۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
معرفی پروژه ها

درب های چرخشی Boon Edam در دانشگاه کلمبیا شیکاگو

کمپانی Boon Edam طی پروژه ای، مسئولیت تجهیز دانشکده کلمبیا شیکاگو به سیستم های کنترل دسترسی را بر عهده گرفت. دانشکده تازه تأسیس کلمبیا شیکاگو واقع در شیکاگو، در پاییز 2019 افتتاح شد. این ساختمان جدید شامل فضایی پنج طبقه برای دانشجویان است و اتاق های موسیقی و نمایش فیلم، غذاخوری، یک باشگاه تناسب اندام، یک اتاق مخصوص مدیتیشن و عبادت و فضاهایی مختص برگزاری رویدادها و جلسات را در بر می گیرد.

به گفته Andy Dutil (اندی داتیل)، مدیر دانشکده کلمبیا شیکاگو، این دانشکده الویت اصلی را برقراری امنیت و حفاظت جامع، همراه با حفظ حس آزادی و راحتی در فضای دانشکده قرار داده است.

راهبندهای Open Speedlane

برای دستیابی به هدف مذکور در این مرکز جدید، معماران، ساختمان را همراه با راهبندهای Speedlane Open و درب چرخشی دستی TQM از کمپانی Boon Edam طراحی کردند. دانشکده کلمبیا شیکاگو ساختمانی با فضای بسته دارد. به منظور وارد شدن به هر ساختمان دانشکده، دانشجویان و پرسنل باید یک Columbia ID داشته باشند یا مراجعین می بایست وقت ملاقات معتبری همراهشان باشد. ورودی اصلی در مرکز دانشجویی یک درب چرخشی TQM است که افراد را به سالنی عمومی می رساند که شامل کافی شاپ و سالن استراحت می شود.

از آنجا که راهبندها درست از بخش حراست واقع در مرز محوطه دانشکده عبور می کنند، این راهبندها به عنوان علائم فیزیکی و بصری تعیین کننده محدوده فضای عمومی دانشکده نیز در نظر گرفته می شوند. در کنار راهبندهای Speedlane Open، که به دلیل نداشتن مرزهای بسته، علامتگذاری شده اند، نگهبانان، عبور افراد از این راهبندها را نظارت می کنند تا مطمئن شوند که همه افراد ID خود را اسکن می کنند و ID ها معتبر هستند که در این صورت راهبندها نور سبز را نشان می دهند.

کنترل کردن دسترسی بدون ایجاد مزاحمت

در شرایطی که چراغ قرمز راهبند روشن شود و راهبند هشدار دهد، نگهبان، ابزارهای احراز هویت شخص را بررسی خواهد کرد و می تواند تلاش کند تا مشکل کارت ID را حل نماید.

Dutil خاطرنشان کرد: «ما به هیچ وجه نمی خواهیم دانشجویانمان احساس کنند دائماً تحت نظر هستند یا اینکه امکان دسترسی به ساختمان های دانشکده را ندارند. بنابراین طراحی راهبندهای باز، بهترین راهکار از نظر کنترل دسترسی بدون مزاحمت به شمار می رود». پیش از اینکه این مرکز دانشجویی ساخته شود، دانشجویانی که وارد هر ساختمانی از دانشکده می شدند تنها ID خود را حین عبور از گیت، به مسئول حراست نشان می دادند. مدیریت متوجه شد که اگرچه این شیوه، سطحی از حفاظت را دارد، اما بی نقص و کامل نیست، به ویژه زمانی که بسیاری از افراد برای رساندن خود به کلاس به صورت همزمان وارد می شوند.

نیاز به آموزشی مختصر

رئیس حراست دانشکده، پیشنهاد نصب سیستمی را داد که امکان عبور سریع افراد مجاز را بدهد در حالی که مسئولیت مراقبت از اینکه چه کسانی وارد یا خارج می شوند را نیز حفظ کند.

همانطور که پیش بینی شده بود، با استفاده از این سیستم جدید، نیاز به آموزشی مختصر برای دانشجویان وجود داشت. به گفته Dutil: «این اولین سیستمی بود که در دانشکده ما چنین عملکردی داشت. همچنین اولین روزهایی که این مرکز جدید باز بود، با اولین روزهای برگزاری کلاس های دانشگاه نیز همزمان شده بود. تعداد زیادی از افراد در دانشکده تازه وارد بودند که باید توسط نگهبانان و پرسنل دانشگاه کمی آموزش می دیدند که کارتشان را کجا قرار بدهند و قبل از قرار دادن کارتشان، در اطراف قدم نزنند». Dutil تأیید کرد که سیستم های دسترسی نصب شده در راهبندهای Boon Edam در واقع بهتر از سیستم هایی عمل می کنند که در درب های سرتاسر دانشکده نصب شدند.

مزایایی فراتر از حفاظت دانشکده

وی افزود: «در سرتاسر دانشکده، در هر درب ورودی سریع ساختمان، یک ریدر کارت قرار داردکه شما کارتتان را به آن نشان می دهید و سپس چراغ سبز یا قرمز روشن می شود. اما بعضی مواقع ریدر کارت مفقود می شود، یا بسته به جای چراغ ها و نگهبانان، ممکن است بعضی از دانشجویان، بدون ارائه کارت و احراز هویت، از گیت عبور کنند».

به گفته Dutil: «اما با وجود این راهبندهای باز، دانشجویانی که از گیت عبور می کنند کاملاً واضح دیده می شوند و اگرچه این راهبندها مانعی کامل برای ورود نیستند، اما گزینه ای مناسب برای تشخیص ورود مجاز افراد به شمار می روند. از آنجا که این راهبندها به قدر کافی بزرگ بوده و نمی توان آنها را نادیده گرفت، دانشجویان به سرعت آموختند که چگونه ID خود را ارائه کنند. در حقیقت، راه اندازی این سیستم در دانشکده شیکاگو ثابت کرد که می توان آن را در ساختمانهای دیگر نیز به کار برد». وی افزود که این راهبندها، مزایایی فراتر از تأمین حفاظت دانشکده ارائه می کنند.

گرم نگاه داشتن ساختمان

در نهایت درب های چرخشی TQM یک مزیت دیگر نیز برای این مرکز دانشجویی در پی داشت؛ چرا که این مرکز در مکانی با سرمای سخت در زمستانها قرار دارد. Dutil متذکر شد: «درب های چرخشی همیشه در ساختمان هایی با تردد بالا ترجیح داده می شوند. آب و هوای این منطقه سرد و خشک است. درب های چرخشی باعث می شوند تا هوای داخل ساختمان گرم نگه داشته شود و از اتلاف انرژی جلوگیری کرده در نتیجه هزینه ها را نیز کاهش می دهد».

وی در پایان یادآور شد: با وجود این سیستم ها، دانشجویان هنگام ورود به ساختمان حتی در شب ها احساس امنیت و راحتی می کنند».

ثبت یک پاسخ