۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
ایمنی و حریقمقالات

مهم‌ترین فناوری‌های حریق در سال پیشِ رو

در سال 2017 نیز همچون سال‌های گذشته حریق‌های بزرگی را شاهد بودیم که خسارات و تلفات مالی و جانی بسیاری را نیز به همراه داشتند. اما برای کاهش هر چه بیشتر این خسارات در آینده و جلوگیری از بروز چنین وقایعی، چه باید کرد؟ کدام فناوری‌ها و تجهیزات در پیشگیری از وقوع و یا پیشرفت حریق‌های بزرگ، نقشی کلیدی دارند؟ در سال 2018 کدام تکنولوژی‌های حریق پر اهمیت‌تر خواهند شد و چه راه‌کارهای جدیدی ارائه می‌گردد؟ برای پاسخ به این سؤالات

دنیای حفاظت به سراغ تعدادی از کارشناسان و مسئولین چند کمپانی مطرح دنیا در زمینه‌ی ایمنی و حریق رفته تا نظر آنان را در ارتباط با سال 2018 و پیش‌بینی مهم‌ترین و رایج‌ترین فناوری یا فناوری‌های سال پیشِ رو را جویا شود.

Philip Marriott مدیر کمپانی Cranford Controls و مدیر منطقه‌ای Ampac در اروپا، خاورمیانه و آفریقا

مسلماً نجات جان انسان ها از طریق دتکتورها و سیستم های آلارم یا اعلام هشدار از جمله مهم‌ترین بخش‌های مربوط به حریق در سال 2018 خواهند بود؛ حریق‌هایی که منجر به مرگ و میر بسیار و تلفات جانی و مالی چشمگیری می‌شوند و باید بر سیستم قانون‌گذاری در بخش حریق مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

Rui Marques مدیر فنی فروش در کمپانی Global Fire Equipment

به نظر می‌رسد اخیراً افراد بیشتر در جستجوی دتکتورهای یکپارچه ‌شده با دوربین‌های CCTV می‌باشند؛ همچون سیستم‌های آب پاش (Spiration systems) همراه با دوربین‌های نظارتی. علاوه بر این کاربران علاقمند شده‌اند تا سیستم‌های اعلام و اطفای حریق را به صورت ریموت و از راه دور کنترل نمایند. در این صورت افراد می‌توانند مشکلات سیستم را از راه دور تشخیص دهند.

Kevin Mears مدیر تولید کمپانی Kentec Electronics Ltd

برای مجموعه‌ی ما مهم‌ترین موضوع در حوزه‌ی حریق، تولید و توسعه‌ی سیستم‌های صوتی تشخیص حریق خواهد بود. در مجموع می‌توان گفت، دتکتورهای حریق در تشخیص اولیه و جلوگیری از بروز خسارات جبران ناپذیر در هنگام بروز آتش سوزی، نقشی کلیدی بازی می‌کنند.

Donald P. Bliss معاونت بخش عملیاتی NFPA

از دیدگاه ما مهم‌ترین موضوع رایج سال 2018 کمک به دولت‌ها در راستای توسعه‌ی توانمندی‌ها و ارتقای بینشی عمیق در اهمیت ایمنی حریق می‌باشد. باید اطلاع ‌رسانی‌ها افزایش یابد تا بودجه‌ی بیشتری برای استانداردسازی ساختمان‌ها و اماکن عمومی، تجاری و اداری در نظر گرفته شود و همچنین بحث اهمیت حفظ ایمنی و نکات مهم مربوط به لزوم استفاده از سیستم‌های اعلام و اطفای حریق بیش از پیش فرهنگ ‌سازی شود.

Leonard Fusser مدیر تولید محصولات حوزه‌ی حریق کمپانی Siemens

من فکر می‌کنم رایج‌ترین موضوع حریق در سال 2018، قابل انتقال بودن و در دسترس بودن سیستم‌های حریق در دستگاه‌هایی نظیر تلفن همراه خواهد بود. همچنین حساسیت و ضرورت دتکتورها و سیستم‌های تشخیص حریق نباید نادیده گرفته شود، چرا که یکی از مهم‌ترین موضوعات در تشخیص سریع حریق و انجام اقدامات لازم می‌باشد.

ثبت یک پاسخ