۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
سیستم های یکپارچهمقالات

COVID-19 و افزایش تقاضا برای تجهیزات هوشمند حفاظتی

سکوتی که این روزها در فرودگاه های سراسر جهان حکم فرما شده، فیلم های آخرالزمانی را برایمان تداعی می کند. بسیاری از کشورها، فرودگاه های خود را به طور کامل بسته اند، و دیگر کشورها با وجود یکی دو مسافر در هر پرواز، تردد بسیار ناچیزی دارند. انتشار کرونا ویروس و بیماری ناشی از آن یعنی COVID-19 موجب شده تا مسافرت ها در سراسر جهان کاهش یابد؛ چرا که هدف دولتها محدود کردن سفرها به مکانهایی است که شیوع این ویروس در آن بیشتر است. با این حال این محدودیتها و کاهش مسافران در تمامی انواع روش های حمل و نقل، از جمله اتوبوس، قطار، هواپیما و غیره به معنای کاهش اقدامات حفاظتی و امنیتی این اماکن نیست.
افزایش تقاضای تجهیزات هوشمند حفاظتی

Stuart Rawling
VP of Technology and Customer Engagement, Pelco

نیاز به فرآیندهای خودکار یعنی نظارت تصویری پیشرفته و کاهش نقاط تماس این روزها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده است. استوارت راولینگ، نایب رئیس فناوری و جذب مشتری در کمپانی Pelco، توضیح داد که اتوماسیون به صنعت حمل و نقل اجازه خواهد داد تا با تعداد کمتری نیروی انسانی بتوان کار کرد، در نتیجه رعایت فاصله اجتماعی آسانتر خواهد شد.

راولینگ اظهار داشت: «یکی از مواردی که این روزها شاهد هستیم، افزایش تقاضا برای تجهیزات حفاظتی هوشمند در صنعت حمل و نقل است. از آنجا که کمپانی های پیشرو در حفاظت به دنبال کاهش تعداد نیروی انسانی در این صنعت همچون نگهبانان و اپراتورها هستند، به سیستمهای هوشمندی نیاز پیدا می کنیم که از داده های سنسورهای مختلف استفاده می کنند.

ترکیب این داده های به دست آمده از سنسورها مانند کنترل دسترسی، داده های ویدئویی، آلارم های نفوذ و حریق، تخلیه اضطراری ساختمان و غیره با قابلیت هوشمندسازی، به مراکز مربوطه کمک می کند تا ارزیابی خطر به شکل یکپارچه تر و دقیق تری صورت گیرد».

با دریافت و آنالیز داده ها به صورت آنی، سازمانها تصویری واضح از خطرات موجود در کسب و کارشان به دست می آورند در حالی که به اطلاعات مربوط به بیشتر رخدادهای حیاتی و مهم نیز دسترسی خواهند داشت. این فرآیند نه تنها قابلیت پیش بینی حوادث و محافظت از سیستم را با مدیریت و دسترسی از راه دور به وجود می آورد، بلکه به آسانتر کردن برنامه ها و اقدامات مبتنی بر یک هوش یکپارچه نیز کمک می کند.

حفاظت پیرامونی با پرسنل کمتر

مجرمان همیشه به دنبال فرصت هستند و حادثه ای همچون انتشار ویروس کرونا به آنان این فرصت را داده است. بنابراین سیستم های حفاظتی موجود در این شرایط انتشار بیماری، بدون هیچ مشکلی به وظایف خود ادامه می دهند. این در حالی است که مقامات بهداشت و درمان پیشنهاد می کنند کارکنان در محل کار خود کمتر حضور یابند و نگهبانی هایی که بر نیروهای انسانی متکی بودند دچار مشکل خواهند شد.

راولینگ خاطر نشان کرد: «تهدیداتی که متوجه تسهیلات حمل و نقل هستند در این دوران بحرانی همچنان پا بر جا هستند. هنوز هم نیاز به دوربین های نظارت تصویری کامل و پیش بینی کننده و سیستم های مدیریت وجود دارد تا آگاهی نسبت به شرایط همچنان زیاد باقی بماند، حتی با اینکه تعداد مسافران در این روزها کاهش یافته است. حفاظت پیرامونی که به اپراتورها اجازه می دهد تا از تهدیدات احتمالی فوراً مطلع شوند و تمامی اطلاعات لازم برای مقامات و مسئولان مربوطه را فراهم می سازد هنوز هم لازم و ضروری است تا از عملیاتهای داخلی در بزرگ ترین مراکز حمل و نقل دنیا محافظت کند».

تمرکز بیشتر بر روی حفاظت

گلن فارانت، مدیرکل کمپانی CriticalArc، با این اظهارات هم عقیده است و افزود که نه تنها تعداد پرسنل حفاظتی کمتر شده، بلکه حتی در بخش های ایمنی و بهداشت و درمان تمهیداتی افزوده شده است. دپارتمان های حفاظت و ایمنی معمولاً دو نقش اصلی دارند، اما اکنون باید تمرکز بسیار بیشتری روی حفاظت داشته باشند.

فارانت افزود: «برای مثال توجه به حفاظت پیرامونی بیشتر شده است و الگوهای گشت زنی با خطرات جدیدی مواجهند، مانند افزایش احتمال فرصت برای بروز جرم و جنایات و آسیب پذیری بیشتر کارگرانی که حالا دیگر به تنهایی در محل کار خود حضور دارند. همزمان، فعالیتهای تیمی به دلیل خطر انتقال بیماری تحت فشار قرار گرفته است. نه تنها حضور پرسنل حفاظتی کمرنگ تر شده بلکه افرادی که معمولاً در کمک های اولیه یا وظایف مربوط به اعلام و اطفای حریق نقش داشتند نیز کمتر حضور دارند. بنابراین عملیات های حفاظتی با فشاری بی سابقه مواجه شده است».

ثبت یک پاسخ