۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
حفاظت پیرامونیمقالات

حفاظت پیرامونی از محیط های تجاری در دوران کرونا

از آنجا که دولت ها در اقصی نقاط جهان برنامه های مختلفی برای مقابله با COVID-19 در نظر گرفته اند، حفاظت از فضای پیرامونی مراکز تجاری که این روزها تعطیل هستند، از اهمیت بالایی برخوردار شده است. فروشگاه ها، رستورانها، ادارات و هر کسب و کار مشابه دیگری باید بدانند که کدام سنسورها و راهکارهای حفاظت پیرامونی را در شرایط شیوع کرونا ویروس نیاز دارند.

تام هوفر، مدیر تولید راهکارهای ویدئو و آنالیتیک در کمپانی Senstar طی مصاحبه ای اظهار داشت که در مواقعی مشابه شرایط به وجود آمده، با افت شدید اقتصاد و محدودیت های ایجاد شده در مراکز تجاری و عمومی، مردم ممکن است کارهایی انجام دهند که معمولاً بی سابقه بوده است..

هوفر خاطر نشان کرد: ما شاهد ورودهای غیرمجاز و سرقت بیش از حالت معمول هستیم، در نتیجه نیاز به محافظت از محیط، دارایی ها و تجهیزات سازمانی، بیشتر از همیشه شده است.

از دتکتورهای حفاظت پیرامونی تا ویدئوآنالیتیک

برای موارد کاربری حفاظت داخلی می توانید از تشخیص حرکت و ویدئوآنالیتیک ردیابی انسانها برای زیرساختهای نظارتی موجود استفاده کنید. ویدئوآنالیتیک می تواند در این شرایط شیوع کرونا برای پرسنل حفاظتی، هشداری در مورد انجام یک فعالیت غیر مجاز بدهد و این کار علاوه بر حفاظت پیرامونی، مکانیزم های کنترل دسترسی را ارتقا می بخشد و پرسنل مربوطه را از رویدادی مهم در فضاهای با حساسیت بالا مطلع خواهد کرد.

هوفر تشریح کرد: «برای موفقیت در این کار و جلوگیری از فعال شدن آلارم های کاذب، راهکارهای ویدئوآنالیتیک باید هوشمندانه فرق بین فعالیت های کاری مورد انتظار، رفتارهای مشکوک و اتفاقات بی تأثیر مانند سایه ها، تغییرات نور و حرکات علائم را با کمک سیستم های HVAC از یکدیگر تشخیص دهد». در ساختمانهایی با ساختار مشابه انبار، نظارت بر یک محدوده کامل مانند دیوارهای بیرونی با دوربین های ویدئویی می تواند سخت و پر چالش باشد. در چنین شرایطی، سنسورهای تشخیص نفوذ و حفاظت پیرامونی مورد نیاز است که بتوانند اقدامات مرتبط با ورود فیزیکی غیر مجاز از دیوارها و سقف را به درستی تشخیص دهند.

وی افزود: «در انبارهایی با سرمایه های ارزشمند و هنگفت، سارقین ممکن است کاری به درب ها و پنجره ها نداشته باشند (جاهایی که وجود سنسورهای حفاظتی محتمل تر است) و با خیال راحتتر از دیوار یا سقف وارد شوند. سنسورهای نفوذ به ساختمان می توانند این حملات را تشخیص داده و پرسنل حفاظتی را قبل از اینکه متجاوزین به ساختمان دسترسی یابند، مطلع کنند.

انواع سنسورهای حفاظت پیرامونی

با پیشرفت تکنولوژی و ورود محصولات جدید به بازار، برای مشتریان اغلب این سؤال مطرح می شود که کدام دستگاه ها و سنسورها مناسب نیازهای آنان است. دانستن اینکه چه نوع سنسور حفاظت پیرامونی باید مورد استفاده قرار گیرد ارتباط تنگاتنگی با تضمین حفاظت پیرامونی قدرتمند دارد.

 فهرستی از سنسورهای حفاظت پیرامونی که توسط هوفر ارائه شده است:
  1. اسکنر لیست موجودی: با داده های مربوط به فهرست موجودی اسکن شده توسط فیلم های ویدئویی و افزونه های نرم افزاری شنونده TCP/IP، سازمانها می توانند لیست موجودی را به درستی شمارش کنند، که این موضوع پیش نیازی برای حفاظت از محدوده و برنامه های کاهش خسارت به شمار می رود.
  2. تشخیص حرکت با ویدئو (VMD): با این قابلیت می توانید حرکات را در زمان بسته بودن کار تشخیص دهید؛ بدون اینکه مجبور شوید دوربینهای جدید یا تجهیزات دیگری اضافه کنید. VMD برای فضاهای بسته بدون تأثیر روی محیط بیرونی، مانند چراغهای جلوی اتومبیل یا حرکت و رشد طبیعی گیاهان، گزینه ای ایده آل است.
  3. آنالیتیک ردیابی افراد: حفاظت از مناطق پر خطر یا ارزشمند را با نظارت بر ورود افراد از مسیرهای مشخص یا در زمانهای به خصوص، تضمین کنید. آنالیتیک ردیابی افراد برای فضاهای بازی مانند نظارت بر پشت بام، ورودی ها و پارکینگ ها بسیار مناسب است؛ جایی که عواملی مانند اتومبیل ها، باد، باران و حرکات مربوط به رشد گیاهان به چشم می خورند.
  4. کنترل دسترسی الکترونیکی (EAC): این سنسور برای ایمن سازی و محافظت از نقاط مختلف و محدود کردن دسترسی در زمان به خصوص بر اساس سطوح یا گروه های دسترسی به کار می رود.
  5. سنسورهای نفوذ: محافظت از دیوارها، سقف ها و قفس ها یا پارتیشن های حفاظتی با سنسورهای تشخیص نفوذ کابل دار امکان پذیر است. این سنسورها می توانند مناطق گسترده ای را با حداقل هزینه پوشش دهند و زمانی که به درستی نصب شوند، نرخ آلارم کاذب آنها به صفر می رسد.
  6. سنسورهای گیت: می توانید سنسورهای گیت را با تشخیص حرکت و هشدارهای خودکار یکپارچه سازی کنید تا تمامی فعالیت های نزدیک به گیت را نظارت و ثبت کنید؛ چه در حین ساعات کاری و چه بعد از آن.
چگونه سنسورهای حفاظت پیرامونی را انتخاب کنیم؟

مسئولین حفاظتی باید از یک روش سیستماتیک استفاده کنند و از متخصصان صنعت مشاوره بگیرند تا از ایجاد خلأ در حفاظت جلوگیری کنند و اطمینان بدهند که اولویت های جدید، پایدار بوده و سرمایه گذاری آنان را به حداکثر می رساند. به گفته هوفر، گام های زیر برای تضمین اینکه شما مناسب ترین و بهترین سیستم حفاظت پیرامونی را برگزینید، ضروری هستند.

  • تهدیدات و خطرات احتمالی را تعریف و مشخص کنید.
  • نقاط دسترسی را تعریف کنید.
  • با ارائه دهندگان خدمات حفاظتی مشورت کنید تا راهکارهای جامع و پایداری را تضمین نمایید.
  • خطرات شناخته شده را با راهکارهای حفاظت فیزیکی یا تکنولوژی کاهش دهید.
  • نظارت تصویری و کنترل دسترسی را یکپارچه کنید تا اطمینان حاصل کنید که پرسنل حفاظتی می توانند به تمامی وقایع پاسخ دهند، از تشخیص کارکنان و باز کردن درب ها گرفته تا کنترل دستگاه های بازدارنده در محل، همچون اینترکام ها یا بلندگوها برای ارائه اطلاعات خاص و فوری به مسئولان در محل.
نتیجه نهایی

در بیشتر کشورها، تاکنون در مورد اینکه بسته بودن مراکز تجاری تا کی ادامه خواهد یافت و گام های بعدی که باید دنبال کرد چه خواهد بود، شفافیتی ارائه نشده است. در واقع ابهامات بسیار زیادی وجود دارد و ابهام و عدم اطمینان برای کسب و کار بسیار مضر است. حفاظت پیرامونی چیزی نیست که بتوان در مورد آن ابهام و عدم اطمینان داشت، به ویژه در این شرایط حاکم. با کمک راهکارهای مناسب که شامل گستره ای از سنسورهای پیرامونی و ویدئوآنالیتیک می شوند، یکی از نگرانی های کاربران کمتر خواهد شد.

ثبت یک پاسخ