۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
ایمنی و حریقمقالات

مهم‌ترین عنوان خبری صنعت حفاظت در برابر حریق در سال 2017

صنعت حریق در سال 2016  نیز همچون همیشه با چالش‌ها و موفقیت‌هایی همراه بود. استانداردها و تأییدیه‌هایی برای محصولات حریق، در این سال نیز از سوی مؤسسات مرتبط با حریق ارائه شدند و کمپانی‌های تولیدکننده‌ی محصولات مبارزه با حریق به ارائه‌ی آخرین نوآوری‌های خود در این زمینه ادامه دادند. با این حال در این سال نیز همچون همیشه شاهد آتش‌‌سوزی‌های وحشتناکی بودیم که ناشی از رعایت نشدن بسیاری از مسائل ایمنی بودند. در این رابطه و برای این صنعت در سال 2017 چه وضعیتی را می‌توان پیش‌بینی کرد؟ این سؤالی است که تعدادی از کارشناسان حریق در صنعت درباره‌شان با مجله دنیای حفاظت به گفتگو پرداختند.

آستون بولز (Aston Bowles) مدیر مارکتینگ و ارتباطات کمپانی Advanced انگلستان

صنعت ایمنی و تجهیزات اعلام حریق، حوزه‌ی بسیار کندی در زمینه‌ی مرسوم شدن فناوری‌های جدید است و نوآوری‌ها به آرامی در آن پیش می‌روند. اما هر قدر که این بخش رو به جلو حرکت می‌کند، بر این باور هستم که صنعت بیشتر به سمت تجهیزات ابری پیش می‌رود تا کاربران کنترل کاملی بر روی مانیتورینگ سیستم‌های حریق خود داشته باشند. همچنین انتظار دارم که سیستم‌های هوشمندتر و علت و معلولی بیشتری در بازار شاهد باشیم که با سیستم‌های شرکت‌های ثالث در صنایع امنیتی و حتی تجهیزات تهویه‌ی هوا یکپارچه می‌شوند.

فیلیپ ماریوت (Philip Marriott)، مدیر منطقه‌ی اروپا، خاورمیانه و آفریقای کمپانی Ampac

افزایش قوانین و سفت و سخت شدن الزامات تأییدیه‌های حریق و گواهینامه‌های شرکت‌های این حوزه را برای سال 2017 پیش‌بینی می‌کنم. این امر توسط مسئولین امر در حوزه حریق و آتش‌نشانی در خاورمیانه و همین طور اروپا صورت خواهد گرفت. شرکت‌ها پیش از هر چیزی باید اقدامات خود را به تأیید مقامات مرتبط برسانند. تأییدیه‌ها و گواهینامه‌های مخصوص حریق مهم‌ترین عوامل محرک در این مسیر خواهند بود.

دونالد بلیس (Donald P. Bliss) معاونت بخش عملیاتی NFPA

عنوان خبری سال 2017 مانند گذشته، حریق‌های وحشتناکی است که مردم بسیاری را به کشتن می‌دهد. حریق‌هایی در کارخانه‌های تولیدی پوشاک، حریق‌های ناشی از تصادفات در بخش حمل و نقل، آتش‌سوزی در مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی، مکان‌هایی که اقدام به استفاده از تمهیدات مبارزه با حریق و برقراری ایمنی حریق نکرده‌اند.

کلمات کلیدی:

ثبت یک پاسخ