراحی شده که کاربران می‌توانند به صورت آنلاین از آن استفاده نمایند. چندین کارشناس مسلط به زبان فارسی در دفتر مرکزی کمپانی در شهر لوند مشغول به کار هستند که اگر کاربران نیاز داشته باشند، می‌توانند با زبان فارسی با آنها مکالمه و پاسخ مشکلات خود را دریافت نمایند.

کیفیت فراتر از استاندارد

آقای ابراهیمی مدیر فروش اینفوسک به مباحثی در زمینه‌ی کیفیت فراتر از موارد ذکر شده در کاتالوگ‌ها اشاره کرد. وی با ذکر این نکته که بسیاری از کاربران به نکات ذکر شده در کاتالوگ‌ها و دیتاشیت‌ها بسنده می‌کنند و بر این اساس، محصول مورد نظر خود را بر می‌گزینند، گفت: کیفیت به نوعی، یک زنجیره و تفکر به شمار می‌رود. این امر از طراحی محصول آغاز و در پشتیبانی محصول و همین طور تأمین تجهیزات معنا می‌یابد. تمامی محصولات Axis بیش از هشت هزار ساعت مورد آزمایش قرار می‌گیرند. بعد از ارائه‌ی این محصول به بازار نیز، تا پنج سال به صورت بیست و چهار ساعته در هفت روز هفته مورد رصد قرار می‌گیرد. این موارد در دیتاشیت‌ها ذکر نمی‌شود، اما کمپانی، این موارد را همواره مد نظر دارد. تمامی محصولات تولید شده، پیش از بسته‌بندی مورد تست و آزمایش قرار می‌گیرند.

مدیریت گرما در دوربین‌ها

دوربین‌های مداربسته، در صورت مصرف وات بالاتر، گرمای بیشتری تولید می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین معضلات در دوربین‌ها نویز تصاویر است که از گرمای موجود در بدنه‌ی دوربین‌ها ناشی می‌شود. این گرما به سنسورها آسیب می‌زند و طول عمر محصول را کاهش می‌دهد. بسیاری از دوربین‌های بازار در ابتدا، تصاویر بسیار خوبی دارند، اما بعد از گذشتِ شش ماه کیفیت خود را از دست می‌دهند. دو مورد که می‌تواند به حل این مشکل بپردازد، Passive Cooling و حذف دیجیتالی نویز تصاویر است.

در فرآیند حذف دیجیتالی، نویز به صورت دیجیتالی از تصاویر حذف می‌شود. در فرآیند Passive Cooling، ساختار دوربین‌ها به نوعی فناوری مجهز است که حرارت را خارج می‌کند.

آزمایش محصولات در شرایطی استثنایی

از دیگر مواردی که در کاتالوگ‌ها و دیتاشیت‌ها نیست، اما در محصولات این کمپانی تست و آزمایش می‌شود، می‌توان به تست ضربه، تست گرد و غبار و آب، تست لرزش، تست حمل و نقل و تست حرارت اشاره کرد. در لابراتور Axis دوربین‌ها از -70 درجه تا +180 درجه مورد آزمایش قرار می‌گیرند. کمپانی Axis سه آزمایشگاه مختلف برای آزمایش شرایط گوناگون در دنیا دارد که روسیه برای سرما، تایلند برای گرما و رطوبت و لوند سوئد با دمای -15 تا +5 با رطوبت صد درجه برای تست سرما و رطوبت، در نظر گرفته شده‌اند. محل چهارم که به تازگی به آزمایشگاه‌های این کمپانی اضافه شده، شهر دوبی در امارات متحده‌ی عربی است که برای تست مقاومت در برابر گرما و رطوبت در نظر گرفته شده است.

دغدغه‌هایی که حل شدنی است

در ادامه‌ی سمینار، آقای مقداد ضمیری، مدیر فنی شرکت اینفوسک توضیحاتی درباره‌ی خدمات پس از فروش اینفوسک برای محصولات Axis ارائه کرد. از وظایفی که بر عهده‌ی شرکت‌ها است، خدمات قبل و پس از فروش محصولات می‌باشد. یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مشتریان و کاربران امروزی استفاده از یک نوعِ خاص دوربین است. این کمپانی در حال حاضر، نزدیک به دویست نوع دوربین مختلف دارد. در نتیجه کاربران می‌توانند با توجه به نیاز خود هر محصولی را انتخاب نمایند.

بعد از راه‌اندازی سیستم، کاربران دغدغه‌ی دیگری دارند. آنان می‌خواهند که محصولات دریافتی، خدمات پس از فروش مناسبی نیز داشته باشند. شرکت Axis و اینفوسک به این موضوع اندیشیده و همواره به دنبال ارائه‌ی خدمات خود به مشتریان است. بزرگ‌ترین واحدی که در زمینه‌ی خدمات به مشتریان این کمپانی در ایران فعالیت دارد، مرکز RMA شرکت اینفوسک است که به نوعی، خدمات پس از فروش مناسبی در اختیار مشتریان می‌گذارد. در این مرکز، عیب‌یابی اولیه ای صورت می‌گیرد. در صورتی که با این عیب‌یابی مشکل سیستم حل نشد، تعمیراتی روی آن انجام می‌شود و در ادامه اگر باز هم مشکل حل نشد، این مرکز با شرایطی اقدام به تعویض سیستم می‌کند.

آرامش خیال با محصولات Axis

یکی از شعارهای کمپانی Axis در زمینه‌ی عرضه‌ی محصولات نظارتی، “Peace of Mind” است که در فارسی به صورت «آرامش خیال» ترجمه می‌شود. بیش از یک صد هزار دوربین در ده سال فعالیت اینفوسک فروخته شده و تعداد مرجوعی‌های دوربین‌ها کمتر از نیم درصد بوده است.

از مواردی که در خدمات پس از فروش کمپانی سوئدی مذکور بسیار جالب توجه است، مهلت تست آن می‌باشد. در واقع مشتریان از زمان دریافت محصول به مدت سی روز می‌توانند به تست محصول بپردازند. اگر بنا به هر دلیلی، محصول دچار مشکل شد، بدون سؤال آن محصول دریافت می‌شود و محصولی کاملاً نو در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

این شرکت همچنین تا سه سال گارانتی محصولات را به مشتریان ارائه می‌کند و در صورت نیاز مشتری، این مدت سه تا پنج سال قابلیت تمدید دارد. همچنین بعد از اتمام دوره‌ی گارانتی اگر محصولی دچار مشکل شود، در صورتی که قابل تعمیر باشد، کمپانی به تعمیر آن مبادرت کرده و هزینه‌های آن دریافت می‌گردد.

قابلیت‌های مورد استفاده در دوربین‌های Axis

روش ROI: تصاویر اجسام متحرک به صورت فشرده و با بیت‌های کمتر ارائه می‌گردد.

GOP: در تصاویر، یک سری فریم‌ریت I-Frame و P-Frame داریم. موارد I-Frame تغییرات اصلی تصاویر هستند و P-Frameها بازه‌های کوچکی می‌باشند که در فواصل زمانی ارسال می‌شوند. هنگامی که تغییری در تصویر احساس و جسمی جابجا می‌گردد، I-Frameها فرستاده و بدین ترتیب پهنای باند تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

Lightfinder: با این فناوری، جایی که چشم انسان، چیزی را نمی‌بیند، تصاویر به صورت رنگی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

WDR: این فناوری برای مکان‌هایی است که نور شدیدی داریم و در آن صورت تصاویری با کیفیت مناسب به کاربران عرضه می‌شود.

EIS: با این فناوری می‌توان در محیط‌هایی با وزش شدید باد، لرزش‌های دوربین را حذف کرد و تصویر ثابتی را دریافت نمود.

Corridor Format: با این فناوری می‌توان عمق بهتری از تصاویر داشت. در نتیجه دیگر نیازی نیست که دوربین‌ها 90 درجه چرخانده شود تا تصاویر بهتری به‌دست آید. این نوع قالبِ تصویری برای محیط‌هایی از قبیل راهرو و تونل‌ها استفاده می‌شود.

Sharp Dome: با این فناوری، هنگام بارندگی می‌توان قطرات باران را از روی دوربین‌ها حذف کرد.

Autofocus: قابلیت فوکوس لیزری در دوربین‌های سری‌ جدید Axis به گونه‌ای است که دوربین از طریق پرتاب لیزر به سمت جسم مورد نظر، می‌تواند فوکوس مناسبی را انجام دهد.

معرفی انواع سری دوربین‌های Axis

دوربین‌های Axis در انواع مختلفی از قبیل دام، باکس و بولت ارائه می‌شوند. در این انواع، سری‌های گوناگونی نیز عرضه می‌گردند که از آن جمله می‌توان به سری‌های M، Q و P اشاره کرد. سری M ارزان‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین انواع دوربین‌های Axis هستند. سری P از نوع حرفه‌ای و عمومی بوده و همراه با سری Q پیشرفته‌ترین انواع دوربین‌های Axis به شمار می‌روند.

آقای دست‌زاده، مدیر پروژه شرکت رایان کاران حامی به معرفی برخی از دوربین‌های سری‌های مختلف و در انواع گوناگون و همین طور دیگر محصولات کمپانی Axis پرداخت.

این کمپانی همچنین در بخش نرم‌افزاری دو نوع نرم‌افزار را ارائه کرده که عبارتند از Axis Companion که روی شانزده دوربین قابل نصب است و نیازی به لایسنس و هارددرایو ندارد و Axis Station که به لایسنس نیاز دارد و با فعال کردن این نرم‌افزار می‌توان قابلیت‌های ویژه‌ی آن را مورد استفاده قرار داد.

راهکارهای نوین در اختیار کاربران

در ادامه‌ی سمینار، آقای علی یارمحمدی مدیرعامل اینفوسک به معرفی برخی از راهکارهای نوین پرداخت که توسط شرکت‌های اینفوسک و همین طور Axis ارائه می‌شوند.

یکی از موارد مورد توجه در زمینه‌ی سیستم‌های نظارت تصویری، کمپانی Resilient ایالات متحده است که در زمینه‌ی راهکارهای ذخیره‌سازی (Storage) محصولاتی ارائه می‌دهند. در هنگام ارسال تصاویر، اگر از دستگاه‌های مناسب این حوزه استفاده نشود و تصویری از دست برود، دیگر نمی‌توان کاری برای آن صحنه کرد و این امر می‌تواند هزینه‌ی بسیار بالایی داشته باشد. سپس آقای رستمی، کارشناس فنی برند Resilient شرکت اینفوسک، در مورد ذخیره‌سازی تصاویر نظارت تصویری به ارائه‌ی توضیحاتی پرداخت. شرکت اینفوسک برای ذخیره‌سازی تصاویر محصولات Resilient را به مشتریان عرضه می‌کند. کمپانی Resilient از سال 2001 به صورت حرفه‌ای اولین محصول ذخیره‌سازی تولید خود مختص سیستم‌های نظارت تصویری ارائه کرد. این شرکت تاکنون توانسته بیش از ده هزار سیستم را به مشتریان عرضه نماید. طی آزمایشاتی که در یکی از نمایشگاه‌های چین در شانگهای برگزار شد، محصولات مختلف در حوزه‌ی ذخیره‌سازی تصاویر مورد آزمایش قرار گرفت که محصول کمپانی Resilient توانست رتبه‌ی نخست را در این ارزیابی به دست آورد.

معرفی شرکت Barco

در ادامه آقای یارمحمدی به معرفی Barco مبادرت کرد. شرکت بلژیکی Barco تولیدکننده‌ی تجهیزات اتاق کنترل در دنیا است و بیشترین سهم را در مراکز اتاق کنترل دنیا، اعم از اتاق‌های بحران و مانیتورینگ شهری، اتاق‌های کنترل فرودگاه‌ها در اختیار دارد و باکیفیت‌ترین و متنوع‌ترین مجموعه محصولات را ارائه می‌نماید.

محصولات جدید Milestone

این کمپانی، سری جدیدی از سخت‌افزارها را تحت عنوان Husky به بازار ارائه کرده که نوعی NVR است و خودِ کمپانی، عنوانِ Milestone in a Box را برای آن در نظر گرفته و این نرم‌افزار تا 756 دوربین را پشتیبانی می‌کند.

معرفی شرکت 2N

شرکت Axis در سال 2016 اقدام به خریداری شرکت 2N کرد که در زمینه‌ی IP Intercom فعالیت دارد و بیشترین سهم بازار را در این زمینه در اختیار دارد. دفتر مرکزی این شرکت در کشور چک است و بیش از 250 نفر از جمله کارکنان این شرکت هستند.

معرفی سیستم‌های Kiwisecurity

آقای باقری، کارشناس فنی Genetec و Kiwisecurity  به ارائه‌ی توضیحاتی در مورد پردازش تصویری و سیستم‌های شرکت Kiwisecurityپرداخت.

از جمله کاربردهای آنالیز تصویری می‌توان به تشخیص چهره، شمارش افراد، کشف ورود غیرمجاز، شناسایی مواردی از قبیل برداشتن وسیله‌ای در صحنه‌ی مقابل دوربین‌ها و یا جا گذاشتن ساک دستی در صحنه، پلاک‌خوانی، مدیریت صف و تجمعات، کنترل ازدحام و تصحیح تصویر به منظور شناسایی بهتر اجزای آن اشاره کرد.

در انتهای این سمینار، سه کارگاه آموزشی با موضوعات مختلفی همچون هوشمندسازی سیستم‌های نظارت تصویری، سیستم‌های کنترل تردد Axis و در نهایت سرورها و ذخیره‌سازی نظارت تصویری برای مهمانان به اجرا درآمد.

ثبت یک پاسخ